העיר העתיקה בירושלים עוברת מתיחת פנים

המטרה: עידוד התיירות בעיר העתיקה בירושלים גם בשעות הערב והלילה. האמצעים: שיפוץ דרכים, פתיחת עסקים, קיום אירועי תרבות ובעיקר פרויקט ענק להארת הרחובות

רוני מלול | 20/5/2009 10:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לצד אנשי הדת וחובבי ההיסטוריה, מבקשים בירושלים להגדיל את מספר המבקרים בעיר העתיקה על ידי פנייה גם לאוהבי התרבות והרומנטיקה: בימים אלה מגבשת הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) תוכנית בעלות של 150 מיליון שקל לעידוד התיירות במקום גם בשעות הערב - הכוללת פתיחת בתי עסק, הסדרת מסלולי הליכה ליליים ובעיקר פרויקט תאורה ענק.
מבקשים להגדיל את מספר המבקרים. סמטאות העיר העתיקה בירושלים
מבקשים להגדיל את מספר המבקרים. סמטאות העיר העתיקה בירושלים צילום: פלאש 90

בשנה האחרונה חזר איזור העיר העתיקה לפרוח מבחינה תיירותית. השווקים מלאים באדם, מדריכי הטיולים ממלאים קבוצות ותחושת הביטחון בהליכה בין הסמטאות חזרה, אבל רק בשעות היום. בשעות הערב, העיר העתיקה מתחילה להתרוקן. מבחוץ היא מוארת, אך בפנים התאורה חלשה ורבים טוענים כי למרות השקט, כשהכל חשוך, עדיין מפחיד ומסוכן להסתובב ברחובות.

בעקבות זאת החליטו ברשות לפיתוח ירושלים, בעיריית ירושלים ובמשרד התיירות להביא את העיר העתיקה והיפה לקדמת הבמה, גם בשעות הלילה. "אחד היעדים האסטרטגיים, הן לתושבי העיר העתיקה והן לכלל ירושלים, הוא הרחבת שעות הפעילות של העיר העתיקה", מסביר ראובן פינסקי, מנהל פיתוח אגן העיר העתיקה בהרל"י. "אנו רוצים ליצור מרחב מזמין ומואר, שיהווה מוקד משיכה חזק בערב לא פחות מבשעות היום".‬

יו"ר הרל"י, משה לאון, הוסיף כי "התוכנית מהווה נדבך משמעותי בשמירה על רקמת החיים בעיר העתיקה ואבן יסוד בהצלחת הכלכלה והתיירות של ירושלים בפרט וישראל בכלל".
שיווק העיר העתיקה לקהל חובב התרבות

פינסקי סיפר עוד כי בעבר הונחה על ידי מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, לייצר חיבור בעזרת אמצעי התאורה בין מרכז העיר לעיר העתיקה. "ישבנו עם טובי המומחים בתאורה בעולם",‬ המשיך פינסקי. כך, על פי התוכנית, יוארו האיזורים המיושבים, כמה מהמבנים העתיקים המוכרים וכן יוצבו גופי תאורה מיוחדים למסלולי הליכה תיירותיים שונים שיוסדרו במקום.

בנוסף לתאורה, מבטיחה התוכנית שיקום המרחב התיירותי על כל מרכיביו.

"נטפל בבעיית השילוט והריצוף, נעבוד עם הסוחרים על חידוש ושיפוץ חלונות הראווה, נתקן מדרכות ונשקם הריסות", הבטיח פינסקי. "העיר העתיקה תעבור מתיחת פנים".

השלב הבא, ציין פינסקי, הוא שיווק העיר העתיקה לקהל חובב תרבות. בעזרת אירועי תרבות כמו לילות סתיו ופסטיבל האור, שזכו להצלחה, מקווים בירושלים למשוך קהל אמיד שמוציא יותר כסף במסעדות ובחנויות, ובכך להצמיח את כלכלת העיר העתיקה והעיר כולה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים