ובתפקיד הראשי - הבגדים: עשרת הסרטים שהותירו חותם אופנתי
האופנה היא שחקנית משנה בסרטי קולנוע רבים, אך יש גם כאלו שבהם היא הכוכבת האמיתית, שממשיכה לשמש השראה למעצבים בעולם לאורך שנים, מחלחלת לרחוב והופכת לפיסת היסטוריה בלתי נשכחת. לקראת טקס האוסקר המתקרב, קבלו את עשרת הסרטים עם הסטייל המשפיע ביותר בכל הזמנים
סרטים לא רק יצרו טרנדים שבאו וחלפו, אלא פרצו גבולות חדשים באופנת הנשים והגברים. מטבע הדברים, יש סרטים ששימשו במה למעצבים צעירים בתחילת דרכם, כמו ראלף לורן וג'ורג'יו ארמאני - שנחשפו לקהל הרחב באמצעות הכוכבים שהלבישו על המסך הגדול. רשימת הסרטים שהאופנה היא חלק מהאמירה שלהם ארוכה, וכוללת בין היתר את "זיכרונות מאפריקה," "סוזאן סוזאן," "גברים מעדיפים בלונדיניות," "התפוז המכני" ו"ספרות זולה." אחרי מלאכת סינון לא פשוטה, זיקקנו את רשימת עשרת הסרטים שהשפעתם על האופנה הייתה הכי מרחיקת לכת.
1.פלאשדנס(1983)

אופנת אירובי. פלאשדאנס צילום: איי.אף.פי
ה-,80 יחד עם "ריקוד מושחת," "פוטלוס" ו"תהילה." הסרט עוסק באלכס, עובדת במפעל מתכת ביום ורקדנית גו גו בלילה, המנסה להתקבל לאקדמיה
יוקרתית למחול.
חולצות הטי הגזורות, הגרבונים והחותלות המככבים בסרט - הם התמצית של אופנת הריקוד האירובי, שהגיעה לשיאה באותו עשור ושסממנים שלה חדרו כמובן גם לאופנת הרחוב. שנים אחר כך עשתה ג'ניפר לופז הומאז' לסרט בקליפ לאחד הלהיטים שלה, בו מככב הסווטשירט האפור הגזור, אותו פריט שלא מעט נערות צעירות התהדרו בו באותה תקופה בהשפעת הסרט.
2 .הרומן שלי עם אנני(1977)

טרם השתחררה מהסגנון הגברי. דיאן קיטון בתפקיד אנני הול מתוך הסרט
"שנות ה-70 היו בעיקר ניסיון לשים נשים בבגדי גברים," אמר ראלף לורן, שעיצב לקיטון כמה מהתלבושות. חלק מהאאוטפיטים היו של קיטון עצמה, ולמעשה עד היום היא לא ממש הצליחה, או ניסתה, לאמץ לעצמה סגנון לבוש אחר. מדובר באחת הפעמים הראשונות שבהן אופנת נשים הוגדרה באמצעות פריטי לבוש מהמלתחה הגברית. אנני הייתה אומרת על כך שזה מאוד "לה די דה."
3.גטסבי הגדול(1974)

גטסבי הגדול צילום: איי.אף.פי
מעדיפה להעביר את ימי הקיץ החמים בלונג איילנד בחוסר מעש ובמסיבות ראוותניות. היא וחברותיה כונו - Flappers שם כולל לסגנון חיים ליברלי ופרוע שאימצו נשים באותה תקופה. הן לבשו שמלות קצרות עם קו מותן שירד מתחת לירכיים, עישנו סיגריות ושמעו ג'ז.
זה כמה עונות ששמלות ברוח שנות ה-,20 לרוב מעוטרות בחרוזים ובפאייטים, מככבות על מסלולי התצוגה של מעצבי העל. גם באביב הנוכחי הוצגו גרסאות מעודכנות למראה ה-Flapper של ביוקאנן, אצל מעצבים כמו רוברטו קוואלי ובבתי האופנה "מיו מיו" ו"ברברי." גם הגברים בסרט לא נשארים מקופחים. על החליפות המוקפדות של גטסבי היה אחראי ראלף לורן, שהתפרסם בזכות המראה שיצר לרוברט רדפורד; כובע הפנמה והחליפות הנצחיות מזוהים עד היום עם הסגנון הכל־אמריקאי שלו.
4. ארוחת בוקר בטיפני'ס(1961)

ארוחת בוקר בטיפאניס כרזת הסרט
כך או כך, מבחינת האופנה כל קלישאה שנכתבה על הסרט נכונה: השמלה השחורה "הצרה והקרירה," כדברי קפוטה, ענק הפנינים ומשקפי השמש הענקיים של הפבורן - הפכו למיתולוגיים. שלא לדבר על האקססורי המוצלח המלווה את הסרט - העיר ניו יורק, ששיקפה את אהבתו של קפוטה ל"עיר האמיתית היחידה." הסרט הציג את פריטי החובה של המלתחה הנשית, כאלה שגם כיום, כמעט 50 שנה אחרי, נותרו לא פחות רלוונטיים.
5.ברברלה(1968)

ברברלה כרזת הסרט
המעצב האגדי פאקו רבאן הוא שאחראי על הקוטור העתידני של ברברלה, הפועלת בשנת 40 אלף לספירה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה סרטי המדע הבדיוני של שנות ה-50 וה-60 פגשו את המהפכה המינית, והרפתקאותיה של ברברלה קשורות לרוב בהתפשטות או בקיום סוג של סקס עתידני. במגפיים באורך הברכיים ובבגדי גוף צמודים העשויים חומרים שנחשבו אז למהפכניים כמו ויניל, רשת, מתכת ופלסטיק - היא משייטת לה בחלל ופוגשת טיפוסים מוזרים, בדרך להשלמת משימתה.
6.גריז(1978)

טרבולטה ואוליבייה ניוטון ג'ון. אסתטיקת גריזרס כרזת הסרט
האסתטיקה של הגריזרס היוותה השראה למעצבים רבים לאורך השנים, הבולט שבהם היה הדי סלימאן בתקופתו ב"דיור" .(Dior Homme) הבנות בסרט (לפחות אלה מהצד "הנכון" של הגשר) מאמצות מראה פיפטיז קלאסי: שמלות סווינג, סוודרים מקשמיר וחולצות עם צווארון לבן נשלף. בסוף הסרט כולם חברים של כולם, ואפילו סנדי (אוליביה ניוטון ג'ון) מקבלת לוק חדש.
7. תינוקה של רוזמרי(1968)

המראה הנערי. מיה פארו
רוזמרי וודהאוס (מיה פארו,( כוכבת סרט האימה של רומן פולנסקי, לא מאבדת לרגע את החוש האופנתי שלה, למרות כל המניפולציות שהיא עוברת על ידי שכניה החטטנים והמוזרים כדי לשאת את תינוקו של השטן. בשמלות המיני בגזרת A שהיא לובשת, במעילי הטרנץ' ובנעלי הלק השטוחות - רוזמרי היא התמצית האופנתית של כל מה שהיה טוב בסיקסטיז, אפילו כשהיא רצה ברחובות ניו יורק בהיריון מתקדם.
תפקידה של פארו בסרט, כעקרת בית נאיבית ואמא לעתיד, הניח את היסוד לטרנדים חדשים בכל העולם, והמראה הנערי של הדמות שגילמה קרא תיגר על כל מה שנתפס עד אז כנשי. בהשראתה החלו נשים צעירות לגזור את שיערן הארוך והשופע וללבוש שמלות טוניקה שטשטשו את גבולות הגוף. אז נכון שזה ביש מזל להיכנס להיריון בזכות לוציפר, אבל בשביל מלתחה כמו של רוזמרי וודהאוס, גם אנחנו היינו מוכרות את נשמתנו לשטן.
8.קלולס(1995)

קלולס. מודל לחיקוי צילום: איי.אף.פי
שר וחברותיה, בעלות הסטייל המדהים, זכורות לא פחות בזכות אוצר המילים שלהן, שכלל ביטויים כמו Whatever ו־As If שהפכו להיות שגורים אצל בני עשרה באותה תקופה. גם כיום, אחרי למעלה מעשור, הסטייל של שר ושאר החבורה מככב בסדרות עכשוויות כמו "גוסיפ גירל," ונראה לא פחות רלוונטי על בנות העשירים באפר איסט סייד של מנהטן. הסרט פנה לכל מי שהייתה קצת קלולס בענייני אופנה, והחזיר את האמון בכוחו של המייקאובר.
9. Belle de Jour(1967)

המתפשטת. קתרין דנב ב"יפהפיית היום" כרזת הסרט
בעקבות המפגש ביניהם, דנב הפכה למוזה של לורן. '"יפהפיית היום' העניק חיים כפולים לבגדי היוקרה. הם בעלי כזאת עוצמה בסרט, שעד היום מעצבים מפנטזים עליהם" - כך נכתב ב"ניו יורק טיימס." "הטרגדיה של הגירושים בין הגוף לנפש," כך נאמר לנו על הסרט, בפתחו. אכן טרגדיה, אך ללא ספק כזו שמלווה בהמון שיק.
10. ג'יגולו אמריקאי(1980)

ריצ'רד גיר. מעולם לא נראה יותר קול כרזת הסרט
כוכב נוסף שנולד בעקבות הסרט הוא ג'ורג'יו ארמאני, שעיצב את החליפות ובגדי הקז'ואל הנהדרים. ארמאני, שעד אז לא היה שם מוכר בארצות הברית, סימן בסרט כיוון חדש לאופנת הגברים, הרחק ממכנסיים מתרחבים ומחולצות בעלות צווארון מוגזם. הוא הלביש את גיר בחולצות וי מוצלחות, ומעליהן ז'קטים מעט ארוכים, שהעניקו לו מראה מתוחכם ועדיין נינוח.