 |
שלומי לאופר, נסיך הנוסטלגיה, יצא לחפש את הזמרים שכבשו את מצעדי הפזמונים לפני עשר, עשרים ושלושים שנה. חלקם כוכבים של שיר אחד, אחרים
מכרו תקליטים רבים, אך כולם הספיקו להישכח עם השנים. מי מתגעגע לבמה, מי החליטה לטפל בילדים ומי מלחין ג'ינגלים?
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
סוזי מילר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
להקת "האחים והאחיות", שסוזי מילר היתה אחת מחבריה, נוסדה ב-71', אך מילר זכורה לא פחות כמורה הרשמית לאנגלית מתוכניות הטלוויזיה הלימודית, וממשיכה גם היום להיות אחד האנשים הכי שמחים בתעשייה. היא עלתה ארצה מארצות הברית וקולה, עם המבטא האנגלוסקסי, בלט במיוחד בלהקה, שבין שיריה קלאסיקות כמו "יש פרחים" ו"כמו בלדה". בשנות התשעים הקליטה דיסק של שירים ים תיכוניים באנגלית, ובאחרונה חזרה עם מוני ארנון, ורדה שגיא ונמרוד פז למופע איחוד מצליח של הלהקה.
"זה לא שאני משוויצה, אבל כנראה גידלתי שלושה דורות", אומרת מילר. "מה שמעניין זה שיש דור שגדל על סוזי סופרייז והם באים ומחבקים אותי ואומרים שאז היתה טלוויזיה טובה. "לא הפסקתי לעבוד. יש לי חברה של מוצרי לימוד אנגלית, ו'האחים והאחיות' מופיעים בכל הארץ. היינו בכל התוכניות עם הקאמבק ונופיע שוב בטלוויזיה כשנוציא שירים חדשים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
סוזי מילר. צילום: אלי דסה
|
|
 |
 |
רפרודוקציה: אלי דסה
|
|
 |
 |
 |
 |
|
גרי אקשטיין
|
 |
|
 |
 |
 |
|
גרי אקשטיין היה מהיוצרים הבולטים של שנות השבעים והשמונים. אקשטיין הוא קודם כל מפיק, מעבד, נגן וטכנאי הקלטות, אך לאורך השנים התפרסם גם כזמר. הניסיון הראשון והלא מוצלח לשיר היה בלהקת נוער עם בועז שרעבי ומיקי גבריאלוב, ובהמשך היה חלק מכמה להקות קצב. הלהיט הראשון שלו כסולן היה "קפטן ג'ק" ב-77'. משם התפתחה גם קריירת נגינה מרשימה לצד מאיר אריאל, שלום חנוך, זוהר ארגוב וצביקה פיק, שבמידת מה אחראי לאחד הלהיטים הגדולים שלו. השיר "אני הולך לבית שאן" הוא פרודיה על הלהיט של פיק "אני הולך לאן שאן".
במרוצת השנים הקליט אקשטיין שירים רבים שהפכו ללהיטים, בהם "היום זה היום", "רוח סתיו", "בוגי איתי הלילה", הוא שר עם שלמה ארצי את "פתאום כשלא באת", השתתף בקדם אירוויזיון עם השיר "איה ודן", ניגן בתקליטי אולפן רבים של זמרים מהשורה הראשונה והוציא אלבום קאברים לשירי ארץ ישראל.
"מה שעשיתי כל הזמן, שזה להוציא תקליטים בעיקר כטכנאי אולפן ומעבד, אני משתדל לעשות גם היום", אומר אקשטיין, "אף על פי שהעסק קצת משתנה כי לכל ילד יש מחשב ואולפן ביתי. אני מופיע, מתארח פה ושם אצל כל מיני חברים, השתתפתי בפסטיבל בלוז לפני שנה ואני מת לעשות את זה גם השנה. אני מתגעגע להופעות, אבל לצערי להרים מופע זה בלתי אפשרי אם רוצים לעשות משהו כמו בן אדם ולא חלטורה".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
גרי אקשטיין. צילום: אריק סולטן
|
|
 |
 |
 |
 |
|
ורדינה כהן
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הבת לשבט כהן, אחותם של יזהר, חופני ופיני ובתו של סולימן הגדול, התחילה את הקריירה בצוות הווי נח"ל, והמשיכה כזמרת ליווי של ירדנה ארזי וב-87' עברה לקדמת הבמה עם הלהיט "נוסעת בעקבות האהבה". היא שרה את "מוזיקה היא נשיקה לנצח" עם אחיה יזהר בקדם אירוויזיון, הקליטה את "שביר" לפי לחן של סטינג, חייתה כמה שנים בלוס אנג'לס וממשיכה להקליט ולהופיע עד היום.
"מכרתי זהב מהדיסק האחרון", אומרת כהן, "כך שאצלי עין אחת בוכה, עין אחת צוחקת. הייתי ב'הלילה יענקל'ה לאן' וב'קפה תיאטרון', אבל התוכניות המרכזיות אומרות לי לא. בכל מדינה שפויה הייתי צריכה להיות הראשונה שנכנסת לכל תוכנית. כאן מעניינות דוגמניות שחושבות להוציא סינגל, כאן מעניין 'כוכב נולד' ולאף אמן אין דרך להתמודד עם הפרסום המטורף שהם מקבלים.
"להיות אמן זו דרך חיים. אני לא בת 20, לא אבחר מקצוע אחר. טוב שיש אופנה וזמרים צעירים אבל זה בא והולך ובמדינה שלנו מחקו את האמצע, את הקהל ואת התרבות. אני מתחילה להקליט חומר חדש, אולי השיר הבא יזכה להשמעות".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
שאול צירלין
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"אני צריכה כפית סוכר, כפית סוכר אני רוצה ממך, כפית סוכר אני נורא צריכה ממך עד מחר". מי לא זמזם את הלהיט הבלתי נשכח הזה משנת 89'. "סוכר" היה השיר הבולט באלבום השני של שאול צירלין, שהתגלה על ידי נחום היימן באמצע שנות השמונים. להיט נוסף שלו היה "החיים הם יין", ואלבומו האחרון, "אהבה חיוך ויין", יצא ב-99'.
"מדי פעם מזהים אותי", אומר צירלין, "במיוחד הוותיקים, ושואלים איפה אתה ולאן נעלמת, מתגעגעים אליך, מה אתה עושה היום? אני יושב בווינגייט במדור השתלמויות של בית הספר למאמנים, מארגן כנסים והשתלמויות ומחליף את זוגתי שחלתה בלוקמיה. אני לא יכול אפילו לחשוב על הופעות למרות שביקשו לא מזמן הופעה בהתנדבות למען כנס של האגודה למלחמה בסרטן.
"אף פעם לא היה בי החיידק שמאלץ אותי לעמוד על במה בכל מחיר. אודה ולא אבוש, זה עושה לי טוב שהאורות נדלקים ומוחאים לי כפיים ונהנים. אני מאמין שאעשה לפחות עוד סיבוב אחד, לא יודע אם כל כך בקרוב, אבל ההזדמנות תגיע, אני מרגיש צורך פנימי. אולי לקראת סוף העשור אתן פינאלה".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
שאול צירלין. צילום: גרי אברמוביץ
|
|
 |
 |
 |
 |
|
נסים גרמה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
נסים גרמה הוא אחד הזמרים הים תיכוניים הוותיקים שעדיין פעילים. הוא התפרסם בסוף שנות השבעים כזמר-שחקן-רקדן בלהקת המחול "ענבל", זכה במקום השני בפסטיבל הזמר המזרחי עם השיר "כי רב להושיע", כיכב בהצגה "ילדי הכרך" עם הלהיט "מלך הקסטות", הגיש בתוכנית הטלוויזיה "פרפר נחמד" והשתתף במספר סרטים, אך השיר שהכי מזוהה איתו הוא דווקא "פלאפל", שהקליט במסגרת אלבום שירים עבריים בעיבודים חדשים. הלהיט האחרון שלו היה "ציונה", שכתב לו מאיר אריאל ב-93'. הדיסק האחרון שלו יצא ב-98'.
"אני כבר חמש שנים לא עושה טלוויזיה", אומר גרמה. "בשנה האחרונה משהו מדהים קורה במדינה, לא עובר יום שאני חוזר הביתה ולא שואלים אותי למה אתה לא מקליט. למעט גלי צה"ל (גרמה משדר את "ציפורי לילה ים תיכוניות" - ש.ל) והופעות פה ושם הורדתי את המינון. ואני אתן לך סקופ, התחלתי בימים אלה לעבוד על אלבום עם שבעה קאברים לשירים שלי ושניים-שלושה חדשים, כל הפרטים האחרים בסוד. אחת הסיבות להפסקה שלי זה שכל פעם שנכנסתי לעשות משהו גנבו לי את הרעיונות.
"מלבד זה, היה לי חלום, אבי לא זכה לראות אותי בהצלחתי, אז בנינו בניין שנקרא בית גרמה בלב ראש העין. יש לנו 1,000 מ"ר ושלוש קומות של עסקים ודירות, אני נהנה כבר שנה שלישית בגל"צ, ביום העצמאות אני אופיע מול 40 אלף איש בכפר סבא ואני חווה את הגעגוע כל יום".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
נסים גרמה. צילום: אריק סולטן
|
|
 |
 |
 |
 |
|
מיכל טל
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בשנות השבעים המוקדמות היתה מיכל טל זמרת בולטת. היא כיכבה במופע "השטן ואשת האיכר" והרטיטה עם "ליושינקה" שהיה הלהיט הגדול ביותר במצעד המרגנית של גלי צה"ל. שרה את "לא אוותר" בפסטיבל הזמר ואת "ציפור קטנה מחפשת קן" שנכתב על אסתר עופרים ובשבילה. טל השתתפה גם באלבום משירי תנועות הנוער. ב-82' הקליטה את "שיר פרידה מסיני" והוציאה אלבום אוסף ב-96'.
"צריך המון כוח ומרפקים כדי לעשות ולהקליט ולהישאר בתמונה", אומרת טל, "ונראה לי גם שאולי זה תהליך טבעי שהטלוויזיה פחות מחזרת. חוץ מ'כוכב נולד' לא רואים היום זמרים בטלוויזיה, היא יותר בנויה על סדרות ותוכנית אירוח. אם הייתי מפעילה יותר רצון ואמביציה, הייתי טיפה יותר בתודעה, אבל אני לא מאמינה שזה היה עובד. החיים כנראה חזקים יותר מכל מה שתעשה. אני מלמדת פיתוח קול וממשיכה להופיע, גם עם הבת שלי, אליה, שהיא עורכת דין אבל אוהבת לשיר".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
מיכל טל, על עטיפת תקליט
|
|
 |
 |
מיכל טל היום. צילום: אלי דסה
|
|
 |
 |
 |
 |
|
האחיות יוספי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אופירה ורוית יוספי, האחייניות של עפרה חזה, פרצו לחיינו בקדם אירוויזיון 89' עם הלהיט "לשמוח ולרקוד". בסוף אותה שנה יצא תקליטן עם הלהיטים "טיפ טיפ טופ" ו"כל אחד יכול". למרות ההצלחה הגדולה שלה זכו, לא המשיכו האחיות יוספי בקריירה בימתית. אופירה הקליטה לימים את "מכתב קטן" עם דני רובס, השתתפה בקדם אירוויזיון91 ' והתארחה לדואט בתוכנית הטלוויזיה "לילה גוב". רוית פרשה לחלוטין מעולם הבמה.
"ההצלחה היתה בבום, קשה היה לעכל את גודל הפרסום", אומרת אופירה (בתמונה משמאל), "עד היום שואלים אותי איפה אני ואני עונה שהחלטתי להקדיש את כל הזמן לגדל את ילדיי. אני עדיין שרה בפרסומות, עושה קולות רקע, אבל קשה לחלק את הזמן ואני מקדישה את האנרגיות לגידול ילדיי".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הכל עובר חביבי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מדובר באחת הלהקות החשובות שפעלו כאן. קיקי רוטשטיין, עמי מנדלמן, יובל דור (הידועים כשלישיית אף אוזן גרון) ושלומית אהרון, סולנית להקת פיקוד המרכז, התאחדו לראשונה ב-75' לצורך מופע שירי שנות החמישים שהפיק אמנון ברנזון. המופע הצליח, הוצג למעלה מ-600 פעם, וגרם לחברי הלהקה להבין שיש בסיס להמשך. הם הקליטו את "החגיגה נגמרת" של נעמי שמר, העלו מופע משירי שנות השישים ודחו הצעות להשתתף בפסטיבל שירי הילדים עם "אבניבי" ובפסטיבל הזמר עם "הללויה". ב-81' זכו בקדם אירוויזיון עם הלהיט "הלילה" שהגיע למקום השביעי בתחרות. בהמשך שחררה הלהקה להיטים ברצף, ביניהם "לילה בכרך", "תלווי אותי", "האורח", "בלוז מדרגות הרבנות" ו"סימן שעוד לא הגענו". לקראת סוף שנות השמונים החלה הדעיכה, אלבום שנגנז ואחר שנכשל הובילו לפרישתה של אהרון מההרכב. היא הוחלפה באתי קארי ולאחר מכן בשרונה נסטוביץ'. הלהקה התאחדה מאז פעם אחת לאחר מותה של נעמי שמר, בשנה שעברה.
"אנחנו מקבלים תגובות כל הזמן", אומר קיקי רוטשטיין, "זה לא נגמר וזה מפתיע עד כמה הדור היחסית צעיר נחשף לדברים שהלהקה עשתה. כבר הרבה שנים היא לא קיימת והנושא הזה עולה ועולה, למשל אחרי החיקוי ב'ארץ נהדרת'. לעשות איחוד זה מדגדג, זה מפגש שצריך לעשות אותו, אבל אם נחזור זה יהיה רק במצב שיתאים לכולם ושנביא משהו, לא סתם קאמבק, כדי להימנע מפתטיות.
"נשארנו בקשר חברי טוב כל הזמן, אני עובד צמוד עם שלומית אהרון כמנהל אישי, היא העלתה מופע עם יבגני שפובלוב ועכשיו מקליטים דיסק חדש. אז נתפנה לחשוב על שיתוף פעולה עם הלהקה. צריך לשחזר את זה ברמה הכי גבוהה. עמי מתעסק הרבה מאוד בדיבובים, הוא עשה את'שרק' בעברית. יובל פיתח לעצמו מופע והרצאה, והוא מצליח מאוד עם זה. מפעם לפעם אנחנו נפגשים כדי לזכור מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
קיקי רוטשטיין מ"הכל עובר חביבי". צילום: אריק סולטן
|
|
 |
 |
 |
 |
|
יסמין גמליאל, מנגו
|
 |
|
 |
 |
 |
|
שלישיית מנגו זכתה להצלחה עצומה ב-89' עם להיטים כמו "גרה בשינקין" ו"מתחילה מהתחלה" שכתבה להן חוה אלברשטיין. פחות משנתיים לקח לניסיון הזה של "הליקון" לקרוס, למרות השמות הגדולים (רמי קליינשטיין, יאיר לפיד), הקונצנזוס המיידי ("חלק משלומי" לשירותרום, "ידידיי" לקדם אירוויזיון) והשיווק ההיסטרי. ליסמין גמליאל, קודם לכן סולנית להקת פיקוד הצפון, זה כנראה הספיק. מבין שלוש חברות הלהקה היא היחידה שנעלמה מאור הזרקורים. בזמן שמיכל נחמן כיכבה במחזות זמר ונישאה ליואב צפיר (ועושה קריירה בקלטות לילדים) ומירי נבו קנתה את עולמה בערוץ הספורט, בחרה גמליאל בקריירה של מורה.
"ברגע שאנשים לא רואים אותך בטלוויזיה אז אתה לא קיים", אומרת גמליאל. "חושבים שנטשתי ואני בעולם אחר ולא קיימת. אני בתחום המוזיקה והבמה רק בצורה מוצנעת ולא מוחצנת של ערוץ 2. אני מורה לפיתוח קול, עובדת מהצד השני של המתרס, פוגשת צעירים שרוצים להיות'כוכב נולד' ותורמת מהידע שלי ומהניסיון. אני מלמדת ב'רימון' ובסדנאות ושרה בהרכב - שמיניית ווקאל. לפעמים אני מופיעה לבד או עם אבא שלי בערבי זמר, ונורא כיף לי.
