שלגיה במאה ה-20: כך היא משתקפת במראה שעל הקיר שלנו
אגדת הילדים "שלגיה" חוגגת בימים אלה 200 שנה, עם שני סרטים הוליוודיים. מבחר צלמים וסטייליסטים מעניקים לה פרשנות אישית. פרויקט מלכותי

"שאבנו השראה בעיקר מהצבעים הדומיננטיים בסיפור: הלבן, צבע עור החרסינה של שלגיה, כמו גם צבע השלג, והאדום של התפוח, שמסמל את התשוקה, הסכנה והמוות", מסביר הצלם אסף עיני. "רצינו ליצור רגע שישלב בין הלבן
איפור ועיצוב שיער: ערן פאל, דוגמנית: פטיט מילר.

"הבגדים ששלגיה לובשת נבחרו בהשראת פלטת הצבעים של שמלתה הקלאסית בגרסת וולט דיסני, אך מעבר לכך בחרנו לצלם אותה בגרסה מודרנית עם נגיעות הומוריסטיות", מסבירה הסטייליסטית טל שירי. "למשל קולה במקום התפוח המורעל, וגמד שהיא אוחזת בידה. שלגיה שלנו היא ספק לוליטה ספק אישה".
איפור: שירלי ויינר, עיצוב שיער: יניב זאדה, דוגמנית: נטלי איידלמן, "אלינור שחר".


"כשהמלכה עמדה ללדת היא אמרה: 'הלוואי ותהיה לי בת יפהפייה ששערה שחור כעורב, פיה אדום כדם ועורה לבן וצח, כמו שלג'", מסבירה הצלמת נעמה אלכס לוי. "לא רצינו לחזור על הסילואט האופייני לנסיכות של דיסני, ולכן בחרנו לצלם בחור. בחור עם שיער שחור ועור חיוור, שלא מנסה להיראות כמו אשה או לבלב את הצופה בעניין מיניותו. מתוך רצון לתת מפח אחר לבגד הנשי, וטאץ' מודרני לדמות, הדגש בפריים הוא על הצבעים - כחול, אדום, צהוב. התוצאה: דמות ששומרת על משהו מהתום של הנעורים בשדות הירוקים, עם טקסטורות שמזכירות, אולי, דווקא את ניחוחה של האם, המכשפה הרעה. מי יודע, אולי היא לא הייתה כה רעה אחרי הכל".
דוגמן: טל בן-צבי.

"בחרנו להתמקד בסיטואציה שבה הנסיך מעיר את שלגיה בנשיקה", מסבירים גיא ויריב. "קטיה ואלכס מתרגמים ויזואלית את הדרך שבה אנחנו מדמיינים את הזוג המאושר בסביבה שלנו כיום".
דוגמנים: קטיה ואלכס.


"השימוש בתפוח הפורצלן הלבן מוסיף נופך של קרירות ופלסטיות לפריים הצבעוני", מסביר הצלם יניב ישראל אלון. "האפקט מתעצם אף יותר בצילום דרך סורגים, שמבטא במובן מסוים מסתורין ויחסי כוחות שונים: בין התפוח לשלגייה, בין המלכה המרשעת לשלגיה ובין הצבעים עצמם".
איפור: מורן אלדר, עיצוב שיער: רועיקו מכלוף, דוגמנית: שיר ליברמן.


"בפסל הזה התייחסתי לעובדה שכולנו מורכבים מכמה וכמה אישיויות ודימויים", מספר ראובן כהן. "הדמות שיצרתי נעשתה בטכניקה מעורבת והיא עירוב של דמויות איקוניות כמו שלגיה, שממנה לקחתי את התסרוקת הנצחית עם הסרט האדום, וברבי, שממנה לקחתי את הטורסו והמותניים, לצד דמויות של אנשים שאני מכיר כמו ליאון רוזנברג ויוסף צרויה. הפסל הוצג במסגרת התערוכה 'בבל' במוזיאון הרצליה, שהתמקדה בנושא זהות והכלאות גנטיות, וכן ב'מוקא מיוזיאום' באנטוופן וב-'PAC מיוזיאום' במילאנו".
