זיוף המוני: מזייפים מוצרים עממיים

גוצ'י אאוט, גאפ אין: ההאטה בכלכלה העולמית ומלחמת החורמה שהמותגים הגדולים הכריזו על הזייפנים הובילו לפריחת תעשיית זיופים של מוצרים עממיים יותר, המיועדים לצרכנים בעלי טעם ותקציב צנועים בהרבה

שאן לי | 12/2/2012 9:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ארה"ב. מיראבל ורגאס, 29, פוסעת בקלילות בין הדוכנים בסמטת סאנטי הסואנת במרכז לוס אנג'לס בעודה תרה אחר תחתונים של "ויקטוריה'ס סיקרט"; או לפחות אחר תחתונים עם תווית של "ויקטוריה'ס סיקרט".

אם יש מלאכית בפנים, כנראה שזה מקורי. תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט
אם יש מלאכית בפנים, כנראה שזה מקורי. תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט EPA
מחיר זוג תחתונים מקורי של המותג הוא 7.6 דולר או יותר. אך ורגאס, פקידת מכירות, הצליחה למצוא דוכן עמוס בתחתונים בצבעי ורוד-לבן. המחיר: שני דולר לכל אחד. "מובן שהם לא אמיתיים", אומרת ורגאס, עטופה באימונית בצבע חום-שוקולד של "ויקטוריה'ס סיקרט", מזויפת גם היא, "אך האיכות לא רעה וקניית זיופים חוסכת כמה דולרים. אפשר למצוא פה זיופים של כל דבר".

עד לא מזמן התמקדו זייפנים בעיקר בזיוף מוצרי יוקרה כגון "פראדה" או "גוצ'י". אך חמש שנים של דעיכה כלכלית דחפו אמני זיופים לייצר סחורות עבור אנשים בעלי טעם ותקציב צנועים יותר. בסמטת סאנטי, כמו במקומות רבים אחרים, ניתן למצוא זיופים של חולצות, של מכנסיים ושל נעליים של מותגים כגון "גאפ", "דיקיז" ו"ואנס".

"ניתן למצוא פה דברים שבדרך כלל נמצאים ברשתות ביגוד זולות יותר כמו "טארגט", ולא רק דברים שמוצאים במייסיז", אומר מת'יו סנט-פייר ממחלקת הפשעים המסחריים של משטרת לוס אנג'לס, "לפני חמש שנים לא היינו מוצאים זיופים של חולצות שעולות 10 או 15 דולר כמו עכשיו". סנט-פייר אומר כי המשטרה יודעת שזיופים נמכרים בסמטת סאנטי וכי נערכות חקירות רבות בנושא, אך מוסיף כי ההתמודדות עם הזייפנים היא מלחמה יום-יומית שמוקצים לה משאבים מוגבלים.

לאיש אין נתונים מדויקים, אך מומחי תעשיית האופנה טוענים כי זיופים זולים הציפו את השוק בשנים האחרונות, במיוחד בקליפורניה. "זו בעיה ענקית, דווקא משום שהזיופים הם של מותגים לא יקרים", אומר איל מטצ'ק, נשיא אגודת האופנה של קליפורניה, "אנחנו לא קלווין קליין או דונה קארן. אנחנו תעשייה של אופנה מהירה. ניתן להעתיק את העיצובים תוך שבוע מהופעתם ולשים עליהם תווית מזויפת".
יח''צ
לא קל להילחם בתופעה. נעליים של ''גאפ'', במקרה זה מקוריות יח''צ
החבר'ה הרעים

מצב הכלכלה מספק סיבה אחת למגמה. "המיתון גורם לאנשים לחפש סחורות זולות יותר", אומרת סוזאן סקפידי, ראש המכון לדיני אופנה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת פורדהם. "אפילו מותגים זולים יותר מרגישים את הפגיעה בכלכלה, והגיוני שאנשים רבים יותר יקנו זיופים". סיבות נוספות שמניעות את מגמת הזיופים הן האינטרנט, השינוי בתפיסה הצרכנית ומאמציהם המרוכזים של חברות האופנה הגדולות במלחמה בתעשיית הזיופים של מוצרי היוקרה.

בשנה שעברה זכה מותג האופנה של טורי בורץ' ב-164 מיליון דולר במסגרת תביעה נגד קבוצה שמכרה באינטרנט נעליים, ארנקים ואקססוריז

מזויפים שלה. "שאנל" הגישה בספטמבר תביעה נגד 399 אתרים שלטענתה מכרו זיופים של משקפי שמש, של ארנקים, של תכשיטים ושל סחורות נוספות שנשאו את שמה.

לעומת חברות אלו, המותגים הקטנים יותר לא יכולים להרשות לעצמם לשכור צי של עורכי דין ובלשים פרטיים. הם הופכים למטרות קלות יותר עבור זייפנים. "זוהי אסטרטגיית ההתרחבות של החבר'ה הרעים", אמר טום טיילור, נשיא הגנת המותגים של אופסק ביטחון, חברה הממוקמת בבוסטון ומפקחת על תעשיית הזיופים, "ההרעה במצב הכלכלי יצרה משרות רבות פנויות במפעלים באסיה, וכעת הם מוצאים דרכים למלא את החלל".

גטי אימג'ס
לא רק שאנל וגוצ'י זוכים לזיופים. ערימת חולצות מזויפות גטי אימג'ס

הצרכנים עצמם מעודדים את המגמה. אדם המועסק בשכר זעום יתקשה לשכנע את מכריו כי רכש תיק של "הרמס" ב-10,000 דולר. אך מי ישאל שאלות על נעלי תומאס ב-44 דולר? "בכל הנוגע למותגים בינוניים שנמכרים במחירי אמצע, אנשים לא חושדים שהסחורה מזויפת", אומר קלייב ווסטביי, סגן נשיא המכירות של אד הארדי, מותג של ביגוד רחוב מלוס אנג'לס. עד שמכרה את זכויות היוצרים של מוצריה בשנה שעברה, העסיקה החברה צוות שנלחם בזייפנים בשיתוף הממשלה. ווסטביי סיפר כי בשנת 2006 החל המותג להטביע רצועות נגד זיופים בתגי הבגדים שלו, בדומה לרצועות האבטחה שיש על שטרות כסף.

"סחורות מזויפות נראות אותנטיות לחלוטין: החל באיכות הביצוע, דרך אריזת המוצר וכלה בזיוף תווית המותג", אומר ווסטביי, "קשה להילחם בזה". נוסף על כך, הזיופים הזולים עשויים להכניס לזייפנים כסף רב יותר מאשר היקרים, משום שקל יותר למכור כמויות גדולות של פריטים זולים. הגיוני להניח כי אנשים רבים יותר יקנו חולצות ומכנסיים מזויפים ב-15 דולר מאשר תיק "לואי ויטון" מזויף ב-100 דולר.

"אם ניתן להרוויח מכך, סחורות תמיד יזויפו, ולא מדובר בפרטי יוקרה בלבד", מסכמת קריסטין הוגו, יועצת לסוכנות המכס ובקרת הגבול בנמלי לוס אנג'לס ולונג ביץ'.

בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים