טרנד ספוטינג: קנייניות אקססוריז

זה הזמן לקנא, ובענק: העבודה של הילה ויינברג ורוני בן עמי כוללת מסעות שופינג תכופים בחו"ל, על חשבון המעביד. כקנייניות אקססוריז של רשתות אופנה גדולות, השתיים חיות בחיפוש מתמיד אחר המגמות העולמיות הבאות שיסחפו גם את הרחוב הישראלי. קבלו מידע פנימי רותח

מאיה גור | 5/12/2008 9:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
הילה ויינברג ורוני בן עמי
הילה ויינברג ורוני בן עמי צילום: אריק סולטן
ראש רשימת המקצועות השת ווים בעולם, לא הרחק מכוכב רוק ושוקולטייר, נמצא הקניין. המוני גברים ובעיקר נשים צעירות מפנטזים על המשרה שבה מקבלים כרטיס אשראי נטול תקרה של חברה ויוצאים למסע שופינג חובק עולם, שבסיומו עוד מרוויחים משכורת. חלום? ללא ספק אחד אופנתי במיוחד.

תכירו את רוני בן עמי, 31, והילה ויינברג, 31, שמגשימות את הפנטזייה במסגרת עבודתן כאחראיות על מחלקות האביזרים ברשתות Twenty Four Seven ו "רנואר", השייכות לאותם בעלים. השתיים חברות עוד מתקופת הלימודים ב"שנקר", שם בן עמי למדה איור וויינברג עיצוב גרפי.

אחרי הלימודים הן החלו לעבוד על עיצובי אופנה משלהן, שנמכרו בחנויות ובשווקים שונים. במקביל החלו לעצב חלונות ראווה, בין היתר ל"דיזל", " אינטימה" ו"פקטורי 54"- שם הן פגשו את רון קאהן (רונקו), שהיה מעצב המותג "שביניון" ולימים הפך למעצב הראשי של רשת  Twenty Four Seven.

הרשת , שהוקמה לפני שנתיים, נות תנת ביטוי נרחב למחלקת האביזרים ורונת קו - שהכיר את העיצובים, הראש והסטייל האישי של השתיים - הציע להן את הג'וב למרות שלא היה להן ניסיון קודם בקניינות.

"בפועל, התפקיד שלנו הוא לדאוג לכל מה שהוא לא בגדים-אקססוריז כמו תיקים, נעליים, הלבשה תחתונה, חגורות, משקפיים, גרבונים, עניבות וגם איפור וגאדג'טים", אומרת בן עמי.
הילה ויינברג ורוני בן עמי
הילה ויינברג ורוני בן עמי צילום: אריק סולטן
השראה או העתקה

רגע לפני פירוט מעורר קנאה של קילומטראז' הנוסע המתמיד שלהן-הסבר קצר על איך זה עובד: מטרת הרשתות היא שלקוח ייצא מהחנות עם "טוטאל לוק". מעצבי האופנה של הרשת מכתיבים את הטרנדים ברמת הצבעוניות, ההשראות והגזרות מהן תורכב הקולקציה ותפקידן של הקנייניות הוא לאתר במקביל את כל העזרים המשלימים המתאימים לטרנד.

"את לא רוצה להגיע למצב שיש

לך שמלה ואין לך נעליים למת כור איתה. גזרות שונות מכתיבות אביזרים משלימים שונים, כך למשל גזרת המותן הגת בוהה מחייבת חגורות ונעליים ספציפיות", הן מסבירות. התהליך מתחיל בנסיעות לאירופה, שם הן מתעדכנות מה צופן העתיד מבחינת מגמות עולמיות. הן מבקרות ברשתות הגת דולות ובתערוכות האופנה החשובות, כמו Who' s Next בפריז ו-Pure בלונדון.

איפה עובר לדעתכן הגבול בין השראה להעתקה?
ויינברג: "אין ספק שהוא מאוד מטושטש, אבל קשה להסביר את התופעה של טרנדים עולמיים שמופיעים במקביל בקולקציות של כל המעצבים הגדולים. אף פעם לא ניקח משהו ונעתיק אותו אחד לאחד, אבל נשתמש בפריט כמצע שאותו נתרגם ללקוחה שלנו. המטרה שלנו היא לקחת טרנד עולמי ולהפוך אותו לפריטים לבישים לאנשים ברחוב".

אל המגמות העולמיות, ויינברג ובן עמי מוסיפות קשרים עם ספקים מקומיים שהיתרון הגדול שלהם הוא בידיעה למה יש ביקוש גדול בשוק ברמה המסחרית. יש גם הרבה פריטים שהשתיים מייצרות לבד, מאפס, בעיקר בסין. בסך הכול, מדובר בנסיעה קצרה אחת לחודשיים אל אחד מיעדי אירופה ופת עמיים בשנה למספר שבועות בסין - הכול על מנת שהחנויות יחזיקו באקססורי הנכון בזמן הנכון.

איפה נמצאת ישראל בדירוג הטרנדיות העולמי?
בן עמי: "הסתובבנו עכשיו באירופה ואין פער בין החנויות בחו"ל לחנויות כאן, למרות שהטרנדים נכנסים יותר מוקדם בחו"ל ולוקח להם כמה שנים לחלחל, כמו למשל הגזרה הגבוהה שנכנסה לכאן לאט לאט. המטרה שלנו היא תמיד לזהות את הדבר הבא, לתפוס אותו בזמן ולהצליח לחדש אותו כאן".
תיק ארנק
תיק ארנק צילום: יחסי ציבור
 
איך יודעים לזהות את הדבר הבא?
בן עמי: "מהמרים. אתה אף פעם לא יודע באמת, אבל אנחנו מצליחות לזהות את הדבר הבא כי הוא קופץ לנו לעין כמשהו חדש שעדיין לא ראינו. לא כל דבר שהוא חדש בהכרח יימכר, לכן חשוב לבדוק דברים בכת מויות קטנות, מאה עד 200 פריטים בלבד ולראות איך יתקבלו כאן. תמיד נביא דברים שהם טרנדיים, גם אם הם לא תופסים בארץ. זו ההבטחה שלנו ללקוח".

איזה פריט שהבאתם הקדים את זמנו?
בן עמי: "בחורף 2008 הבאנו נעלי ג'ז לתTwenty Four Seven ול'רנואר מן' וזו הייתה נפילה. באירופה כולם מסתובבים עם זה וזה הכי מגניב, אבל כאן זה היה כישלון קופתי היסטרי".

מה עוד נכשל פה ומצליח באירופה?
ויינברג: "כל דבר שהוא לק. נעלי לק, תיקי לק. זה פשוט לא הלך כאן למרות שזה טרנד מאוד חזק באירופה. יש בארץ דברים בעייתים מבחינת סטריאוטיפ, למשל חצאיות ארוכות שהיו טרנד מטורף באירופה וכאן מזוהות עם דוסיות, ולק והדפס מנומר שהם טרנדים מאוד חזקים, אבל נתפסים כאן בעיני רבים כמשהו פרחי".
 

אתן מכוונות לתדמית לקוחה ספציפית?
בן עמי: "אין אחת כזו. אנחנו כל הזמן משנות אותה. ברור שבהתחלה את מעצבת הכול לקייט מוס קטנה, יפה ומגניבה שהת כול מהמם עליה, אבל עם הזמן הבנו שאין דבר יותר משמח מללכת ברחוב ולראות בחורות-חלקן מגניבות וחלקן לא-שלובשות פריטים שלנו ".

ויינברג: "זה באמת הרבה יותר מחמיא. יש לנו משחק כזה, שאנחנו צדות אנשים שלובשים פריטים שלנו. זה הכי כיף.

לפעמים אנחנו גם ניגשות ומחמיאות להם:'איזה נעליים מדהימות! 'בעצם , יש לנו שלושה סוגי לקוחות מאוד שונים בראש, כי הלקוחה של Twenty Four Seven היא צעירה ברוחה ומאוד שונה מזו הסקסית והקרייריסטית של'רנואר'-ששונה מזה האיטלקי של 'רנואר מן'. אנחנו בכלל לא בטוחות שלקוחה של 'רנואר' תצא עם לקוח של 'רנואר מן'".

עניבה
עניבה צילום: יחסי ציבור
פיתחו לנו צוהר אל עולמו של המתלבש הישראלי, מה הוא בעיקר קונה?
ויינברג: "בסוף היום, הפריטים הכי נמכרים הם דווקא פריטי הבייסיק. נעלי בובה, תיקים פשוטים בצבע אחיד, חגורות פשוטות לג'ינס. הפריט הכי נמכר שלנו הוא נעלי סירה עם עקבים, נמכרים כת5,000 זוגות לעונה. זוג עולה בסביבות 150 שקל וחשוב לזכור שהמחיר מאוד משפיע על הלקוחות בארץ".

ואיך נראה הארון הפרטי שלכן?
בן עמי: "אין לי כמעט פריטי בייסיק, רק גופיות סבא. בגלל שאנחנו נוסעות ומסתובבות ורואות המון בגדים, יש לנו בארון עודף של פריטים שאולי הלכנו איתם פעם אחת".
ויינברג : "אנחנו יודעות מה מחמיא לנו וקונות הרבה ממנו, אבל אנחנו לא בחורות שלובשות בייסיק".
בן עמי: "אני לא, אבל אמא שלי מלכת הבייסיק. אני בגישה של להחליף בגדים שלוש פעמים ביום ובסוף כל עונה אני מעיפה חלק נכבד מהארון שלי ".

מה נלבש בקיץ

ממבט אחד על השתיים, אכן ברור שהן קשורות לעולם האופנה. הלבוש שלהן מציית לתכתיבי הטרנדים הנוכחיים וכראוי למעת מד-את ההופעה מלווים אינספור אקססוריז. אלה שתי בנות שלעולם לא ימחזרו הופעה וכבר התרגלו לתגובות, מבטים ושאלות על הלוק שלהן.

איפה עובר הגבול בין להיות אופנתי ללהיות קורבן אופנה?
ויינברג: "זה נורא תלוי בבן אדם, זו שאלה של מה מתאים לו ומה הוא יכול לשאת על עצמו ושעדיין יהיה מחמיא. אסור להיכנע לכל לוק. אם לא יפה לך גזרה גבוהה, אל תלבשי אותה. הבדיקה היא האם את מרגישה נוח בבגד ואם התשובה שלילית - זה הזמן להחליף. ביטחון עצמי תמיד טרנדי והכי נורא זה לוק מתאמץ מדי".

בן עמי: "אביזרים זה המקום המושלם להראות טרנד בלי להפוך לקורבן אופנה, גם לבוש הכי בייסיק בעולם הופך אופנתי עם נגיעה של איזה אקססורי טרנדי".

כפפות
כפפות צילום: יחסי ציבור

אילו טרנדים הולכים לתקוף אותנו בקיץ הבא?
ויינברג: "טרנד המלחים מאוד מתחזק, חפשו כל דבר עם פסים בכחול, אדום ולבן, עוגנים, חבלים וגלגלי הצלה. בנוסף, הטרנד האתני שמככב החורף עושה מעבר לקיץ ומוסיף לעצמו לוק סבנטיז: המון צבעים חומים חרדליים, פרנזים, בדים משופשפים, נוצות וחרוזים. גם שנות ה-80 הולכות חזק, עם התרחבות לתחילת שנות ה-90; מכנסיים שחורים צמודים עם טי שירטים גדולים, צבעי ניאון, הרבה איפור שחור-משהו בין גותי לפאנק.

טרנד חדש שייכנס הקיץ שאוב מחות פשות ריביירה או המפטונס: הרבה מוקסינים, מכנסי ברמודה בגזרה גבוהה עם כפתורי זהב וחולצות וולנים בגזרות אייטיז וניינטיז".

לסיכום , יש לכן את העבודה הכי שווה בעולם?
"כן", הן עונות ביחד, "היא מאוד דינמית, אף פעם לא משעמם וזה כיף להתעסק בדת ברים שהם הצ'ופר של האנשים, בדברים כיפיים שתמיד אפשר לחדש ולקנות עוד מהם".

עם יד על הלב, לא מגיע שלב שכבר בא לכן להקיא מכל השופינג?
בן עמי: "חשבנו שזה יקרה, אבל זה עוד לא קרה. אנחנו תמיד מצליחות להתרגש מדברים חדשים".
מגפיים
מגפיים צילום: יחסי ציבור

יפות בכפפות

ויינברג ובן עמי על חמשת האקססוריז שיעשו לכם את החורף

מגפיים
מגפי בייסיק שטוחים ליומיום הם משהו ששום מלתחה לא שלמה בלעדיו החורף. מומלץ ללכת על כאלו בגוונים חומים, מאובזרים ברצועה או באבזם שמאפשרים משחק עם גובה המגפיים בהתאם ללבוש.

תיק ארנק
ארנק קטן, עם ידית קטנה שמתלבשת על היד ומאפשרת לקפץ איתו בקלילות לכל מקום. הוא מצליח להכיל בתוכו כסף, סיגריות, מצית, ויזה וליפ גלוס - ועדיין להישאר חמוד, קטן וחצוף.

עניבה
כבר כמה עונות שהעניבה מככבת, אבל החורף היא מגיעה לשיא שלה. אצל גברים היא אופנתית במיוחד כשהיא סרוגה, חלקה וצרה. כך היא מוסיפה קריצה מתוחכמת לכל הופעה, בלי להיות מחייבת מדי.

נעלי סירה
נעלי סירה צילום: יחסי ציבור

כפפות טריקו
לוק הגראנג' כולל כפפות עם אצבעות חתוכות, גם אצל הגברים וגם אצל הנשים - ממש כמו בתחילת הניינטיז. לכו על צבעים לא מחייבים כמו אפור מלאנז' שהופך את המראה לספורטיבי וצעיר.

נעלי סירה
נעלי הסירה הן "השמלה השחורה" של ההנעלה, ולכן תמיד כדאי להצטייד בהן. העונה מומלץ לבחור בכאלה עם עקבים לא גבוהים, בגוני שחור, אפור או סגול מבד סאטן, או בגוני אדמה מעור או מחומרים דמויי עור.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים