ניחוח אישה: בושם לשנה החדשה
לקראת השנה החדשה, אולי תנסו גם ריח חדש? טיפים למציאת בושם וכמה המלצות לניחוחות שכדאי לנסות
"בחירת בושם היא למעשה בחירת השדר והדימוי שכל אישה מקרינה ומותירה אחריה בלכתה. בין אם הניחוח הוא פרובוקטיבי או דיסקרטי, רגוע או מסעיר, מוחצן או מוצנע, ילדותי או בשל", מסבירה הרצליה אשכנזי, מנהלת שיווק וסחר קוסמטיקה בסופר-פארם. "לבושם יש אמירה, ולכן הבחירה לא קלה".
אך דימוי הבשמים מושפע לא רק מהריח, אלא גם מהאריזה, מדרך השיווק ומהפרזנטור. "לרוב הנשים אין היום נאמנות גדולה לבשמים ויש להן לפחות שלושה או ארבעה במלאי", מוסיפה אשכנזי. "מדובר בשוק שמחדש כל הזמן, כשלא הכל נקלט והבחירה היא מאוד אינדיבידואלית, כך שהתחרות בו היא קשה. לכן החברות השונות מקפידות לחדש כל פעם את ההיצע".
המוצרים החדשים מופיעים בעיקר לקראת חג המולד וחגיגות השנה האזרחית כשכולם מתחדשים (גם בארץ) בערכות בשמים חגיגיות. "בשבוע שלפני הסילבסטר אנו רואים עלייה של כ-25% במחלקת הקוסמטיקה ושל כ-50% במכירות הבישום. עיקר העלייה היא הודות לקהל מהמגזר הרוסי, שהוא צרכן נלהב של מותגי קוסמטיקה גם בימים שגרתיים, אבל פעמיים בשנה - לקראת ראש השנה האזרחית וב-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי - קונה אפילו יותר. מדובר גם במתנות וגם בבשמים ומוצרים שאנשים קונים לעצמם".

פרפיום או טואלט? קיימים ארבעה סוגי בשמים בסך הכל: או דה קולון, שמתיזים על הגוף אחרי מקלחת לרענון בעיקר; או דה טואלט, מרוכז קצת יותר ומהווה את מרבית הבשמים שנמכרים בארץ המתאימים לאקלים הישראלי; או דה פרפיום, בעל ריכוז גבוה ומתאים יותר לערב או לחורף; פרפיום, בעל הריכוז הגבוה ביותר שכמעט ולא קיים בארץ ומקובל
מתי לנסות? כדאי להתנסות בבושם בשעות הבוקר כשכל ריחות היום עדיין לא הספיקו להתיישב עלייך וכשאת נטולת ניחוחות בשמים או קרמים אחרים. אחרי שמתיזים כדאי להמתין כמה דקות ולתת לבושם להתיישב. "הריח שניתז בהתחלה דומיננטי לעומת הריח שנשאר עלייך ומתמזג עם הגוף כך שחשוב לתת לבושם לשהות עלייך לפני ההחלטה", ממליצה אשכנזי. "בנוסף, חשוב להבין כי בין הרחה להרחה חוש הריח מתערפל. הדרך להחזיר אותו למצב מחודד הוא על ידי הרחה של פולי קפה, שתיית אספרסו או טעימת קוביה של שוקולד מריר".
חותם אישי לכל בושם יש ריח שונה על כל אישה. גם אם בושם מריח נפלא על חברה, לא בטוח שכך זה יהיה גם עליך. הכי חשוב שאת תאהבי ותתחברי אל הבושם כי בסופו של דבר הוא הופך לסימן ההיכר שלך.

Beyonce - Heat Catch the Fever בושם בהשראת אישיותה של ביונסה, ביטחונה העצמי ונשיותה המתפרצת. הדר ממה, מנהלת מותג בשמי קוטי ישראל, ממליצה עליו לאישה שמרגישה סקסית, חזקה וחיה, נותנת לעצמה להרגיש את החום ולא מפחדת מהפיתוי. רק תשכרי שהבוטי - לא כלול במחיר.
Thierry Mugler - Angel עם ריח אוריינטלי וונילי, אנג'ל נחשב לבושם שלא מתאים לכל אחת. לכן הרצליה אשכנזי ממליצה אותו לנשים בעלות אופי דומיננטי שאוהבות ודורשות התייחסות. נסי אותו קודם עלייך ובמידה ואת מתחברת לריח, השפריצי וחכי לתגובות.
Paco Rabanne - Lady Million כמו שבריטני ספירס אמרה פעם, את לא ילדה אבל עדיין לא אישה, ובדיוק בשבילך יש את אחד מהבשמים הנמכרים ביותר בארץ (מקום שני) עם ניחוח פירותי של פטל ותפוז, ועם בסיס עצי שעושה אותו קליל, כבד ומפתה כאחד. או שאולי פשוט תתני לידיד שלך להחליט מה הוא חושב.
Britney Spears - Fantasy ואם כבר הזכרתי את בת השלושים הטרייה, שווה לציין את הבושם שלה שמתאים לנערות שביניכן. לפנטזי שמוביל את מצעד הבשמים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2011 יש ניחוח מתוק בעל רמיזות טרופיות של קיווי, ותוכלי להתיז אותו בכיף ולצאת לערב שמוקדש לבנות בלבד. גם ככה בנים לא שמים לב לשום דבר.
Versace - Bright Crystal הבושם שנמצא במקום החמישי ברשימה הבשמים הנמכרים. ואם נשפוט לפי הביקורות בבלוגים השונים, ככל הנראה מגיע לו המקום הראשון. בושם נהדר עם ריח פרחוני ורענן והכל באריזה ורודה ומתוקה. מושלם לבוקר חדש בשנה חדשה.