אנורקסיה רעיונית: חדשות אופנה

הקולקציה של מורין וולף מיועדת לבעלות מידות מצומצמות בלבד ובנויה על דגמים מוכרים לעייפה, בבוטיק Cafe Bizarre מוכרים את קו הקז'ואל ויוויאן ווסטווד שמגיע עד מידת XXL וגם: מרק אורן צילם את ספלי הקפה שלו בכול בוקר ועשה מזה תערוכה

איתי יעקב | 10/9/2009 9:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מורין וולף
מורין וולף צילום: ארז תום חי
פרט א-פורטה

מעצבת בגדי הערב מורין וולף משיקה העונה קולקציית פרט א-פורטה ראשונה, שתציע את דגמיה בטווח מידות מצומצם שבין 36-40.

"האסתטיקה שלי לבגדים היא עד מידה 40, ואולי מספר פריטים במידה 42", היא מסבירה, תוך התעלמות מהמיזוגיניות ומהיעדר ההיגיון הכלכלי העולים מדבריה. עד היום ביצעה וולף הזמנות אישיות מתוך מבחר מצומצם של דגמים בסגנון אקלקטי, על הקו שבין ריץ'-ביץ' למראה אלגנטי וארכיטקטוני.

בקולקציה החדשה ניכרת לראשונה אמירה עיצובית מגובשת ואחידה המלווה את הדגמים. "אני מושפעת ממבנים ארכיטקטוניים ומגיאומטריה", היא אומרת ומדגימה באמצעות צמד שמלות ערב: האחת שחורה מסאטן, ללא שרוולים, בעלת חיתוכים גיאומטריים לכל אורכה השנייה; היא שמלת מיני כחולה, עם כיווצים בצידה הימני, היוצרים בתחתית השמלה פרח מעוטר באבני חן כסופות. שתיהן תפורות לעילא ולעילא.

אולם גם רמת הביצוע הטכנית המצוינת לא מכסה על האנורקסיה הרעיונית העולה מן הקולקציה, שמותירה את הרושם כי וולף ממחזרת דגמים קלאסיים שנצפו בעבר בבתי אופנה בעולם. טוב יהיה אם תגבש מחדש את הקולקציה ותנסה להרחיב את גבולותיה, הן מבחינת טווח המידות והן מבחינה עיצובית.

מחירים:
חולצות,1,400-2,500 שקל ; מכנסיים, 900 שקל; חצאיות, 1,800 שקל ; ז'קטים, 2,000-3,500 שקל ; שמלות,3,500?8,000 שקל . מורין וולף, בן יהודה 187, תל אביב.

ויויאן ווסטווד
ויויאן ווסטווד צילום: יחסי ציבור
מעצבת

לפני חמישה חודשים נפתח בתל אביב הבוטיק Cafe Bizarre של היזמית טל הולצמן. המטרה אחת: להציג את בגדי המעצבת הבריטית ויויאן ווסטווד, האהובה על הולצמן.

"ווסטווד היא הסיבה שאני בכלל אוהבת אופנה", היא אומרת כשהיא לבושה בשמלת טאפט בדוגמת פסים באדום ושחור מקו Anglomania של ווסטווד - קו הקז'ואל הזול יותר של המעצבת, שנמכר בבוטיק מהשבוע שעבר (קולקציית Red Label היקרה יותר נמכרת שנים רבות בבוטיק "ריקי" שבחיפה).

ווסטווד, שפועלת מסוף שנות ה-60 מבסיסה שבלונדון ונחשבת כאמא של תנועת הפאנק, הרכיבה העונה

קולקציה משובחת, המורכבת מפריטים המזוהים מאוד עם סגנונה: מקטורן Band באדום או שחור עם סגירה א-סימטרית, או שמלת קלוש עם מחשוף רבידה עמוק.

בבוטיק מוצגים למעלה מ-30 דגמים בטווח נדיב של מידות, מ-S ועד XXL. "חשוב לי להתאים את הקולקציה לקהל ולאקלים המקומי, וגם עבור נשים שלא במידה 38", מסבירה הולצמן, שהתמקדה כקניינית בעיקר בשמלות, חצאיות ומכנסיים ופחות במעילי הצמר ובסריגים.

ועדיין, כמה מהשמלות היפות של ווסטווד נמצאות כאן, ביניהן שמלת כותנה שחורה במראה א-סימטרי, שמאיימת להפוך ללהיט העונה.

מחירים: 2,000-4,700 שקל .
Cafe Bizarre , בן יהודה 150, תל אביב, טל': 03-5227217.

תערוכה 1

שנקר
שנקר צילום: דניאל שריף

המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר חוגגת עשור להיווסדה בתערוכה רחבת היקף שתיפתח ביום ו' הקרוב בגלריה לעיצוב "פריסקופ" בתל אביב (אוצרות: הגר בן שלום, שרי פארן. נעילה: 3 באוקטובר).

בתערוכה ישתתפו כ-58 מעצבים, מתוכם 21 מרצי המחלקה והיתר סטודנטים מובילים מהעשור האחרון. אלה התבקשו ליצור עבודות המביעות את הקשר שלהם למחלקה, באופן זה או אחר.

בעשור האחרון משמשת המחלקה כאלטרנטיבה ראויה למגמה לצורפות ב"בצלאל", עם דגש על ארט-ג'ולרי, אובייקטים ותכשיטים העוסקים בהיבט חברתי-פוליטי ואינם מנותקים מהמקום בו נוצרו.

בין המשתתפים: מייסדת המחלקה דגנית שטרן-שוקן, דרורלי קראוס כרמיאלי, הדס שחם, דליה גפן, גילי רוזין וגרגורי לרין.

שעות פעילות: ב' ה' 17:00-20:00; ו' ושבת,  11:00-13:00. פריסקופ, בן יהודה 176, תל אביב, טל': 03-5226815.

תערוכה 2

 INIDEOUT
INIDEOUT  צילום: מרק אורן
אתמול ניפתחה התערוכה InsideOut (אוצרת: קטי בר, נעילה: 16 בספטמבר), המוצגת כחלק מחודש האמנות בתל אביב. בתערוכה משתתפים שבעה יוצרים, שעבודתם עוסקת במרחב האורבאני של תל אביב.

בין המציגים, כמה משלנו: הסטייליסט מרק אורן עם העבודה Good Morning George המציגה אוסף תצלומים של ספלי קפה המוגשים לו מדי בוקר בבית הקפה "בתה וגריגה" בצומת הרחובות אלנבי ולבונטין; וצלמי האופנה אופיר קדמי וקארין בר באוסף תצלומי רחוב שהתקיימו בניו יורק, המסמנים את הרחוב כשדה אמנותי.

התערוכה תוצג מדי יום בין השעות 18:00-24:00 ב"בית הישג", שד' רוטשילד 46, תל אביב.
הכניסה חופשית.

סחר הוגן

מאת: עדי בוסיבא

יש סחר הוגן. אחותי
יש סחר הוגן. אחותי צילום: יהונתן שאול
האם חברות אופנה ישראליות אחראיות על תנאי העסקה מחוץ לישראל? השאלה החשובה הזאת עמדה במרכז כנס שנערך ביום חמישי האחרון בחסות "קום איל פו" וחברת "ביונד ביזנס", שעוסקת בייעוץ לאחריות חברתית סביבתית.

תזמון הכנס לא היה מקרי. לאחרונה נחשף מפעל טקסטיל בבעלות ישראלית בירדן, המייצר עבור חברות אופנה ישראליות ומעסיק עובדים בתנאים של ניצול ופגיעה בזכויות אדם. צירוף המילים "סחר הוגן" הושמע שוב ושוב על ידי חברי הפאנל, שכלל את הח"כים שלי יחימוביץ' ואילן גילאון, את משה גדות מ"בגיר" וסיביל גולדפיינר, מנכ"ל "קום איל פו", ונציגת עמותת "קו לעובד".

"הצורך שלנו להתחדש בטרנדים שמוכתבים מלמעלה גורר אופנה מתחלפת, מהירה וזולה ", אמרה גולדפיינר, ובצדק, אבל יש לזה מחיר, ואותו משלמים במקרים רבים עובדים במפעלי טקסטיל במדינות מתפתחות, שחלקם מועסק בתנאי ניצול קשים.

"אפשר לחוקק את כל החוקים שבעולם לגבי תנאי העסקה, אבל החוק היחיד שלא ניתן לחוקק זה שאנשים יהיו בני אדם", אמר הח"כ גילאון. זה כמובן נכון, אבל אפשר לדרוש מרשתות אופנה ישראליות המייצרות בחו"ל שקיפות לגבי תנאי ההעסקה וביקורת שוטפת על הנעשה במפעליהן.

חותם של "סחר הוגן" על בגדים צריך ויכול לתת את הערך המוסף שמותגים ישראליים מחפשים, במיוחד לאור הגל השני של כניסת רשתות זרות לזירה. יריית הפתיחה נורתה בכנס זה, ואפשר רק לקוות שבכנס הבא תהיה נוכחות של ראשי תעשיית האופנה הישראלית ולא רק של קומץ משתתפים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מעודכנים

חדשות חמות מעולם האופנה

לכל הכתבות של מעודכנים

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים