מבליטים את הפלוס: אילת עוברת מהפך

המיתוג החדש של אילת, שנולד אחרי שנתיים מאומצות, ידגיש את ייחודה כעיר הנופש המערבית היחידה בים האדום. ראש העיר יצחק לוי כבר טורח על היעד הבא: הפיכתה לעיר אוניברסיטאית

רוית נאור | 2/12/2011 9:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
מבלים במלון באילת
מבלים במלון באילת יהודה בן יתח

צמרת עולם התיירות והתעופה התנקזה אתמול לאילת לכבוד השקת הקונספט אילת פלוס, שנולד בתום שנתיים של מאמצים למתג את העיר הדרומית מחדש. ראשי משרד התיירות לצד פרנסי העיר, צמרת המלונאים, מנכ"ל אל על אליעזר שקדי ונציגי ארקיע ו ישראייר התקבצו לצפות בתוצאות העבודה, שבמהלכה גובשו הדרכים שיעזרו למתג מחדש את השער הדרומי של מדינת ישראל.

ההשקעה השנתית באילת בתחום השיווק בשנים 2007-2005 הסתכמה ב-15 מיליון שקל, ובשנתיים האחרונות היא הכפילה את עצמה. השורה התחתונה של כל הנאומים וכל החיוכים היתה שבלי כסף יהיה קשה מאוד להוסיף לאילת את הפלוס שרוצים להצמיד לה במיתוג החדש.

"מה שצריך לעשות למען אילת, ש-85% מתושביה מתפרנסים ישירות או בעקיפין מתיירות, זה רק להגביר תנועה", הסביר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. "זו העיר היחידה שאני יכול לדבר עליה בלי נאום או דף מוכן. בעבודת המיתוג לעיר לא המצאנו כלום, רק נדרשנו לשווק אותה בצורה ייחודית לקהל היעד, להדגיש את מה שמבדל אותה מכל מקום אחר. אילת היא עיר הנופש המערבית היחידה בים האדום, וזה יהיה הדגש במיתוגה החדש. עבור תיירות פנים נמתג אותה כעיר הנופש היחידה בישראל, כי זה המצב", סיכם השר.

בימים אלה מושקעים 103 מיליון שקל לשיפור תשתיות תיירותיות בעיר. ראש העיר יצחק לוי לא הסתפק בשדרוג התיירות וניצל את ההזדמנות לבקש מהנוכחים שיעזרו להפוך את אילת גם לעיר אוניברסיטאית, שבה יפעל מרכז לחינוך וללימודי מלונאות ותיירות. "אין שום סיבה שלא נעתיק את מגמת המלונאות מבאר שבע לאילת", קבע לוי.

נראה שההשקעה באילת כבר נותנת סימנים ראשונים של תפוקה, עם הגעתן של 20 טיסות שכר שבועיות הנוחתות בעובדה ישירות מאירופה. בשנת 2004 הגיעו לאילת רק כ-91 אלף נוסעים בטיסות ישירות, בשנת 2007 המצב אף

החמיר עם כ-83 אלף נוסעים, אולם מאז יש עלייה מתמדת. בשנה שעברה הגיעו כמעט 125 אלף נוסעים לעיר. מתחילת 2011 חל גידול של 25% בתנועת התיירים בטיסות בינלאומיות בהשוואה לשנת 2010, וגידול של 10% בטיסות פנים ארציות.

מתיחת הפנים שאילת עוברת נועדה ליצור בעיר פסטיבלים, כנסים ואירועי תרבות וספורט בינלאומיים רבים שיהפכו אותה למוצר מבוקש. אחרי שצופים בסרטון הפרסומת, די קל להשתכנע. אילת צלילה; אילת מדבר; אילת מלונות, אטרקציות וחיי לילה; ואפילו אילת ים המלח או ירושלים עבור התיירים המגיעים מחו"ל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תיירות בארץ''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים