האני באני: אוזני השפנפנות קמות לתחייה

מדונה בקמפיין ללואי ויטון, ליידי גאגא על שער מגזין NEO2, האחיות אולסן באירוע השקה - אוזני השפנפנות שנשכחו בבוידעם של פלייבוי קמות לתחייה, והפעם - פחות סליז ויותר שיק

את
רותם רוזנטל | 15/11/2009 16:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
התאומות אולסון
התאומות אולסון צילום: גטי אימג'ס
לילי אלן. מדונה. ליידי גאגא. התאומות אולסן. ארבעה מותגים שכל הנפת זרת שלהן מכה גלים בזירת האופנה העולמית. תוסיפו לזה פריט לא צפוי - אוזני שפנפנה - ותקבלו את אחד הטרנדים המדוברים (שלא לומר, הזויים) של החורף. לילי אלן הופיעה עוד באפריל כשלראשה אוזני שפנפנה מתחרה של בית האופנה הצרפתי MICHEL MAISON. הליידי הצטלמה לשער גיליון ספטמבר של המגזין NEO2 עם אותן אוזניים, וצמד התאומות המטורללות התייצבו כך גם הן לנגד המצלמות באירוע ביפן בתחילת אוקטובר.

אבל זו הייתה מדונה שהתחילה את כל הטירוף, כשבחודש מאי האחרון עיכסה את דרכה לגאלה במטרופוליטן בניו יורק עם אוזני שפנפנה ירוקות מסאטן. ה“טיימס“ הלונדוני טען שהאוזניים גרמו לה להיראות כמו עוזרת בית זוהרת, וב“אינסיידר“ קבעו שמדובר באחת היציאות הגרועות של הערב, אבל כל המלעיזים כבר מזמן אכלו לעצמם את הגזר. התלבושת של מדונה נלקחה מהקולקציה של ג‘ייקובס ללואי ויטון לעונת סתיו-חורף הנוכחית. כן, זה כולל גם את האוזניים.

אין זה מקרה שג‘ייקובס בחר להנדס את מדונה במראה בובתי שמקבל טוויסט פתייני ושפנפני - הקמפיין היה תחנה נוספת בשיבתו המזורזת של הטרנד הדי טראשי הזה לחיינו. להזכירכם, ב1960- קבע מחדש יו הפנר את מסלולו של הארנב בתרבות המערבית. מיונק בעל אוזניים צמריריות וארוכות הוא הפך בן לילה למלצרית רותחת, עטויה בבגד גוף שחור, שמהדסת בין שולחנות בחלל אפוף עשן.

כשהפנר הפך את מלצריות מועדוני "פלייבוי“ לשפנפנות, הוא יצר מותג שחדר (כמעט) לכל בית אב. רשת המועדונים, שפעלה עד 1988 סימנה את אוזני השפנפנות כמותג אופנתי. בחצי השני של המאה ההיא לכולם היו מחזיקי מפתחות שנשאו את הלוגו של פלייבוי, גופיות קצרצרות או כל וריאציה אחרת שמטרתה, מלבד לנפח את חשבון הבנק של הפנר, הייתה להנציח את הצד הקליל של המיניות. 
הארנבת שלובשת שאנל

מדונה בקמפיין לואי ויטון
מדונה בקמפיין לואי ויטון צילום: מהקמפיין
בתקופה שמקדשת ברטרו סוחף את כל מה שאפיין את שנות ה-80, לא מפתיע לגלות כי בחודשים האחרונים נוער בעצבנות האבק מעל לאוזני השפנפנות, שנשכחו בבוידעם הטרנדים של ההיסטוריה. בגרסה המקוונת של המגזין "ניילון“ ציינו את תחילת השגעת עם הסרט "(“BUNNY THE HOUSE"בית השפנפנות,“ בגרסת ארץ הקודש, חפשו בITUNES- או בערוצי הV.O.D- של הוט), בכיכובה של אנה פאריס. העלילה מתרכזת בחייה של שפנפנת פלייבוי שנזרקת מבית האחווה שלה.

ולא נשכח גם את פיפי לאפין. לאפין, שפנפנה מצוירת האוחזת בבלוג מבוקש וטרנדי ובעמודי מיי ספייס וטוויטר, הוגדרה במגזיני אופנה דוגמת "אל“ כשפנפנה המסוגננת ביותר בעולם - היא מתגוררת בלונדון ומקפידה לחיות את חיי חוג הסילון. בבלוג שלה תוכלו למצוא אותה מככבת לצד דוגמניות מסלול בתצוגות עולמיות, לשמוע אותה מהגגת, לבחון את התלבושות שלה במהלך טיולים שונים בעולם וכמובן, גם לרכוש ממוצריה. האמת היא שלא מעט עמודים מקוונים מוקדשים לדמותה, הזוכה להערצה כמעט בלתי מוסברת.


לאפין, יש להודות, הפכה לאייקון רשת אופנתי. השנה שחררה גם חברת LESPORTEC קו תיקים הנושא את דמותה, ודיווחים שונים מסגירים כי לאפין חתמה על עסקה להוצאת ספר המתעד את פועלה. עוד מציינים ב“ניילון“ כי מותג האופנה מקליפורניה "פטיט לאפין“ - PETIT LAPIN (הארנב הקטן) הציג לעולם סיכות קטנות המעוטרות בדמותה של לאפין. אם כל זה קצת סכריני מדי בשבילכם, נסו את חולצות השפנפנים הזומביים של המותג .

לילי אלן בהופעה בלוס אנג'לס
לילי אלן בהופעה בלוס אנג'לס צילום: גטי אימג'ס
CRYWOLF רוזי צ‘אנג וסטפאני דרביק, צמד קנדיות שהתפרסמו ברחבי צפון אמריקה בזכות פרטי לבוש מאוירים לעילא, החליטו להקדיש העונה קו מיוחד לגברים, שמעניק פרשנות קצת יותר אפלולית ומדממת לחמידות היתר הזו.

בעוד אנה פאריס מייצגת את השפנפנה סרת הטעם וורודת המלתחה כתואמת הבנות של הפנר, דווקא הארנבת הקטנה והאלגנטית, המעריצה את כריסטיאן דיור וקוקו שאנל, מתמקמת כמובילת הטרנד בעשור הנוכחי. נראה כי תהיה זו גרסת ההוט קוטור שתקבע את שובן של האוזניים הצמריריות לאג‘נדה האופנתית העולמית. בלוגרית האופנה והדוגמנית ג‘וליה פרייקס החליטה לקרוא לדף העדכונים היומיים שלה BUNNY BISOUS (ובתרגום חופשי - נשיקות של ארנבת. (ראו באתר), והיא גם לא מהססת להתייחס לעצמה כאל שפנפנה שמקפצת בין אירועי אופנה.

אצלנו, למשל, אונילי - שהתבצרה בדעת הקהל המקומית כמוזיקאית גרובית לעילא - בחרה כבר מזמן בשפנפן ורדרד ומחויך כלוגו שלה (בגלל השיניים, היא מסבירה.( גם חבורת הדי.ג‘ייז סוליקו זכו לחולצת ארנבות במהדורה מוגבלת, שעוצבה עבורם על ידי המותג "טיז פקטורי“ של המעצבת איילה עמית (רעיון הארנבות שאוב ממילת הסלנג השגורה בז‘רגון של הסצינה ככינוי לבחורה צעירה ונחשקת.

 

ליידי גאגא על שער מגזין
ליידי גאגא על שער מגזין שער המגזין
בתקופתה של אמא שלכן קראו לזה "פרגית.“ אבל מלבד הפרסונות הווירטואליות והכוכבות שחייבות עוד פלאש בפנים, עדיין לא יותר מדי קורה ברחוב. אומנם בתצוגת אביבקיץ 2010 של ויטון בשבוע האופנה בפריז, שנערך החודש, תועדה אלמונית שאוזני שפנפנה שחורות לראשה (באדיבות הבלוג של סקוט שומן, "הסארטורליסט") אבל מדובר בחריגה, נכון לעכשיו. הרשתות בחו“ל (ובטח בארץ) לא מציעות קשתות שפנפנות, מקסימום נוצות טווס.

מי שרוצה אוזני שפנפנות, תיאלץ לסור לאמאזון כדי לאתר זוג ראוי, או לקפץ ישר למקור - ללואי ויטון או למזון מישל. חושבות שעדיין מדובר בבדיחה? לפחות קיבלתן רעיון לתחפושת אינית בפורים הקרוב.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים