ישן בתוך חדש תשימו: מוזיאון חדיש לאקרופוליס באתונה
מוזיאון חדש הולך ונבנה לרגלי האקרופוליס המפורסם באתונה, שיציג את הממצאים העתיקים בבניין חדיש ומודרני. המעצב האמריקני של המוזיאון טוען כי לא תמיד צריך להעתיק את העיצוב המקורי, כדי להגיע לרעיון דומה
המוזיאון החדש והמודרני, שעוצב על ידי האדריכל הניו יורקי ברנרד טצ'ומי, עלול במבט ראשון להאפיל על ההיסטוריה הארוכה והחשובה של העיר, אך זהו ניסיון ראשון במעלה של אתונה להחזיר לעצמה את זוהרה הקדום.

האקרופוליס לקראת לילה אי. פי. איי
במוזיאון יהיו אצורות 2,500 שנים של היסטוריה, כולל שיש אלג'ין המפורסם, חלק מאפריז הפרתנון (המשולש העליון המקושט), שהממשלה היוונית מנסה להחזיר לעיר מהמוזיאון הבריטי בלונדון כבר 150 שנים.
בקומה הראשונה של המוזיאון, המבקרים יכולים ללכת על רצפת זכוכית, ולראות את הממצאים מהמאה ה-6 לפנה"ס. בקומה השניה נמצאת גלריה מהתקופה הארכאית, שבה נמצאים פסלי הקורה, פסלי נערות ממקדש אתנה, ובקומה השלישית מוצג אתר ההכתרה
באותם מימדים כפי שהיה בנוי בפרתנון, שבו מוצגים חלקים מהאפריז המהולל של הפרתנון, ולכאן גם יגיעו הקטעים מהמוזיאון הבריטי.
העיצוב החדשני והנועז של טצ'ומי עורר חילוקי דעות בקרב המבקרים, שטענו שהוא מנותק מההקשר ההיסטורי של האתר, והאדריכל נדרש להגן עליו: "אנשים אמרו לי שהעיצוב חייב להיות בסגנון הדורי של מקדשי יוון העתיקה, ואני אומר להם, מה פתאום, הרי ממילא אנחנו לא יכולים להגיע לסגנון המדויק שהם עיצבו בו. במקום לחקות את הסגנון, רציתי לחקות את העיקרון של דיוק וצלילות של המקדש המקורי."
המוזיאון, שיפתח באופן רשמי ומלא בתחילת השנה הבאה, כבר מקבל אליו מבקרים לקומה הראשונה, אך ההוכחה להצלחה הגדולה עדיין בפתח. "המוזיאון צריך להוכיח לעולם כולו ששיש אלג'ין צריך לעשות קמבאק", אומר טצ'ומי, "ואני מאמין שאכן כך יהיה".