
הכל יופי: סוכנת הדוגמנים העצמאית הפורצת
אלינור שחר, סוכנת הדוגמנים שיצאה לדרך עצמאית ופתחה סוכנות בוטיק שאפתנית ליצוג אישי, היא הבחירה שלנו כתופעה האופנתית המסקרנת שנרצה לעקוב אחריה בשנה החדשה

איך הפכת למנכ"ל של סוכנות דוגמנות גדולה בגיל 25?
"הייתה לי היכרות עם עופר רפאלי, שלימד אותי את כל מה שאני יודעת כיום. הייתי סלקטורית ויחצ"נית במסיבות במהלך התואר הראשון, וכשסיימתי את הלימודים, נמשכתי לסוכנות. הייתי ההד-בוקר, אחראית על כמה בוקרים שסוגרים לדוגמניות עבודות".
במה שונה ניהול אישי בעבודת הבוקר בסוכנות?
"בכל סוכנות בארץ יש 10 דוגמניות מובילות, שמממנות את הסוכנות ומקבלות את היחס המועדף. אחר כך מגיעות הבנות הבינוניות, ומי שנכנסה הרגע לסוכנות מקבלת את היחס אחרונה. פה זה נופל. צריך לטפל בחדשות עכשיו, איך שהן נכנסות, לפני שהן מתייבשות ונופלות. אצלי יחסים בין מיוצג לסוכן הם מאוד מאוד אינטימיים, חייבים לדעת את כל החולשות והנקודות הרגישות של המיוצגים.
אני מנהלת את הבנות עם דגשים סביב המגבלות של הדוגמן, ולא סביב הקשיים של הסוכנות עם הדוגמן, במטרה להחדיר את הבנות שלי לטופ. בשנות ה-90 ישבו בכל בירות האופנה בנות ישראליות. עכשיו, שימו לב, אין לנו אף דוגמנית על השער של "ווג" או בתצוגות האופנה הנחשבות. בר רפאלי ואסתי גינזבורג לא יהיו ב"ווג" האיטלקי והצרפתי. אני מכוונת לשם, למעמד הזה".

ישראל קטנה מדי?
"זה תחום מאוד קטן. אין פה זרועות של מגזינים מחו"ל ואין מגזינים מחתרתיים ומגניבים עם הכרה בינלאומית. ביוון למשל יש 50 מגזינים, והמון לוקיישנים לצילום, שלנו אין. לכן מספר הכוכבות שאפשר לייצר פה הוא מוגבל, אלא אם כן קורצים לחו"ל. אני רוצה להיות הנקודה המובילה לאנשי התעשייה בחו"ל לדוגמניות חזקות".
במה זה כרוך?
"בשנות ה-80 עולם הדוגמנות התנהל סביב "תהיי יפה ושתקי". היום לכל סט צילומים קטן מגיע גם צוות וידאו לראיין את הדוגמנית, והמהלכים האלה קשים לניהול. כל מילה וכל תנועה צריכות להישקל. אני מקפידה על זה עם הדוגמניות. מאמנת לצורת ולערכי עבודה גבוהים. בנוסף, צריך להניע תהליכים כל הזמן, לעקוב בצמידות אחרי הקריירה של הדוגמנית ולהישאר סוכנות האם. אם דוגמנית שלי בניו יורק מצליחה בשבוע האופנה שם, אני ישר מקפיצה את הידיעה למילאנו וזה מתפשט כמו אש בשדה קוצים. לפעמים אני טסה לבירת אופנה יחד עם הדוגמנית ומובילה אותה מסוכנות לסוכנות, לבוקרים הנכונים. עבודה ברזולוציה כזו".

איך את יודעת למי לפנות?
"יש לי קשרים בכל הסוכנויות המובילות בעולם, אני כבר עשר שנים בביזנס. אלה אנשים שיושבים שנים ארוכות במילאנו ופריז וזה המקצוע שלהם, זו לא עבודה סטודנטיאלית כמו בארץ".
איך את בוחרת את המיוצגים?
"זו עבודה קשה מאוד, שכרוכה בהרבה קשרים. כל הזמן שולחים לי המלצות על בנות, מחברים ועד צלמים. למשל נועם פרוסט – אבא שלה, הבמאי של ה"דוגמניות", המליץ לי עליה. מה שהולך עכשיו זה בנות יפות באופן עוצר נשימה. בעשור הקודם חיפשנו דוגמניות שהיה להן ערך מוסף, היום זה בעיקר יופי עם צבעים טובים, עם תווי פנים עדינים ונכונים".
ממה את נהנית במיוחד בעבודה?
"לראות את ההתפתחות המהירה של הדוגמניות. אם משקיעים בהן, רואים המראה רצינית. אני אוהבת גם את מערכת היחסים האישית וההנאה שדוגמניות מפיקות מניהול כזה".
דוגמניות אהובות בארץ ובחו"ל?
"דוגמניות מוערכות: מורן נימני, יבה דון, בחו"ל – דריה וורבווי, לארה סטון, קייט מוס, נטשה פולי מדהימה".

