בקצב הקצב: יוסי קצב לא רוצה להיות "קסטרו"
במותג שלו "סקץ'" מנסה המעצב יוסי קצב לשנות את הסטייל הנוכחי של הגבר הישראלי. "הוא השתנה הרבה - ולא בהכרח לטובה", הוא מסביר בראיון
- האם בישראל יש קוד לבוש גברי?
בשנתיים האחרונות, מאז הקים את המותג, מצליח קצב לעצב בגדים לבישים, יפים ומעניינים למדי. הקו הכללי של "סקץ'" מתאפיין העונה בקשת צבעים נעימה - אדום-לבן, חרדל, כחול נייבי, אבן ונגיעות סגולות - ובבגדים שמתאפיינים לרוב בניקיון רב ובמחשבה על מגוון מבני גוף. הקיץ הקולקציה כוללת מראות שמדיפים ניחוח חופשה יוקרתית עם חולצות טי נזיריות נטולות צווארון שנרכסות עד החזה, חולצות מכופתרות עם צווארונים חמורים ורזים, מכנסיים מחויטים בגזרות צרות אך לא צמודות ומכנסיים בגזרה רפויה יותר, מבדים דקים מאוד, שיתאימו לאקלים החם. לבגדים הגזורים בקפידה נוספו חגורות קלאסיות, וגם שרשראות מתכת בשילוב אלמנטים גדולים מעץ, פרי שיתוף פעולה עם מותג תכשיטי האוונגרד נוריתמי.

קולקציית הקיץ של סקץ'
רון קדמי
אל מסלול התצוגה הבליח מדי פעם דוגמן חטוב שחלציו נעטפו באופן סמלי בבגד ים בגזרת ספידו, ולקולקציית הקיץ התגנבו גם סוודרים וחולצות ארוכות. אם מצרפים את זה לעובדה שהקולקציה מוכנה שנה מראש ומיוצרת בפורטוגל, באיטליה ובדרום אמריקה, השאלה על פזילה לחו"ל בלתי נמנעת.
"אני לא עובד ככה כדי להגיע לחו"ל, אני עובד ככה כי אני רגיל מדונה
קארן", אומר קצב ורומז לעברו המקצועי הזוהר. בשנת 1998, כשסיים את לימודיו בשנקר, הקים את קו הגברים של "קסטרו", ובשנת 2003 עבר לעבוד בראש צוות של 20 מעצבים ב-DKNY. אחרי שעזב, הספיק לעבור גם ברשת "פוקס". "עשיתי מה שנכון לי, מה רע בלעשות כסף? ומכל מקום אפשר ללמוד, גם ב'פוקס'. אתה צריך להתחבר למקום שאתה עובד, לא לעשות את עצמך".

קולקציית הקיץ של סקץ' רון קדמי
מה למדת על הגבר הישראלי?
"כשהקמתי את 'קסטרו' לא היה פה כלום. הגבר הלך כברת דרך גדולה והגיע לקוטב השני. היום הכל צמוד מדי, נמוך מדי, עם הדפסים. אנשים מחפשים את השואו בסגנון של הסטריאוטיפ הישן של הומואים. אני החלטתי לשנות את זה. אצל אישה יש גם שיער, גם עקבים, גם איפור, גם שמלה. אצל גבר לא. אני לא מציג שואו, אם יש משהו שאני שונא זה גברים שנראים נשיים, נראה לי פתטי להלביש גבר במכנסיים קצרים מדי".
ואיך הקהל מקבל את זה?
"אני אוהב להיות קשוב לקהל, ואני מגיע לחנות במתחם התחנה בכל סוף שבוע לסדר את הלקוחות בעצמי. אני עושה בעצמי את הסטיילינג למותג ויוצר שפה מאוד אחידה. הקטלוג היה גם התצוגה, וכך זה יהיה מסודר על הבובות. אני בעצם מלביש את הלקוח - אישה מלקטת, גבר בא ואומר 'תלבישו אותי'".
ומה הגבר רוצה?
"חוויית קנייה אישית ונעימה. מוכרים שלי לא באים ושואלים 'צריך עזרה?', הם יודעים להסב את תשומת לבו של הלקוח למכירה - לא סייל, מכירה! - והם יידעו להסביר לו למה הוא צריך לשלם עוד על מכנסיים ממשי ומצמר לעומת מכנסיים של רשתות שעשויים פוליאסטר".

קולקציית הקיץ של סקץ'
רון קדמי
רשתות תמיד היו ותמיד יהיו נושא כאוב עבור מעצבים, שמאבדים פלח שוק גדול לענקיות שמציעות רפליקות זולות לטרנדים חמים. מוקדם יותר באותו שבוע הציגו "קסטרו", ביתו הקודם של קצב, את קולקציית הקיץ שלהם.

זה טוב לאגו לדעת שאני לא הכי מוכשר. קצב אורון מילשטיין
ומה אתה לובש?
"70 אחוז שלי, 30 אחוז של אחרים. זה טוב לאגו לדעת שאני לא הכי מוכשר, וככה אני גם בודק על עצמי מה מתאים ומה לא מתאים ומרחיב את ההשראות".
למה אתה לא מעצב לחתנים?
"אני חושב שזאת טעות איומה. זה להתחפש. מה, בשביל שלוש דקות של החופה? יש לי חליפות והוא יכול ללבוש משהו שלי לחופה, אבל זה לא יהיה תפור במיוחד, וזה יהיה בגזרה ומבד שיגרמו לו להרגיש נוח".
מה לדעתך צופן העתיד לגברים?
"הגבר השתנה הרבה, ולא בהכרח לטובה. לדעתי בזמן הקרוב נראה חזרה לקלאסיות הגברית".

קולקציית הקיץ של סקץ'
רון קדמי

קולקציית הקיץ של סקץ'
רון קדמי
