ראשי > תרבות > יוצאים > כתבה
בארכיון האתר
סכסוך סביב פרסי התיאטרון
בית ליסין והבימה מתקוטטים סביב מספר המועמדויות של כל אחד מהתיאטראות, לקראת הטקס שיתקיים ב-4 במרץ
לכתבה הקודמת דפדף בתרבות לכתבה הבאה
טל פרי
10/2/2005 10:16
יעקב אגמון סיים את כהונתו כמנכ"ל התיאטרון הלאומי הבימה, אבל הסכסוך המתוקשר שלו עם ציפי פינס, המנכ"לית והמנהלת
האמנותית של תיאטרון בית ליסין, נמשך בשלט רחוק. סלע המחלוקת הפעם: מי מתהדר במספר המועמדויות הגבוה ביותר
בטקס פרסי התיאטרון.
 
 אתמול פורסמה רשימת המועמדים בטקס, שיתקיים ב-4 במרץ בתיאטרון הקאמרי בתל-אביב. בית ליסין זכה ב-15 מועמדויות, הבימה, הקאמרי וגשר ב-13 כל אחד, החאן ב-10, תיאטרון חיפה בשלוש ותיאטרון באר-שבע והתיאטרון החרדי "שמיים" זכו במועמדות אחת כל אחד.
 
ואולם, בהבימה טוענים ל-17 מועמדויות, ארבע הנוספות על ההצגות "בגדי המלך" ו"לוקס, הכלה, צייד הפרפרים והמוות" שהועלו כקו-פרודוקציה עם תיאטרון החאן.
 
בבית ליסין, שכל 15 המועמדויות הוענקו להצגות אותן הפיק בלעדית, טוענים שמדובר בניסיון לטשטש את הישגם. "זה לא יאמן", טענה ציפי פינס בסיום מסיבת העיתונאים, "קיבלנו בזכות את מספר המועמדויות הרב ביותר בטקס פרסי התיאטרון. הניסיון של הבימה להאפיל על ההישג שלנו, בכך שהם לוקחים קרדיט על מחזות שבפועל החאן הגישו את המועמדות שלהם, הוא לא הוגן ולא מוסרי".
 
"הבימה אכן עשו מעשה לא תקין", מאשר מנכ"ל החאן יקי הר-טל, "הם מנסים לתפוס טרמפ על גבנו. ברור שהם שותפים מלאים בהעלאת 'בגדי המלך' ו'לוקס', אבל על-פי התקנון מי שמקבל מועמדות הוא הגוף שמגיש את המחזה, כלומר החאן".
 
"זו חוצפה", משיב דובר הבימה, יעקב הכהן, "רוב מכריע של הצגות 'בגדי המלך' ו'לוקס' הועלו באולם שלנו. הגשנו שש הצגות כמועמדות לפרס, על פי התקנון לא יכולנו להגיש מועמדות על הצגות נוספות, לכן יזמנו צעד לפיו תיאטרון החאן יגיש את שתי הקו-פרודוקציות כמועמדות בידיעה שמדובר בהליך טכני. אז השנה הבימה קיבלו יותר מועמדויות מהקאמרי ומבית ליסין. למה לא לפרגן?".
ציפי פינס. צילום: קוקו
"הבחירה היתה הוגנת מאי פעם"
גם נתן דטנר, מנכ"ל תיאטרון באר-שבע, לא רווה נחת בלשון המעטה מרשימת המועמדים בה הוענקה לו מועמדות משנית אחת (למחזמר "עלי כינור").
 
"צר לי אם בתיאטרון באר-שבע נפגעו", אמרה בתגובה מנהלת האקדמיה, אדיבה גפן, "יש לנו רק כבוד והערכה לפעילות הענפה שלהם, אבל העיתוי שלהם היה בעייתי. הם הימרו בעיקר על המחזה 'בין חברים' שעלה רק לאחרונה, ולכן חברי אקדמיה רבים לא הספיקו לצפות בו. בסך הכל אני חושבת שהבחירה היתה הוגנת מאי פעם, בעיקר בגלל שלא היה השנה מחזה כמו 'העבד', שגורף 18 מועמדויות. במקום זה קיבלנו חלוקה מאוזנת בהרבה בין כמה הצגות ראויות".
 
רואה החשבון אלכס הילמן, שפיקח על ספירת הקולות לצד השופט שלי טימן ורואת החשבון שרה גולדמן, מאשר: "התחרות השנה היתה צמודה עד כדי כך, שעל ספירת הקולות למועמדי 'הצגת השנה' חזרנו שלוש פעמים כדי להיות בטוחים בתוצאה. בקטגוריות שחקנית המשנה עצרנו בשלוש מועמדות בלבד, כי במקום הרביעי היו כמה שחקניות שקבלו מספר זהה לחלוטין של קולות".
 
למספר המועמדויות הגבוה ביותר זכה המחזה "בשני קולות" של תיאטרון גשר: שבע בסך הכל. "אושר", שכתב וביים מיכאל גורביץ בתיאטרון החאן, מועמד בשש קטגוריות, כך גם "מקווה" שכתבה הדר גלרון והועלה בבית ליסין. המחזה "חודש בכפר", שהעלה תיאטרון הבימה, מועמד בחמש קטגוריות.
תמונות
אמנות
חדשות
טלוויזיה
קולנוע
מוזיקה
ספרים
יוצאים
  מדד הגולשים
הפוליגרף: קרקס...
                  24.31%
פלסטינים נגד סנופ ...
                  11.55%
בהופעה חיה: אייל...
                  11.42%
עוד...

יוצאים
אז, לאן הולכים?  
סליחה, יש'ך שקל?  
בקצב הרגאיי – פסטיבל האביב בצאלים  
עוד...