החיבה להודו: הטרנדים שיטריפו אותנו ב-2012
בשנה הקרובה נחרים לסבתא ואזה של "מייסן", נלבש פריטים בוורוד עתיק ונטוס לטיול יוקרתי בהודו. המגמות של 2012, חלק ראשון
הצבע הלוהט של הרגע ושל הקיץ הבא הוא הוורוד העתיק, המכונה DUSTY PINK ו/או PUCE. הכינוי PUCE מקורו בסיפור על מרי אנטואנט, חסידה נלהבת של הצבע. בעלה, המלך לואי ה-16, לא אהב את ההתגנדרות האובססיבית שלה, וכששאלה לדעתו על שמלה חדשה בגוון זה, ענה שהיא נראית כמו "פוס", בצרפתית "פשפש". הכינוי נכנס לז'רגון כבר ב-1787, ומאוחר יותר חדר גם לשפה האנגלית.
לוורוד העתיק יש מנעד די רחב, עם מינונים שונים של חום וסגול. יש בו משהו ארכאי, אך גם אלגנטי.
הוא מככב במלתחה המפעימה של גרייס קלי בסרטו של היצ'קוק "תפסו את הגנב" מ-1955, בסצינה שבה קלי נוהגת כמו מטורפת ומוציאה את קרי גרנט מדעתו.

הוורוד העתיק ישלוט בעונת הקיץ הבאה: ללייבל "ברברי" יש קולקציה מלאה אפליקציות ועבודות יד, כשעל החולצות נתפרו אבנים שחלקן בצבע PUCE, וכן חצאיות קלוש באותו צבע, וטרנץ' PUCE עם טונים חומים. בלייבל אלכסנדר מקווין, אחד האאוטפיטים מורכב מחולצה וחצאית מלמלה באורך מידי בוורוד דהוי, עם חגורה עבה בוורוד עתיק. לאותו לוק יש גרסה יותר חושפנית, עם חזיית תחרה מוזהבת, ויש גם שמלה בעלת מחשוף עמוק וסנדלים בגוון המדובר. ה-PUCE נוכח גם בשמלות הג'אז הדקיקות של אלברטה פרטי, עם חרוזים תואמים בוורוד עתיק, בתיקי הקלאץ' של פראדה, במשקפיים בגוון נוטה לאדום ובתיק ניטים נוסח ג'קי קנדי.
המעצב הבריטי ריצ'רד ניקול מציע קרדיגנים וסריגים בוורוד עתיק, ולחברתו,
החומר: פורצלן
חברת "מייסן" הוקמה ב-1709 בארמון אלברכטסבורג, ויצרה את חרסינת הפורצלן הראשונה והאיכותית באירופה. בימי המלחמה הקרה היה המפעל בבעלות העם והממשלה המזרח-גרמנית, והמשיך לשגשג למרות התקופה הקשה. גם אחרי נפילת החומה, "מייסן" נשארה בבעלות מדינת סקסוניה.
המותג היה תמיד חביב על כל בעלי הטעם היקר, אבל למהפך הנוכחי, שניער את התדמית האיכותית-אך-מנומנמת, אחראי המנכ"ל כריסטיאן קורצקה. הוא השתלט על החברה ב-2008, והחליט להשיקה כחברה פרטית. הוא נפטר ממחלקת העיצוב, העסיק צוות בינלאומי שפיתח אוסף אריחי אמבטיה, והשיק במרס קו תכשיטים חדשני שמעוצב במילאנו. התליון עם דמותו של כלב הפאג כבר כיכב במיטב המגזינים.

2012 היא השנה של "מייסן", שבה תשחרר החברה קולקציית רהיטים ואביזרים יוקרתית לבית, תחת השם "מייסן הום", עליה חתום מרקוס הילצינגר הברלינאי. בקולקציה גם עבדו על פיתוחי טקסטיל מיוחדים, בהם הלוגו נרקם בזהב לתוך הבד, ומוצעים הדפסים קלאסיים מהארכיון הלא ייאמן של הפירמה, שמוצגים בו יותר מ-100 אלף גוונים שונים. בנוסף, המעושרים יכלו להזמין עיצוב דקורטיבי לביתם, בעבודת יד ובחסות מעצבי "מייסן", ובאפריל תיפתח במילאנו תערוכה מקיפה בלוקיישן יוקרתי המכונה "וילה מייסן".
גם המסלולים מגיבים: קולקציית החורף המפעימה של מרי קטרנצו שואבת השראה מיצירות "מייסן", ובזו של אלכסנדר מקווין נראו שמלות מחוך מפוסלות על הגוף עם שברי פורצלן. שרה ברטון, המעצבת, הסבירה שאלו עשר צלחות שנשברו במיוחד לשם האותנטיות. בינתיים שווה להתארגן על סט וינטג' של פורצלן. הוא תמיד היה על זמני, אבל עכשיו, עם הגושפנקה המודרנית, יותר מתמיד.

היעד: הודו
קרל לאגרפלד, שמשתדל לקרוא את המפה לפני כולם, קרא לתצוגת ה-PRE FALL ("לפני סתיו") של
שאנל בשם "פריז בומביי", וכל כולה הוקדשה להודו ולעושר התרבות, הצבע והבדים שלה. לגרפלד הפנים עתה את מה שהכלכלנים כבר הפנימו מזמן - שהודו הופכת למעצמה משגשגת עם אפיל יוקרתי.

ליהוק הדוגמניות איפשר לפתע לחזות במודליסטיות אקזוטיות בעלות יופי אוריינטלי, שספק אם היו מקבלות חשיפה כה משמעותית בעבר הלא רחוק. אומנם על המסלול צעדה לאקשמי מאנון, דוגמנית על הודית שכיכבה בקמפיינים של ג'יבנשי, אבל לאגרפלד עשה כבוד לשלוש דוגמניות ממוצא הודי: אלישיה אלי, שהיא גם כוכבת קמפיין הביוטי הנוכחי של שאנל; אשיקה פראט, שכיכבה על שער "ווג" הודו באפריל האחרון והוגדרה שם כסופר מודל הבאה; ושאנינה שהאיק המדהימה, שנולדה באוסטרליה לאם מליטא ולאב ממוצא פקיסטני-הודי ומערב הסעודית. שהאיק הממגנטת מפגיזה במקביל כבר ב"לוק בוק" של קולקציית ה-PRE FALL של ג'ייסון וו, וגם צעדה על מסלול התצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט.


ובזמן שהדוגמניות ההודיות מקבלות צ'אנס ראשוני, המעצב ההודי מאניש אורורה מכה גלים. כמנהל
הקריאטיבי של בית "פאקו רבאן" המתקמבק, תצוגתו הראשונה הייתה שואו עתידני מרהיב (ליידי גאגא כבר רכשה פיסים ממנה).

את תצוגת הלייבל הנושא את שמו של אורורה פתחה השחקנית שהיא אחת מהמוזות של פדרו אלמודובר, רוזי דה פאלמה. הוצגו שם בגדים מוזהבים בלוק עתידני סטייל ג'יין פונדה ב"ברברלה", וחולצה אמנותית שהייתה כמו מיצג שחושף את מערכת העיכול בצורה אילוסטרטיבית, וכן הדפסים אוריינטליים וצבעוניות שהתכתבה מעט עם המוצא של אורורה. נראה שהוא מאוד נהנה לעצב את הקולקציה הזו, ושהסיבה לכך שחייך מאוזן לאוזן בתום התצוגה, היא שאורורה יודע שבקרוב מאוד יותר מותגי פרימיום ייכנסו להרפתקאות עסקיות בתת היבשת המסתורית, שאף פעם לא הפסיקה לסקרן את העולם ולתת לו השראה.
החלק השני של הסקירה יפורסם בשבת
