תופעת לואי: תערוכה חדשה של "לואי ויטון" בפריז

כ-160 שנות אופנה בבית "לואי ויטון" לצד חגיגות ה-15 של מארק ג'ייקובס בתור המעצב הראשי של המותג עומדים מאחורי תערוכה חדשה שנפתחה בסוף השבוע בפריז

מיכל הניג | 11/3/2012 15:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ביציאה מתערוכת "לואי ויטון-מארק ג'ייקובס" שנפתחה בסוף השבוע במוזיאון לאמנויות דקורטיביות בפריז, עומדת מיניאטורה של המעצב מארק ג'ייקובס. הבובה, בגובה 40 ס"מ, לובשת חולצה לבנה, חצאית סקוטית ומכוסה בקעקועים, מברכת את היוצאים בצמד המילים: "ביי חברים".

מטען משנת 1891
מטען משנת 1891 AP
 
"אני חושבת שאלמנט ההומור הוא מאוד חשוב, וכשמדברים על היסטוריה זה תמיד עניין עדין", ציינה אוצרת התערוכה פמלה גולבין בראיון לאתר סטייל.קום. "אבל כשעבדנו על החלק של מארק בתערוכה, זה היה מאוד מרגש שהצלחנו להעביר את זה, מכיוון שהומור הוא חלק מאוד מרכזי אצלו".

התערוכה (שתיסגר ב-16 בספטמבר), מספרת את סיפורם של שני האנשים המרכזיים שבנו את "לואי ויטון". הראשון, ויטון עצמו שהקים את המותג הצרפתי ב-1854, והשני הוא ג'ייקובס האמריקאי, שהחזיר את המותג לתודעה האופנתית כשמונה לתפקיד המעצב הקריאטיבי לפני 15 שנה.

התערוכה מציגה לא רק את יצירתו של כל אחד מהשניים, אלא מנסה לבחון גם את ההצלחה של "לואי ויטון", את תרומתו של המותג לאופנה ולתרבות ואת הקשר שבין המייסד לבין האדם שאחראי לרנסנס של החברה בשנים האחרונות. "התערוכה היא כמו טאמבלר ענק עם תמונות וסרטוני וידיאו של כל ההשפעות לאורך השנים", מסבירה גולבין. "זה לא מסודר בסדר כרונולוגי, אלא תמטי".
AP
שמלות בעיצוב לואי ויטון AP

כשוויטון הקים את החברה על שמו לפני קרוב ל-160 שנה, הוא התעסק ביצירת מטען ומזוודות חדשניות. ב-1913, כמעט 20 שנה אחרי מותו, בנו של ויטון ז'ורז' הפך את "לואי ויטון" למותג הנסיעות הגדול בעולם. מאוחר יותר החלו להימכר בחברה גם מוצרי יוקרה נוספים כמו משקפי שמש, שעונים, בגדים ותכשיטים.

על אף

שהמזוודות והתיקים עם המונוגרמה LV עדיין נחשבים למוצרים הפופולריים ביותר של בית האופנה, כניסתו של המעצב הצעיר מארק ג'ייקובס לתפקיד בסוף שנות התשעים סימנה שינוי, שבמהלכו גם קולקציות הבגדים הפכו יותר ויותר מבוקשות. עם זאת, ג'ייקובס לא מתעלם מהעבר, ממשיך לחדש את מלאי המזוודות ובתצוגה לקראת חורף 2012 הוא אפילו סגר מעגל כשעיצב את המסלול כתחנת רכבת, כולל רכבת בגודל טבעי.

כיום, כל תצוגה של "לואי ויטון" נחשבת לאחד האירועים המרכזיים בשבוע האופנה בפריז ולמוקד משיכה של אנשי התעשייה וסלבריטיאים, והפריטים מככבים בכל הפקות האופנה הגדולות במגזינים. לא מפתיע שלפתיחה החגיגית של התערוכה בשבוע שעבר הגיעו בין השאר גווינת פאלטרו, קריסטן סטיוארט ושרה ג'סיקה פארקר.

AP
מתוך הקולקציה בהשראת האמן ריצ'רד פרינס AP

התערוכה מחולקת לשתי קומות, שבאחת עבודתו של ויטון ובשנייה עבודתו של ג'ייקובס, ומציגה בין השאר את שיתופי הפעולה שיצר ג'ייקובס עם אמנים כמו טקאשי מורקאמי וריצ'רד פרינס, וכן שלל בגדים, מזוודות ותיקים.

"היו לנו שני אתגרים", סיפר אחד ממעצבי התערוכה סם גיינסבורי (יחד עם ג'וזף בנט) ל"גארדיאן". "האחד היה המטען: איך הופכים מטען למעניין. השני היה הלובר. רצינו ליצור משהו ארכיטקטוני שונה ככל האפשר ממה שנהוג. כשמארק ראה את זה בפעם הראשונה הוא אמר: 'יצרתם את הלובר מחדש בשבילי!'".

התערוכה מתקיימת במוזיאון לאמנויות דקורטיביות, לובר, פריז עד 16 בספטמבר 2012. מסוף אפריל ניתן יהיה לרכוש גם ספר של התערוכה בהוצאת "ריזולי".

AP
תערוכת לואי ויטון בפריז AP

AP
תערוכת לואי ויטון בפריז AP

גטי אימג'ס
תערוכת לואי ויטון בפריז גטי אימג'ס

AP
תערוכת לואי ויטון בפריז AP

רויטרס
תערוכת לואי ויטון בפריז רויטרס

רויטרס
תערוכת לואי ויטון בפריז רויטרס

רויטרס
שיתוף הפעולה עם סטפן ספראוס רויטרס

EPA
תערוכת לואי ויטון בפריז EPA

AP
מימין: ג'ייקובס, משמאל: ויטון AP
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים