 |
/images/archive/gallery/224/819.jpg חברי באסטד.
צילום: האתר הרשמי  |
|
|
חברות תקליטים בבריטניה מגייסות ילדים בבתי ספר ומגרשי משחקים כדי לשווק את להקות הבנים האהובות עליהם |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
ענבל שתיוי 20/12/2004 11:14 |
|
|
|
|
 |
אין גבול למסחרה של עולם הפופ: הגרדיאן מדווח כי חברות תקליטים העומדות מאחורי כמה מלהקות הבנים הגדולות בבריטניה מגייסות ילדים לפעילות שיווקית בתוך כיתות בבתי הספר ובמגרשי משחקים, שמטרתה היא הגברת מכירת סינגלים. על פי הדיווח, האנשים בחברת התקליטים יוניברסל מצאו דרך מקורית להתמודד עם הירידה המשמעותית במכירות הסינגלים בשנים האחרונות. הם בנו תוכנית הפצה המשתמשת בעיקר בילדים בגיל בית ספר שיפיצו פוסטרים ופליירים ברחבי בית הספר. יוניברסל היא החברה שעומדת מאחורי להקות בנים בריטיות חמות כמו באסטד, מקפליי ו-V. אופן הפעולה הוא כזה: מעריצים של להקות שונות מוכרזים כ"ראשי צוותים" בבית הספר, הם מקבלים כמות של מוצרי קידום מכירות להפצה אישית בתוך בית הספר. בתמורה, מובטחים לילדים מוצרי מרצ'נדייז שונים בחינם (חולצות, כובעים ודוגמיות אחרות), "יחס מיוחד" כמעריצים ואף שיחת טלפון מחברי הלהקות השונות. עוד בתוכנית השיווק: שיוך קטינים ל"צוותי רחוב" שאמורים להצביע עבור הלהקות בסקרים השונים, להתקשר לתחנות רדיו ולבקש שירים של הלהקות וכן להיכנס לאתרי אינטרנט פופולריים בתחום ולפרסם תחת שם בדוי את הדיסקים של הלהקות. הגרדיאן שוחח עם כמה מהילדים שגויסו למכונת השיווק האימתנית הזו. כך למשל, ילדה בת 13 חילקה באופן קבוע פליירים במסדרונות בית הספר ואפילו הגישה עבודה בכיתת האנגלית שלה בנושא מקפליי, הלהקה הנערצת עליה. הילדה צילמה את העבודה ושלחה אותה לחברת התקליטים כדי לקבל את החינמים שהובטחו לה. הילדים המעורבים מסרו שאף אחד לא אילץ אותם להצטרף לתוכנית השיווק. ג'ון באנגס, יו"ר התאחדות המורים הארצית באנגליה, מסר: "השיטות הללו לא מקובלות אלינו". לעומתו, מסר דובר חברת התקליטים את הדברים הבאים: "אנחנו מריצים את התכנית כבר שנתיים, ומעולם לא קיבלנו תלונה אחת מאף ילד, הורה או בית ספר. יותר מכך, הילדים באמת נהנים מזה".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|