ראשי > תרבות > מוזיקה > כתבה
בארכיון האתר
לכתבה הקודמת דפדף בתרבות לכתבה הבאה
עידו קינן
15/2/2005 10:32
הזמר נמרוד לב התגייס לעזור לאתרי
שיתוף הקבצים Lionetwork ו-
הזמר נמרוד לב התגייס לעזור לאתרי שיתוף הקבצים Lionetwork ו-WarezFawWarezFaw, להם יספק יצירות שלו ושל ההרכב , להם יספק יצירות שלו ושל ההרכב RBSRBS להפצה חופשית. "אנחנו עושים את זה מתוך מודעות לחשיבות חופש המידע וחופש הפרט, במיוחד במדינה כמו שלנו בה לנוער אין חופש", אמר לב ל-NRG.
 
אתר Lionetwork
להפצה חופשית. "אנחנו עושים את זה מתוך מודעות לחשיבות חופש המידע וחופש הפרט, במיוחד במדינה כמו שלנו בה לנוער אין חופש", אמר לב ל-NRG.

אתר Lionetwork
הודיעהודיע בשבוע שעבר שיפסיק לספק לינקים להורדת שירים וסרטים, בעקבות איומי הפדרציה הישראלית לתקליטים ואלי"ס (אגודה להגנת יצירות סינמטוגרפיות). אתר WarezFaw בשבוע שעבר שיפסיק לספק לינקים להורדת שירים וסרטים, בעקבות איומי הפדרציה הישראלית לתקליטים ואלי"ס (אגודה להגנת יצירות סינמטוגרפיות). אתר WarezFaw נסגרנסגר בשבוע שעבר בגלל קשיים כלכליים וטכניים, ואתמול הודיע כי הוא בשבוע שעבר בגלל קשיים כלכליים וטכניים, ואתמול הודיע כי הוא שב לאווירשב לאוויר אך יחדל גם כן לספק לינקים להורדות.
 
ב
אך יחדל גם כן לספק לינקים להורדות.

ב
סקופמיילסקופמייל דווח כי היום פורסמה ב-WarezFaw הודעה לפיה "נמרוד לב/ואר.בי.אס שתומכים בקהילת השיתוף וחופש המידע החליטו לשתף פעולה עם האתר ונתנו לנו את הזכות להעלות לאתר תכנים מקוריים שהם פרי יצירתו". עוד נכתב שם כי "לאחרונה פנו אילנו [כך במקור] אמנים רבים בבקשה לשיתוף פעולה עם מערכת האתר, והודיעו לנו שהם מזדהים עם המאבק שלנו למען חופש המידע, ואנחנו מקווים להביא לכם בקרוב תכנים מקוריים ובלעדיים לאתר!"
 
לב הסביר מה עומד מאחורי החלטתו: "הנוער חווה צמצום במידע שמגיע אליו בכל כלי התקשורת, ואין להם נגישות למידע רחב. האינטרנט נותן להם יכולת להגיע למקומות שכלי התקשורת לא מספקים להם. הנוער מחפש אפיקים אלטרנטיביים להרחבת אופקים, וכל חיפוש הוא לגיטימי. אני לא מוכן להפוך אותם לפושעים. רוצים לתבוע ילדים, שחיים גם ככה במדינה קשה, מתוחה, שחופש התנועה והמרחב הוא לא הצד החזק שלנו, ועכשיו מצמצמים גם את חופש המידע". על שיתוף הקבצים הוא אומר: "זה המקום היחיד שמספק לך את החופש".
 
דווח כי היום פורסמה ב-WarezFaw הודעה לפיה "נמרוד לב/ואר.בי.אס שתומכים בקהילת השיתוף וחופש המידע החליטו לשתף פעולה עם האתר ונתנו לנו את הזכות להעלות לאתר תכנים מקוריים שהם פרי יצירתו". עוד נכתב שם כי "לאחרונה פנו אילנו [כך במקור] אמנים רבים בבקשה לשיתוף פעולה עם מערכת האתר, והודיעו לנו שהם מזדהים עם המאבק שלנו למען חופש המידע, ואנחנו מקווים להביא לכם בקרוב תכנים מקוריים ובלעדיים לאתר!"

לב הסביר מה עומד מאחורי החלטתו: "הנוער חווה צמצום במידע שמגיע אליו בכל כלי התקשורת, ואין להם נגישות למידע רחב. האינטרנט נותן להם יכולת להגיע למקומות שכלי התקשורת לא מספקים להם. הנוער מחפש אפיקים אלטרנטיביים להרחבת אופקים, וכל חיפוש הוא לגיטימי. אני לא מוכן להפוך אותם לפושעים. רוצים לתבוע ילדים, שחיים גם ככה במדינה קשה, מתוחה, שחופש התנועה והמרחב הוא לא הצד החזק שלנו, ועכשיו מצמצמים גם את חופש המידע". על שיתוף הקבצים הוא אומר: "זה המקום היחיד שמספק לך את החופש".

חצי מיליון מתנגדים לתעשיה
אנשי WarezFaw יזמו פניה ללב בעקבות דבריו בכנס מוזיקה באינטרנט, שערך בנובמבר 2004 המרכז למשפט וטכנולוגיה בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה. לב יצא שם נגד התפיסה של תעשיית המוזיקה את צרכני המוזיקה כעבריינים, דבר שלדעתו של לב נעשה בגלל המשבר בו נמצאת התעשיה.

"אישית, לא הייתי מוכן מעולם, ואני גם לא מוכן היום, לתפוס את הקהל שלי כפושע ולהפוך את הציבור שבשבילו אני יוצר מוסיקה, לציבור עברייני, רק בגלל שתעשיית המוסיקה במשבר", אמר לב ב
חצי מיליון מתנגדים לתעשיה
הרצאתואנשי WarezFaw יזמו פניה ללב בעקבות דבריו בכנס מוזיקה באינטרנט, שערך בנובמבר 2004 המרכז למשפט וטכנולוגיה בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה. לב יצא שם נגד התפיסה של תעשיית המוזיקה את צרכני המוזיקה כעבריינים, דבר שלדעתו של לב נעשה בגלל המשבר בו נמצאת התעשיה.
 
"אישית, לא הייתי מוכן מעולם, ואני גם לא מוכן היום, לתפוס את הקהל שלי כפושע ולהפוך את הציבור שבשבילו אני יוצר מוסיקה, לציבור עברייני, רק בגלל שתעשיית המוסיקה במשבר", אמר לב ב
. "בכל סקטור, בכל תעשיה רצינית, כאשר היא הופכת למפסידה וללא רווחית, מזמינים מומחים שינתחו את המצב וימצאו פתרונות ייעול ויחזירו למסלול של הצלחה. בתעשיית המוזיקה, במקום זה, הלכו וזרקו את האשמה על הצרכן: הצרכן מוריד באינטרנט, הצרכן צורב, הצרכן הוא הבעיה". לב גרס כי המשבר נובע "גלגל"צ ושיטת הצנזורה שלה, [...] שבגללה התחילו אמנים וחברות תקליטים לייצר מוזיקה על-פי תבניות שמוכתבות מראש על ידי תחנה צבאית".

לינק להרצאה פורסם בימים האחרונים באתר Lionetwork, ולב אומר שזו הסיבה שהחליט לספק גם להם את השירים. "קיבלתי מידע שבשבועיים האחרונים היו חצי מיליון כניסות להרצאה הזאת", סיפר. "זה מוכיח שאפשר גם אחרת. אני חושב שהציבור צמא לאמת ולדברים שיש בהם משמעות מעבר לשטחיות הרגילה".

הרצאתו
זה כל הכסף
. "בכל סקטור, בכל תעשיה רצינית, כאשר היא הופכת למפסידה וללא רווחית, מזמינים מומחים שינתחו את המצב וימצאו פתרונות ייעול ויחזירו למסלול של הצלחה. בתעשיית המוזיקה, במקום זה, הלכו וזרקו את האשמה על הצרכן: הצרכן מוריד באינטרנט, הצרכן צורב, הצרכן הוא הבעיה". לב גרס כי המשבר נובע "גלגל"צ ושיטת הצנזורה שלה, [...] שבגללה התחילו אמנים וחברות תקליטים לייצר מוזיקה על-פי תבניות שמוכתבות מראש על ידי תחנה צבאית".
 
לינק להרצאה פורסם בימים האחרונים באתר Lionetwork, ולב אומר שזו הסיבה שהחליט לספק גם להם את השירים. "קיבלתי מידע שבשבועיים האחרונים היו חצי מיליון כניסות להרצאה הזאת", סיפר. "זה מוכיח שאפשר גם אחרת. אני חושב שהציבור צמא לאמת ולדברים שיש בהם משמעות מעבר לשטחיות הרגילה".
ב-2001
זה כל הכסף
עזב לבב-2001 את חברת התקליטים הד ארצי, אחרי שהוציא שם שני אלבומים מתוך חמישה שהתחייב אליהם. "ב-2001, אני והחברים שלי ב-RBS, ראינו לאן זה הולך, הכיוון שאליו לוקחת תעשיית המוזיקה, והיום אנחנו חוזים בתוצאות. לשמחתי היום אני במקום שאני יכול להרשות לעצמי להיות חופשי ולתת את החומרים האלה כשאני רוצה. כי בעצם האישו? הוא חופש".

עזב לבאתה מסכים להפצה חופשית של שירים שלך. אם אני יוצר ששיריו מופצים בניגוד לרצונו, מה אתה אומר לי? את חברת התקליטים הד ארצי, אחרי שהוציא שם שני אלבומים מתוך חמישה שהתחייב אליהם. "ב-2001, אני והחברים שלי ב-RBS, ראינו לאן זה הולך, הכיוון שאליו לוקחת תעשיית המוזיקה, והיום אנחנו חוזים בתוצאות. לשמחתי היום אני במקום שאני יכול להרשות לעצמי להיות חופשי ולתת את החומרים האלה כשאני רוצה. כי בעצם האישוּ הוא חופש".
 
"אני שואל אותך אם אתה מכיר אמנים עשירים בארץ ישראל, ואומר לך שהכסף מתוך הרווחים ממכירות תקליטים לא הולך לאמנים, אלא רק הדברים הנלווים. כל אמן צריך לשאוף לכמה שיותר קהל, ולצערנו המתווכים הפכו להיות האישו? המרכזי בסיפור. נוצר צמצום בהיצע, וחשוב שיהיה מגע ישיר בין אמנים לבין קהל, כי אלה שני הפקטורים החשובים במשוואה הזאת של יצירת מוזיקה מסחרית. החיפוש הזה באינטרנט נוצר בגלל הצמצום שמתרחש בכלי התקשורת ובגופי השידור. הגענו לסיטואציה שחברות התקליטים לוקחות לעצמם את זכויות הביצוע, ובמקרים רבים גם את זכויות היוצרים. העושק מתחיל בחוזים האלה. הבעיה מתחילה במקום של ההתקשרות בין האמנים לחברות התקליטים".
"אני שואל אותך אם אתה מכיר אמנים עשירים בארץ ישראל, ואומר לך שהכסף מתוך הרווחים ממכירות תקליטים לא הולך לאמנים, אלא רק הדברים הנלווים. כל אמן צריך לשאוף לכמה שיותר קהל, ולצערנו המתווכים הפכו להיות האישו? המרכזי בסיפור. נוצר צמצום בהיצע, וחשוב שיהיה מגע ישיר בין אמנים לבין קהל, כי אלה שני הפקטורים החשובים במשוואה הזאת של יצירת מוזיקה מסחרית. החיפוש הזה באינטרנט נוצר בגלל הצמצום שמתרחש בכלי התקשורת ובגופי השידור. הגענו לסיטואציה שחברות התקליטים לוקחות לעצמם את זכויות הביצוע, ובמקרים רבים גם את זכויות היוצרים. העושק מתחיל בחוזים האלה. הבעיה מתחילה במקום של ההתקשרות בין האמנים לחברות התקליטים".

אתה מסכים להפצה חופשית של שירים שלך. אם אני יוצר ששיריו מופצים בניגוד לרצונו, מה אתה אומר לי?
וממה אני אתפרנס?"אני שואל אותך אם אתה מכיר אמנים עשירים בארץ ישראל, ואומר לך שהכסף מתוך הרווחים ממכירות תקליטים לא הולך לאמנים, אלא רק הדברים הנלווים. כל אמן צריך לשאוף לכמה שיותר קהל, ולצערנו המתווכים הפכו להיות האישוּ המרכזי בסיפור. נוצר צמצום בהיצע, וחשוב שיהיה מגע ישיר בין אמנים לבין קהל, כי אלה שני הפקטורים החשובים במשוואה הזאת של יצירת מוזיקה מסחרית. החיפוש הזה באינטרנט נוצר בגלל הצמצום שמתרחש בכלי התקשורת ובגופי השידור. הגענו לסיטואציה שחברות התקליטים לוקחות לעצמם את זכויות הביצוע, ובמקרים רבים גם את זכויות היוצרים. העושק מתחיל בחוזים האלה. הבעיה מתחילה במקום של ההתקשרות בין האמנים לחברות התקליטים".
 
"ברגע שיש מערכת יחסים של אהבה בין האמן לקהל, הקהל מוריד וגם קונה. כשהיינו ילדים היינו מקליטים על קלטות, אבל דברים שאהבנו גם היינו הולכים וקונים. זה לא ב??מקום. אתה רוצה שיהיה לך את החומרים שהאמן מוציא, את האלבומים, את העטיפות, יש לזה ערך אספני. במובן הזה, אני חושב שלאינטרנט יש ערך יחצני".
"ברגע שיש מערכת יחסים של אהבה בין האמן לקהל, הקהל מוריד וגם קונה. כשהיינו ילדים היינו מקליטים על קלטות, אבל דברים שאהבנו גם היינו הולכים וקונים. זה לא ב??מקום. אתה רוצה שיהיה לך את החומרים שהאמן מוציא, את האלבומים, את העטיפות, יש לזה ערך אספני. במובן הזה, אני חושב שלאינטרנט יש ערך יחצני".
וממה אני אתפרנס?
"ברגע שיש מערכת יחסים של אהבה בין האמן לקהל, הקהל מוריד וגם קונה. כשהיינו ילדים היינו מקליטים על קלטות, אבל דברים שאהבנו גם היינו הולכים וקונים. זה לא בִּמקום. אתה רוצה שיהיה לך את החומרים שהאמן מוציא, את האלבומים, את העטיפות, יש לזה ערך אספני. במובן הזה, אני חושב שלאינטרנט יש ערך יחצני".
תמונות
אמנות
חדשות
טלוויזיה
קולנוע
מוזיקה
ספרים
יוצאים
  מדד הגולשים
הפוליגרף: קרקס...
                  24.31%
פלסטינים נגד סנופ ...
                  11.55%
בהופעה חיה: אייל...
                  11.42%
עוד...

מוזיקה
שייוולדו בלעדי  
ג'קסון במותו ציווה לנו את הכותרת הראשית  
מותו של מייקל ג'קסון: נבדק הטיפול הרפואי  
עוד...
סקר
מדונה
לעזאזל, היא עדיין מדהימה
לעזאזל, כמה אפשר