אל על מרעננת את הצי: תרכוש 4 מטוסי נוסעים חדישים
המטוסים מדגם 737-900ER מיועדים לחדש את צי המטוסים של החברה, שנחשב לאחד הישנים במערב. שקדי: "החברה פועלת להצעיר את הצי. קנינו את המטוסים הטובים ביותר של בואינג"
מדובר במטוסים לטווחים קצרים ובינוניים, שייכנסו לשימוש ב-2013. שווי העיסקה הכולל מוערך ב-320-215 מיליון דולר ומשקף שווי שוק ממוצע של מטוסים מדגם זה ומשנת ייצור דומה, בהתאם למחירוני המטוסים המקובלים בתעשייה.

אפשר לישון בשקט. צילום: פלאש 90
בתעופה האזרחית מטוס "צעיר" נחשב למטוס שגילו עד 7 שנים. מטוס "בגיל בינוני" נחשב למטוס שגילו עד 17 שנה, ומטוס שגילו 17 שנה ומעלה נחשב לישן.
דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרי תעופה באל על, לא מסכים עם הטענה שצי המטוסים של אל על מבוגר יחסית לחברת תעופה מתקדמת. "הצי שלנו הוצער מאוד בשנים האחרונות. הכנסנו בשנתיים האחרונות 5 מטוסי 737 חדשים, חלקם קנויים וחלקם חכורים. גם את 2 מטוסי "טריפל"7 קנינו רק לפני שנתיים וחצי בהשקעה של 250 מיליון דולר".
מנכ"ל אל על אליעזר שקדי אמר ל עסקים אתמול כי החברה פועלת להצעיר את צי מטוסיה.
"אל על מוציאה בהדרגה משירות את מטוסי 767-200 שגילם כ-19 שנה ומכניסה בהדרגה את ה-767-300 הצעירים והאיכותיים".
לדברי שקדי, אל על רכשה את "רביעיית המטוסים החדשים הטובים ביותר שיש לבואינג, עם אופציה לעוד 4. עד מהרה נגיע ל-8 מטוסים מצוינים, שגם נותנים לנוסע חוויית טיסה אחרת וגם חסכוניים בדלק ובתפעול".
ה-737-900ER הינו המטוס החדיש ביותר במשפחת מטוסי בואינג 737. המטוסים מעוצבים בתצורת פנים חדשנית (SKY INTERIOR), בדומה למטוסי 787 "דרימליינר" החדישים, ויופעלו באל על בקיבולת של כ-160 מושבים בשתי מחלקת שירות.
צי המטוסים של אל על כולל כיום 14 מטוסי 737, ועם קבלת המטוסים ימנה הצי 18 מטוסים. ומה יעשו במטוסים הישנים? חלקם יוחזרו לאחר שסיימו את תקופת ההחכרה וחלקם, אם יהיה צורך בכך, ימשיכו לשרת את החברה.