ראשי > תרבות > קולנוע > כתבה
בארכיון האתר
רשת לב הורידה סרטון של בצלם
רשת בתי הקולנוע הורידה סרטון של הארגון בו נראית פעילות הריסת בתים בשטחים. לטענת המנכ"לית: הקהל נטש בהפגנתיות את האולמות
לכתבה הקודמת דפדף בתרבות לכתבה הבאה
ענבל שתיוי
29/11/2004 15:43
רשת בתי קולנוע
לב הורידה
סרטון פרסומתשל ארגון בצלם, בגלל פניות של צופים נזעמים. במכתב רשמי שנשלח מטעם הרשת לבצלם, נכתב כי לאחר הקרנת הסרטון היתה "נטישה המונית והפגנתית של צופים מבתי הקולנוע".
 
בסרטון, שהופק כחלק מקמפיין פרסום של דוח הריסת בתים שערך הארגון, נראית פעילות הריסת הבתים בשטחים, מה שנקרא בצה"ל "חישוף", על תוצאותיה, ובהן בתים הרוסים, ילדים מסתובבים בין שאריות בניין, מבוגרים מחפשים חפצים וכיוצא באלה. הסרטון נחתם במילים: "זה לא ביטחון – זו אכזריות", שהפכו זה מכבר לסלוגן הרשמי של הארגון. הסרטון הוקרן במשך שבוע בכל בתי הקולנוע של רשת לב.
 
מנכ"לית סרטי שני, מפעילת רשת בתי הקולנוע, נורית שני מסבירה את המהלך: "הסרטון ירד משום שהיה מבול של תלונות ותגובות נזעמות מצופים במהלך הסרטים. נאמר לנו שהם באים ליהנות מקולנוע איכותי והדברים הללו מפריעים להם. זה התבטא בנטישה הפגנתית של צופים את האולם. הם הביעו זעם ומחאה. אני בפירוש חושבת שאדם בא לקולנוע כדי ליהנות מסרטים, ולפרסומת הזו יש זווית מאוד מסוימת".
 
"בפרסומת הזו יש דבר שהוא מאוד חד צדדי. בפרסומת נראה הרס בתים אזרחיים ברשות הפלשתינית וילד שלא ראה את אבא שלו כמה שנים, נדמה לי. זה מפריע לאנשים. אני לא חושבת שאני צריכה להפעיל שטיפת מוח פוליטית לאנשים שבאים לסרט. זה בפירוש פוליטי, ואין לזה מקום".
 
הסרטון הקונטרוברסלי ימשיך להיראות במספר בתי קולנוע עצמאיים אחרים, וביניהם קולוני בצפון תל אביב, אולמות מופת וכוכב באזור השרון וכן בבית הקולנוע בבנייני האומה בירושלים. בינתיים, לא מדובר בקאמבק מסודר ל-24 המסכים של רשת קולנוע לב, הנפרשים על פני שבעה בתי קולנוע שנמצאים בעיקר באזור המרכז.
 
מתוך האתר הרשמי של בצלם
"הורדת הפרסומת מצמצמת את הדיון הציבורי"
יריב טיקולסקר, רכז ההסברה של בצלם: "קרה פה דבר עצוב מאוד. זה בעצם נועד להשתיק דיון ציבורי שחייב להתקיים. הוא מתקיים כרגע במקומות מצומצמים יותר ממה שהיה צריך להיות, נגיד בפריים טיים של ערוץ 2. אבל עד שנגיע לשם, חשבנו שכדאי ללכת על צופי הקולנוע. המטרה של בצלם היתה להרחיב את השיח בנושא הרס הבתים, פעילות שנעשית בשטחים בשם כולנו, כל הישראלים.
 
"המטרה בפנייה לקולנוע היתה לכלול את כל הסקטורים בדיון על הרס הבתים, אם זה מוצדק, אם זה חוקי או מוסרי. הורדת הפרסומת מצמצמת את הדיון הציבורי".
 
- אז למה לא ללכת בעצם עם הפרסום לערוץ 2?
"בניגוד לקולנוע לב שהוא גוף פרטי, בנהלי אישור הפרסומות ברשות השנייה כתוב במפורש שאסור להתיר לשידור פרסומות שנויות במחלוקת, ולכן אנחנו לא פונים אליהם מראש. המדיה הטריוויאלית מבחינתנו היא העיתונות המודפסת והאינטרנט, וחשבנו שפנייה לצופי הקולנוע תרחיב את הדיון".
 
תהליך הפקת סרטון פרסומת הוא תהליך יקר. החלק המייקר ביותר הוא תהליך המרת הסרטון לפורמט שיתאים להקרנה על מסך הקולנוע. "לפני ההמרה היקרה, חברת ההפצה מקבלת פורמט ממוחשב, ומאשרים אותו משפטית". מספר טיקולסקר. "מה שקרה זה שהם אישרו את הסרטון, ושלחנו אותו להמרה היקרה. אתמול קיבלנו מכתב שאומר שהקהל נוטש המונית את האולמות כמחאה כביכול. לא קדם לזה שום סימן לאי שביעות רצון".
 
עוד הוא מוסיף: "בכלל, התגובה של הקהל בקולנוע רק מראה כמה חשוב לדבר על זה, להעלות את הנושא של מה שקורה בשטחים על סדר היום. נורא נחמד לראות פרסומות לקוקה קולה ולמקדונלד'ס, אבל לא מזה יתפתח שיח ציבורי".
תמונות
אמנות
חדשות
טלוויזיה
קולנוע
מוזיקה
ספרים
יוצאים
  מדד הגולשים
הפוליגרף: קרקס...
                  24.31%
פלסטינים נגד סנופ ...
                  11.55%
בהופעה חיה: אייל...
                  11.42%
עוד...

קולנוע
פסטיבל קולנוע ברזילאי בישראל בתחילת אוגוסט  
קוצץ קטע מ"ברונו" הצוחק על מייקל ג'קסון  
הסרט השלישי של הרובוטריקים בקיץ 2011  
עוד...