החזרזירה לובשת פראדה: אייקוני אופנה מצוירים
לא חובה להיות בשר ודם כדי להתהדר במחלצות קוטור ולככב במגזינים. הסרט החדש של "החבובות", שובר הקופות "הדרדסים" והגרסה של ספילברג ל"טין טין" מעלים לכותרות את אייקוני האופנה המצוירים וממולאי הספוג. ושמישהו כבר ייקח ברצינות את בטי בופ
הילד העיתונאי־חוקר החל את דרכו המאוירת כטור בעיתון ב־1929. בלבושו המוקפד הוסיף ניחוח אירופי לגרדרובה של גיבורי האנימציה, ע"ע מעילי טרנץ', סריגי קשמיר וחולצות כפתורים מעומלנות,

בתחילת שנות השלושים, היא הייתה סמל הסקס המצויר הראשון. בת 16 בלבד ופתיינית לכל דבר: הקארה, העגילים, השמלה הקצרצרה והביריות שיקפו במדויק את תקופתה, בנוסח נערות הפלאפר הקלילות בימי הג'אז העליזים. כעבור זמן קצר עברה בופ מהפך תדמיתי הרסני שהצניע את דמותה, והפכה לעקרת בית שנמוגה אל דפי ההיסטוריה. בשנות החמישים עד שנות השבעים נעשו ניסיונות רבים להחיות את דמותה, ללא הצלחה. בשנות השמונים היא זכתה להופעת אורח בסרט "מי הפליל את רוג'ר ראביט", אך יריבה ג'ינג'ית לוהטת האפילה עליה, ובופ שוב הוגלתה אל הארכיון המאובק.

שנות השישים הביאו אל התודעה את האשה הקדמונית הראשונה שידעה שיק מהו. ווילמה פלינטסטון, כוכבת "משפחת קדמוני" ("הפלינטסטונס") חיה במערה, אך הקפידה תמיד ללבוש שמלות לבנות ושרשרות פנינים תואמות, שלא היו מביישות את שאנל. פלינטסטון זכתה לאורך השנים לשלל מחוות אופנתיות, המרכזית שבהן בקולקציית קיץ 2010 של ג'רמי סקוט. אפילו העצמות שהושחלו בנעלי הקולקציה השתלבו פרפקט עם דמותה.

כאשה יחידה ובלונדינית בין שלל גמדים כחולים, הפכה דרדסית לאחת הדמויות האהובות של האייטיז. 2011 הייתה שנה טובה לדרדסית. עם סרט שהחזיר אותה אל התודעה והפקת אופנה משובחת שהקדיש לה המגזין הארפר'ז באזאר, היא הציגה בחינניות את קולקציות החורף של מעצבי העל, נשאה בגאון את אביזריהם של מארק ג'ייקובס, לואי ויטון ואחרים, וזכתה גם להומאז' מצד קייטי פרי, שלבשה לפרימיירת הסרט שמלה שעליה הונצחה דמותה האגדית באינספור אבני סברובסקי נוצצות.
.

בשיער ג'ינג'י גולש ושמלת פאייטים אדומה עם שסע החושף רגליים שלא נגמרות, ג'סיקה ראביט בעבעה ביגטיים בסוף שנות השמונים. ליוצריה ("אני לא רעה, רק ציירו אותי כזאת") לא היו שום כוונות מוצנעות. בספרו של גארי וולף, שעליו התבססה דמותה, היא הייתה כוכבת פורנו. דמותה הנוצצת התבססה על כוכבות הוליוודיות - מלורן באקול וריטה הייוורת ועד מרילין מונרו. אבק הכוכבים שאפף אותה והפך אותה לסטארית בלתי נשכחת, סלל את הדרך לג'ינג'יות רבות לוהטות, מג'וליאן מור וג'יליאן אנדרסון ועד כריסטינה הנדריקס.

אין דיווה שמשתווה למיס פיגי (ציטוט קלאסי: "יש רק מתנה אחת שאפשר לקבל בדייט ראשון - יהלומים!"). עם שיק ואטיטיוד מעורר קנאה, הפכה פיגי מדמות משנית באמצע הסבנטיז לכוכבת הראשית של הסדרה "החבובות", ובהמשך לאיקונת אופנה. היא זכתה לשלל הפקות אופנה שהוקדשו לה במגזינים מובילים, לקולקציות שיצרו עבורה מעצבי על כפראדה ומארק ג'ייקובס, שיתופי פעולה עם מותגים כ"אופנינג סרמוני", ואף כיכבה במודעות הפרסומת של GUESS. בפיצ'ר החדש "החבובות", פיגי נכנסת לנעלי הסטילטו הנחשקות בעולם האופנה - כעורכת "ווג" פריז.
אחת מסמלי הניינטיז, ידועה בעיקר בזכות תסרוקתה העצומה. מארג' הייתה הראשונה שהשתתפה בהפקת אופנה מאוירת בהארפר'ז באזאר, שבה דגמנה את לנוון וגוטייה לצד לינדה אוונג'ליסטה. סימפסון היא גם ההשראה לתסרוקות הביזאריות של הזמרת ניקי מנאז', שאמרה עליה "לפיפל מגזין": "היא הקדימה את זמנה". ואיך אפשר לשכוח את השער של "פלייבוי", עליו כיכבה.

קשה להזכיר קיפוד עצום באוברול ירוק באותה נשימה עם שלל דמויות סקסיות בינלאומיות, אבל אי אפשר להתעלם מתרומתו של קיפי בן־קיפוד לאופנה הישראלית. הוא העניק לנו מתנה אחת אלמותית: נעלי קיפי, הלוא הן נעלי הבית המשובצות והפופולריות של "נעלי דפנה", שהשתדרגו אופנתית בשנות השמונים והתשעים, וננעלו בנונשלנטיות אפילו עם ג'ינס וחולצת טי.

הרבה לפני טוויגי וההרואין שיק, הייתה אוליב השברירית לסמל של דקיקות אופנתית. אוליב, שככל הנראה התקיימה על דיאטת התרד של פופאי, נולדה בשנות העשרים כדמות קומיקס, והתאימה במדויק לאופנת זמנה: פלרטטנית גבוהה, דקיקה ובעלת חזה שטוח. דמותה לא זכתה למחוות אופנתיות גדולות, אך המראה שלה, שכלל חצאיות מידי בגזרה גבוהה, קרדיגנים אדומים ותסרוקת "עגבנייה", הפך אותה לחביבת הפאשניסטים היפנים.

מר שועל המהולל הוא אחת הדמויות המוקפדות ביותר שנראו בעולם האנימציה: עם חליפת קורדרוי ברכיסה כפולה, צעיפים ג'נטלמניים ודיבוב של ג'ורג' קלוני. השילוב המוצלח הפך את השועל המסוקס לאחת הדמויות המדוברות בעולם האופנה של 2009, עם הפקות אופנה שהוקדשו למראהו וקולקציות ששימש להן כהשראה - כגון מולברי ו־A.P.C
