ישנים כאפיות: עשר תחנות באופנת הכאפיות
מהצברים שחיו כאן לפני קום המדינה ועד לקולקציה הרעננה של המותג הניו יורקי threeasfour, הכאפייה לא מתכוונת לזוז מכאן. עשר תחנות בזמן
הכאפייה מזוהה עם הלבוש הערבי, אך היא הייתה לאחד המאפיינים המובהקים של דמות הצבר בין שנות ה-20 לשנות ה-40 במאה הקודמת, כחלק מניסיון התושבים להתערות

בשנת 1962 כבש את האקרנים בסערה סרטו של הבמאי דיוויד לין, שהציג גרסה הוליוודית לסיפור חייו של תומאס אדוארד לורנס (בתמונה), קולונל בריטי שלקח חלק במרד הערבי נגד האימפריה העותמאנית. בכיכובו של פיטר או'טול, החובש כאפייה לבנה ועקל, הפך הסרט את האוריינטלי לאקזוטיקה, שמשפיעה עד היום על עולם האופנה.

קולקציית שמלות הכאפייה שיצרה המעצבת הישראלית רוז'י בן יוסף כסמל לשלום ושיתוף פעולה בין שני העמים, היא סימן דרך בתרבות ובאופנה הישראלית. בן יוסף, בתו של בעל המפעל "רקמה", פיתחה בשנות ה-60 וה-70 קולקציית כפתנים, שמלות וחולצות מבדי כאפייה, שהפכו לאייקון ישראלי, ובהמשך זכו להצלחה בינלאומית שמשכה את תשומת לבם של עיתונאי אופנה וקניינים מכל העולם.

השיר "רוק דה קסבה" של הלהקה הבריטית הקלאש היה אחד הלהיטים הבולטים של התקופה. הקליפ שליווה אותו הראה יהודים חרדים וערבים בכאפיות, שרוקדים יחד, מה שהפך את הכאפייה לאקססורי אופנתי בעולם בשנות השמונים.

מתחילת שנות ה-2000 זוכה הכאפייה לעדנה מחודשת, לא מעט בזכות המעצב ניקולא גסקייה, שעשה שימוש בבד הכאפייה בקולקציית אביב-קיץ 2000 של בלנסיאגה. במהלך העשור אימצו אותה סלבריטאים רבים כדוגמת סטינג, דיוויד בקהאם, ריהאנה, קירסטן דאנסט, קולין פארל, ריקי מרטין ואחרים.

בשנת 2007, בקולקציית סתיו-חורף 2008, חוזר גסקייה מבית בלנסיאגה אל הכאפייה, ומצית מחדש את העיסוק בה, והפעם בדוגמאות חדשות, בתוספת פרנזים מוזהבים, כשמלה, ואף כז'קט פפלום מחויט. רשתות האופנה ממהרות לאמץ את הטרנד, וגם בטופשופ, זארה ומנגו נמכרים צעיפי כאפייה, והדפסי אשליה במראה כאפייה מעטרים טי שירטים.

גם קולקציית הגברים של ג'ון גליאנו לאביב-קיץ 2008 חוזרת לאותם מקורות. גליאנו ידוע לא רק בזכות פליטת הפה שהביאה לפיטוריו אלא גם בזכות היותו מעצב ששאב השראה מעמים ותרבויות רבות, ובאותה קולקציה חבשו הגברים כאפיות ולבשו סווטשירטים וחולצות בהדפסי בד הכאפייה.

הפרשנות היפה ביותר שניתנה ככל הנראה לבדי הכאפייה היא זו של ריקרדו טישי, המעצב הראשי של בית ז'יבנשי, בקולקציות אביב-קיץ 2010 לנשים ולגברים. בקולקציית הגברים הייתה זו פרשנות ספורטיבית, בדוגמת קפוצ'ונים, טי שירטים ומכנסי קז'ואל, ואצל הנשים היו אלה הדפסי אול-אובר דיגיטליים על גבי תיקים, ז'קטים, טייטס, שמלות וחולצות.

המותג הגרמני לה לה ברלין מציג בקולקציית אביב-קיץ 2011 קולקציה שכולה בדי שיפון משי שקופים מודפסים בהדפס הכאפייה, בצבעי אדום-לבן המאפיינים את הכאפייה הירדנית, ובצבעי שחור-לבן, המאפיינים את הכאפייה של ערביי ארץ ישראל.

הפרשנות האחרונה (בינתיים) שניתנה לכאפייה הייתה בקולקציית אביב-קיץ 2012 של המותג threeASFOUR. הקולקציה היפה שהוצגה בניו יורק, היא פרי עבודתם של שלושת מעצבי הבית שמוצאם מלבנון, ישראל וטג'יקיסטן, והיא נקראת "אינשלום", שילוב של המילים אינשאללה ושלום. כמסר להידברות בין העמים, שילבו בקולקציה סמלים משתי הדתות כגון כאפיות, טליתות ומגיני דוד שעיטרו שמלות, גרבונים וז'קטים, לצד שרשרות שהורכבו משופרות.