"בחרתי לגדל ילדים והחיים שלי מלאים. במבט לאחור למדתי כל כך הרבה. כוכבות זו חוויה ספציפית, נקודת ציון מיוחדת עם פינה חמה בלב".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מוצי אביב
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הוא היה בן 20 כשיצא "מלכות החרמון" לרדיו ב-68', והפך מיד ללהיט. 13 שבועות כיכב השיר של להקת פיקוד הצפון בראש מצעד הפזמונים והוכתר כ"שיר השנה". עיינה אלון, אז מגישה בגלי צה"ל, שאלה את הסולן שנקרא אז משה יעקובוביץ' כיצד להציג אותו והוא ענה: "מהיום אני מוצי אביב". קריירת הסולו שלו לא נהנתה מאותה הצלחה. הוא הקליט כמה שירים אחרי השחרור, השתתף ב"הלו דולי" וב"אלוף בצלות ואלוף שום", נישא לזמרת עליזה אביב והפך לאביה של הזמרת דין דין אביב. הצלחתו הגדולה ביותר מאז היא המחזמר לילדים "קריוס ובקטוס" עם דובי גל, שרץ גם היום בהצלחה.
"אני אוטוטו סבא ולא מייחס מי יודע מה חשיבות לקריירה", אומר אביב. "אתה זורם עם החיים באיזשהו שלב. אני מרגיש איש צעיר ואומר שעוד יבוא הזמן של כל דבר. כמה שזה נשמע לפעמים מגוחך, אני מאמין שבארץ יודעים לשמור מקום למבוגרים יותר, זה תלוי בעיקר בנו. בדור הזה יש אנשים שעוד בועטים.
"יש לי את הקהל הכי טוב בעולם, ילדים, שתלויים בהורים שלהם שלוקחים ומביאים אותם, ויש קהל נאמן בסך הכל והוא אמיתי ומחזיק אותך. יותר מדי להיטים לא היו לי, אבל בסך הכל אני עוד בסביבה. חלומות לא נגמרים, כרגע אני לא עוסק בזה. אני מאמין שכן, יום אחד זה יקרה כי זה זורם בי".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
מוצי אביב. צילום: אלי דסה
|
|
 |
 |
 |
 |
|
איתן מסורי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הרבה לפני חני פירסטנברג היה זה איתן מסורי שריגש עם "אלוהים נתן לך במתנה", גדול להיטיו. בסוף שנות השבעים ובתחילת השמונים הוא הקליט שירים כמו "שלום לך ליידי שלי" ו"בחפלה", השתתף בפסטיבלים כזמר וכמלחין ואפילו ניסה את מזלו בקדם אירוויזיון81' והוציא אלבום קאברים לשירי ארץ ישראל. דעיכת הקריירה גרמה לו לחפש אפיקים מוזיקליים חדשים. הוא הוציא אלבום ים תיכוני, אלבום חסידי ללחנים של שייקה פייקוב, אלבום משירי יוש גרנות ואפילו מחרוזת חפלה דאנס. הוא גם השתתף בסרט "נורית 2". בשנת 2001 הוציא אלבום אוסף.
"אף פעם לא הייתי במצב של הדבר הכי בולט בתקופה", אומר מסורי, "בלטתי יחסית, אבל לא הייתי זמר השנה. הייתי ונשארתי איכותי. יש שני עולמות, התקשורת והקהל. לקהל יש הרבה יותר כוח, אבל הוא פסיבי. לתקשורת יש כוח אקטיבי שגורם לקהל להתנהג כמו שהוא מתנהג. הוא מקבל נתון ועם זה הוא מזדהה. כשנתנו לקהל להיטים שלי, בלטתי והקהל לא הפסיק לאהוב אותי. הוא רק שואל איפה הדברים החדשים וגם כשאני מוציא זה לא מצליח בהכרח.
"אני לא עושה שום דבר למעט מוזיקה. כותב, מלחין, מנגן בפסנתר, מכוון פסנתרים, מורה למוזיקה, מעבד. לא כפיתי על עצמי להפסיק, פשוט אין בארץ הקטנה אפשרות לשמר את הדברים וזו דרכו של עולם. אני שר ומנגן ולא פחות טוב, אבל אני אוהב להגיע הביתה מוקדם, אז אני כבר לא מופיע בשעות מאוחרות. לפעמים פונים אליי להופיע בטלוויזיה עם שיר מסוים ואני אומר שלא מתאים לי כי יחשבו שזה כל מה שיש לי. אני מוכן לשיר אחד ישן ושניים חדשים. הם מחזירים לי תשובה שהם לא רוצים. "אני אמן גדול, אנשים יהיו בהלם ממה שיש לי לתת, אני נראה טוב בגיל 55 וחצי, שומר על המראה האמריקני. זה המסר למתגעגעים: אני ממשיך להיות אמן, לא פרשתי".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
איתן מסורי. צילום: ברקאי וולפסון
|
|
 |
 |
 |
 |
|
ג'קי מייקה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
ג'קי מייקה לא היה שם בולט במיוחד בתעשיית המוזיקה הישראלית אך היה לו להיט גדול, "לא חשוב לי לאן". לקראת סוף שנות השמונים הוא נעלם.
"היום אני מפיק יותר", אומר מייקה, "יש לי אולפן הקלטות עם שותף ואני עדיין מופיע ומקליט אבל לא כמו פעם. אני מפיק זמרת בשם קרן לוי, כותב הרבה חומר לזמרים מתחילים ומוכרים ובמקביל עובד על תקליט חדש. זה התחיל כשסיימתי חוזה עם בני ברזילי שהיה האמרגן שלי, בהתחלה היו עוד הופעות ותקשורת וזה הלך ודעך והגעתי למסקנה שצריך אמרגן וחברת תקליטים ויחצנים בשביל להצליח. זה מה שהיה לי קרוב לעשר שנים, כל הזמן דאגו שאהיה בתקשורת, ולבד זה קצת קשה.
"היום אני מרגיש מאוד את הגעגוע, אני עולה לשיר ואנשים פשוט נהנים, מתלהבים, דורשים את 'ימי נעוריי', 'לא חשוב לי לאן', ואומרים תן מהישנים, ואני כבר לא זוכר הכל, אני לא יכול לתת את כל השירים האלה.
"אומרים לי תראה אילו זמרים יש בשוק, איפה אתה ואיפה הם. אם הייתי מתחיל מחדש הייתי עושה דברים אחרת ודואג לדברים שפספסתי, זה חסר לי באיזשהו מקום, אבל אני מציאותי. קמים כשרונות חדשים, בא דור חדש והולך דור שהיה קודם".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
ג'קי מייקה. צילום: פלאש 90
|
|
 |
 |
תקליטים של מייקה. צילום: פלאש 90
|
|
 |
 |
 |
 |
|
הנרי ברטר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
את הנרי ברטר אתם לא מפסיקים לשמוע ולא יודעים שזה הוא. רבים מהג'ינגלים ברדיו ובטלוויזיה הם לחנים שכתב במסגרת חברת ההפקות שלו, והוא גם מכר לכם ראשי ממשלה בשנים האחרונות ("נתניהו, עושים שלום בטוח" ו"רק שרון יביא שלום"). להיטו הגדול היה "מאדאם לה רווא" ( 84'), ובהמשך ביצע עם הראלה בר את שיר הנושא לתוכנית "קריאת כיוון". עיקר פרסומו בא לו כמלחין. הוא הפסיד עם ירדנה ארזי בשני קדם אירוויזיונים ("מוזיקה נשארת" ו"שירו שיר אמן"), הלחין את "תפילה" לעפרה חזה, את "שיר על נחלים" לאילנית וזכה בפסטיגל ("מילה קטנה", "מלכת הכיתה", "אל תשכח", "הנשיקה הצרפתית"). השילוב בין מלחין ג'ינגלים ליוצר להיטים הניב, למשל, את "סיפור בג' ינס" של דפנה ארמוני, ג'ינגל שהפך ללהיט.
"אני פועל בזירות פחות מוכרות לציבור, אבל אני המוזיקאי הכי מושמע במדינה", אומר ברטר. "קל יותר לעבור מהתחום שבאתי ממנו לתחום הפרסום מאשר להפך. בשואו ביזנס הישראלי אין הרבה שואו ואין הרבה ביזנס, זו מין פשרה שכולם נמכרים לחברות סלולריות ובפרסומות שומעים שיר מוכר ברקע. אני חושב שהגבול בין פרסומות ומוזיקה מסחרית מטושטש יותר מאי פעם. שורה מוזיקלית טובה, טובה על סבון או על אופרת סבון.
"אף פעם לא אהבתי להופיע ולא הופעתי בארץ אז אני לא מתגעגע, תמיד הייתי איש הפקות ויצירה ולא איש קהל. יותר מעשרה אנשים יחד אני לא מסוגל לסבול". |  |  |  |  | |
|