 |
/images/archive/gallery/278/938.jpg איבגי, פולי ונוימן ב''סוחרי גומי''
 |
|
|
"סוחרי גומי", בכיכובם של משה איבגי, פולי ורבקה נוימן, עולה בסוף השבוע בתיאטרון חיפה. הצגה חדשה נוספת של התיאטרון: "הצנזור", שכוללת סצינות נועזות במיוחד |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
טל פרי, המגזין 24/3/2005 10:17 |
|
|
|
|
 |
האם סקס אכן מוכר, ואם כן האם הוא גם ימכור כרטיסים לתיאטרון? זה מה שינסו לגלות בדרך הקשה בתיאטרון חיפה שמעלה בימים אלה שני מחזות חדשים שעוסקים, כל אחד מזווית שונה, בסקס כתחליף מנוכר של החברה המודרנית לאהבה ורגש.
ישראל (פולי) פוליאקוב, משה איבגי ורבקה נוימן מככבים בגרסה חדשה ל"סוחרי גומי" של חנוך לוין בבימויו של משה נאור ("משפחת ישראלי"). סיפור של משולש אהבה-שנאה בין שלושה רווקים מזדקנים, שני גברים ואישה, שרוצים רק חום ואהבה, אך לא מסוגלים לממש את ההזדמנות לקבל אותם.
שמיל בן-ארי, קרן צור וקטיה זימבריס מככבים ב"הצנזור", מחזהו של אנתוני וילסון בבימויה של נויה לנצט. סיפור על מפגש טעון אירוטיקה בין צנזור מזדקן המתמחה בסרטים פורנוגרפיים לבמאית פרובוקטיבית שמנסה לשכנע אותו לאשר את הקרנת סרטה החדש.
"חלמתי שיבוא יום שבו ייתנו לי לביים מחזה של חנוך לוין בתיאטרון רפרטוארי",
אומר משה נאור, במאי "סוחרי גומי", "אבל לא חלמתי שזה יקרה כל כך מהר, ועוד עם קליברים כמו פולי, איבגי ורבקה. כשיש לך צוות שחקנים כזה מצד אחד, והטקסטים המדויקים כל-כך של חנוך לוין מצד שני, אתה מרגיש קרוב להגשמת כל חלומותיך כבמאי.
"ניסינו לשמור על אופי אינטימי של המחזה המקורי, למרות שהגרסה שלנו מוצגת באולם הגדול של תיאטרון חיפה. רן בגנו הלחין מוזיקה חדשה אבל בטקסט לא נגענו. אפילו השארנו את השימוש במונח 'לירות' ולא שינינו ל'שקלים', כי אצל לוין כל שינוי הכי קטן גורם למשפט להישמע פחות טוב. ברור לי שבימינו אף אחד כבר לא מתרגש מזה שאומרים את המילה 'קונדום' על הבמה, אבל 'סוחרי גומי' ממילא לא עוסק באמת בקונדומים. זו מטאפורה על המחסומים שאנשים מציבים ביניהם כדי לא לגעת זה בזה באמת, בעיקר לא ברמה הרגשית, ומבחינה זו המחזה עדכני מאי פעם, כי החברה המודרנית רק הופכת מנוכרת יותר ויותר".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
חנוך לוין. צילום: רובי קסטרו
|
|
 |
 |
 |
 |
|
יש איזה מוסר כפול
|
 |
|
 |
 |
 |
|
גם נויה לנצט, במאית "הצנזור", מודה שהמחזה עוסק בצנזורה בעיקר כמטאפורה. "על פניו, גיבור המחזה הוא איש שיושב במשרד אפרורי במרתף הבניין, וכמובן זה סמל לתחתית הסולם שאליו הוא הידרדר. הוא חי בעולם שכולו שחור לבן, ובעוד שבסצינות שבהן מופיעה אשתו, אלמנט האור בחייו, יש פתאום צבע על הבמה. פתאום מגיעה אשה זרה שהופכת את עולמו, כי היא מאמינה בלב שלם שהסרט שלה הוא יצירה חשובה והיא עצמה אמנית פורצת דרך.
"וכן, יש איזה מוסר כפול בכך שאני כבמאית מנסה למכור את המחזה כסיפור על קשיי האהבה וניכור בין בני-אדם, בעוד שהקהל נמשך בעיקר לצפייה בסצינות הנועזות בין השחקנים. אני מאמינה שצופים ייצאו מהאולם עם הרבה חומר למחשבה, וזה מה שחשוב בעיניי. וכן, היו לבטים אם לצנזר את 'הצנזור' בקטעים מסוימים. קרן צור כבר הודיעה שאת ההורים שלה היא לא תזמין להצגה הזו".
"סוחרי גומי" (שעולה בסוף השבוע) ו"הצנזור" (שיועלה לראשונה ב-2 באפריל) הם שני הפרויקטים האחרונים של תיאטרון חיפה שלהם אחראי המנהל האמנותי הפורש סיני פתר. בימים אלה עובד המנהל האמנותי החדש, השחקן דורון תבורי, על תוכנית אמנותית לעונה הבאה של התיאטרון, שאותה הוא מתכוון להציג בעוד כחודש וחצי. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|