המלכה עירומה: הסטייל של אנה ווינטור

היא אמנם עורכת את ווג וקובעת מה העולם כולו ילבש, אבל לא בטוח שכדאי לחקות את הסטייל שלה. האבולוציה האופנתית של אנה ווינטור, האישה והקארה

רעות ענבר | 11/3/2012 11:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
יש אושיות אופנה שהפכו לידוענים, ויש אחת שהפכה למותג. אנה ווינטור - צאצאית למשפחת ברונים, בתו של העורך לשעבר של העיתון הלונדוני "איבנינג סטנדרט" צ'רלס ווינטור - היא המותג הזה. עמדותיה של עורכת ווג האמריקאי שנויות במחלוקת, אך לא העובדה שהיא והמגזין שבראשו היא עומדת הם הראשונים לעלות כשמדברים על עיתונות האופנה. אף שהיא עומדת בחוד החנית של מדעי הטרנד, ווינטור לא שינתה הרבה דברים בהופעתה מאז שנות השמונים של המאה הקודמת. קל להתחקות אחרי ההיסטוריה האופנתית שלה, אבל לא בטוח שכדאי לחקות אותה.
רויטרס
לא נפרדת מהקארה. אנה ווינטור רויטרס

1963 ווינטור, אז בת 14, גוזרת את שערה לתסרוקת "בוב" - פוני וקארה עגולים - שהופכים לסימן ההיכר שלה עד עצם היום הזה. שנה לאחר מכן היא מתחילה לצאת עם גברים מבוגרים ורבי-השפעה, ולוקחת כמה שיעורי אופנה במכללה ליד הבית. היא עוזבת אותם די מהר באמירה, שתהפוך לימים לציטוט המפורסם שלה, "או שמבינים אופנה, או שלא". צודקת.

1975 ווינטור מגלה חיבה לחולצות טי אופנתיות משולבות בג'ינס ולשמלות פשוטות. מעט צבע, מעט אביזרים. דרך בן זוגה דאז היא פוגשת את בוב מארלי ונעלמת איתו לשבוע. מה שמדהים בזה - מעבר לעובדה

שכוהנת האופנה הקרחונית שכבה עם שק פשפשים מלא נשמה - הוא שלמרות זאת בן הזוג ההוא עזר לה למצוא את המשרה הראשונה שלה כעורכת אופנה ב"ויוה", המקבילה הנשית ל"פנטהאוז".

1985 ווינטור, נשואה טרייה, מקבלת את משרת העריכה בווג הבריטי וחוזרת לממלכה. היא מפטרת חצי מהצוות וממררת את החיים לכל הנותרים. דרכי הניהול שלה מזכות אותה בתואר "ניוקליר ווינטור", משחק מילים שמקשר בינה ובין השפעות הרסניות של מלחמה גרעינית על האקלים.

גטי אימג'ס
מימין: אנה ווינטור, 1998 גטי אימג'ס

1998-1988 סוף סוף, אחרי שהרסה לחלוטין את House and Garden, מגזין העיצוב והגננות של ענקית ההוצאה לאור קונדה נאסט, קיבלה לידיה אנה את הצעצוע שהתאוותה לו מגיל 16. "אבא שלי קבע שאלך לעבוד באופנה", אמרה ווינטור בראיון. "הוא אמר 'את רוצה לכתוב על אופנה, אז את רוצה לערוך את ווג', וזה סיכם את זה".

ווינטור של סוף שנות השמונים מגלה את חליפות הכוח. הרבה ז'קטים וחצאיות עיפרון לצד שמלות קטנות ומנצנצות שמדגישות את היעדר החזייה ואת הגפיים הכחושות. השימוש הנרחב שלה בצבע יצטמצם בעתיד בעיקר לתכשיט הקבוע שלה - שלוש שרשראות וינטג' מהתקופה הג'ורג'יאנית משובצות בכתום, ירוק וצהוב. השימוש חסר הבושה שלה בפרווה, בין דפי המגזין ובשורה הראשונה של תצוגות האופנה, הפכה אותה למטרה החמה של ארגוני זכויות בעלי חיים.

WireImage
אנה ווינטור, 2000 WireImage

2000 אין דרך לחמוק מזה - ווינטור, גרושה טרייה, הופכת לדודה. האישה ששרדה שני הריונות בחצאיות מיני מתחילה לעבור מטמורפוזה לצנונית. השמלות החושפניות פינו את מקומן לשמלות קוקטייל בעלות חצאיות חצי תפוחות וחלק עליון מהודק, קרדיגנים וחליפות חצאית באורך הברך. משקפי השמש האימתניים שהתחמשה בהם הסתברו כבעלי שימוש כפול; היא עצמה הצהירה שהם עוזרים לה לשמור את רשמיה לעצמה מהשורה הראשונה, אולם בשלב כלשהו התברר שלעדשות מספר די גבוה. נעלי העקב החביבות עליה הן זוג סנדלים בצבע גוף. אחד הפשעים שמיוחסים לה על ידי מתנגדיה היה הרג אופנת הגראנג'. נטען שהיא פנתה למעצבים המובילים והודיעה להם שאם לא יעלו את מדד הגלאם בעיצוביהם, לא יסוקרו בווג - וכך מתו שנות התשעים.

MCT
אנה ווינטור, 2003 MCT

2005 הסרט "השטן לובשת פראדה", המבוסס על ספר שנכתב בידי עוזרת אישית בווג, עולה לאקרנים וגורף 300 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם. לבכורה היא אכן הגיעה לבושה בפראדה, אך דיווחים טוענים שיצאה במהרה מהאולם במחאה על ייצוגה בסרט.

גטי אימג'ס
אנה ווינטור, 2007 גטי אימג'ס

2008 הכלכלה קורסת, הראשונים ללכת הם המותרות, הביקורות על האליטיזם האופנתי של העורכת הוותיקה מעולם לא נראו רלוונטיות יותר, ומתחילות לצוץ שמועות בדבר פרישתה והחלפתה בעורכת ווג הצרפתי, קארין רויטפלד. קונדה נאסט מפרסמים מודעת עמוד ב"ניו יורק טיימס" ובה הם מגבים את ווינטור. לגאלה השנתית של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות היא מגיעה בשמלת מקסי חללית מבית שאנל, והבחירה הזאת, הנועזת ביותר שלה בעשור האחרון, זוכה לביקורות נוקבות. מעריציה פותחים חזית למענה בקמפיין "הצילו את אנה".

גטי אימג'ס
אנה ווינטור, 2011 גטי אימג'ס

2011-2009 הסרט התיעודי על גיליון ספטמבר 2007 יוצא לאקרנים, וחושף עוד טפח באישיות הסודית של עורכת ווג וביחסים האנושיים והמשונים להפליא שיש לה עם גרייס קודינגטון, המנהלת האמנותית. קודינגטון, אנטיתזה מוחלטת לווינטור האנאלית, לובשת בגדים רחבים, נועלת סנדלים שטוחים ושערה ארוך ופרוע. הסרט עוזר להציג את ווינטור באור מעט יותר אנושי, כאישה שהיא אמנם חסרת מעצורים, אולם שהמניע שלה ככל הנראה אינו רוע טהור, אלא מסירות אמיתית לעבודתה ודרכה. השמועות על פרישה נמוגות, ונראה שכמו עריצים רבים, גם ווינטור לא תפנה את הכיסא בלי התקוממות עממית.

רוזה סינייסקי
אנה ווינטור, 2012 רוזה סינייסקי
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''אבולוציה של סלב''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים