הפרא האציל: לורד ביירון משפיע על האופנה העכשווית
המשורר הדנדי לורד ביירון שימש השראה לקולקציות קיץ 2012 של שני בתי אופנה: היידר אקרמן ואלכסנדר מקווין

ביירון גדל בסקוטלנד ובגיל 10 ירש את אחוזת דודו ואיתה גם את תואר האצולה לורד ביירון. כבר בגיל 13 החל לגלות עניין במין הגברי ופיתח ידידויות לא תמימות עם חבריו לספסל הלימודים. ביירון היה ביסקסואל, וכשהנשים והגברים בחייו נטשו אותו הוא פנה לכתיבת פואמות דיכאוניות. חייו של ביירון היו שערורייה אחת גדולה: הוא נודע בחייו האריסטוקרטיים הראוותניים, כמישהו שחי על הקצה, וניהל רומנים עם גברים אקזוטיים, נשים נשואות, עם בנות הדודות שלו, ושמועות גורסות שאף עם אחותו למחצה, אוגוסטה לי.
ביירון היה הסלבריטאי הראשון בעידן המודרני ופרסומו היה כה רב עד שאשתו אנבלה (שעזבה אותו לאחר לידת בתו משום ששמעה על הרומן שניהל לכאורה עם אחותו למחצה) תבעה בזמנו את המונח "ביירומניה". מובן שלא רק סגנון חייו וכישרונו הפכו אותו לסטאר עוד בטרם המושג בכלל הומצא: הוא היה מודע לתדמיתו ובעזרת קידום עצמי וביטחון מופרז הוא הצליח להתפרסם. כמובן שגם עולם האופנה לא היה יכול להתעלם מביירון, שנודע בטעמו האופנתי המשובח: "צווארון המשורר" (Poet Collar), שצורתו משולש מחודד, נקרא כך מכיוון שנלבש על ידי ביירון והמשוררים הרומנטיים בתקופתו.

לקראת הקיץ הקרוב נדמה שהמשורר השערורייתי חוזר לאופנה כאשר שני בתי אופנה חשובים עיצבו קולקציות בהשראתו. הראשון הוא היידר אקרמן, שקולקציית אביב-קיץ 2012 שלו נושאת את הכותרת "רוקבילי לורד ביירון". מדובר בטייק-אוף נשי למלתחה הגברית: על המסלול נראו נשים עם שיער פאנקי וצווארונים מורמים שהציגו קולקציה ששידרה דנדי נשי החל מהלוק הפותח, שהורכב מחליפת מכנסיים מטאלית, שרוולים שקופלו לעילא וז'קט שחציו בתוך המכנסיים וחציו בחוץ.
הקולקציה כוללת הרבה מראות רב שכבתיים ומרובי מרכיבים בעלי הדפסים וצבעים שכביכול אינם מתחברים,
שיא נרשם כשדוגמנית העל ססקיה דה בראו צעדה על המסלול בחלוק בית ממשי בצבע פוקסיה בעל דוגמה מוזהבת ששולב עם מכנסיים בדוגמת טרטאן בכחול ירוק ונעלי אוקספורד עשויות מאותו בד כמו החלוק. אולם נדמה שאין דמות שמייצגת את הקולקציה טוב יותר מחברתו הטובה של אקרמן, השחקנית טילדה סווינטון, שמגיעה בחודשים האחרונים לרוב הטקסים והאירועים לבושה בלוקים מתוך הקולקציה.

גם בית האופנה "אלכסנדר מקווין", שקולקציית הגברים לקיץ בעיצובה של שרה ברטון עוסקת באריסטוקרט שירד מגדולתו, שאב השראה מלורד ביירון. בעוד אקרמן ייבא מהמלתחה הגברית לנשית, בקולקציה של מקווין הכיוון הוא הפוך. את הביטוי הנכון לרוח הקולקציה נתנו הדוגמנים הנשיים, שהשתרכו על המסלול בלוק אריסטוקרטי חמצמץ ובמבט אדיש.
מבחינה עיצובית, בלטו עניבה אדומה שאינה קשורה במכוון ומתבדרת ברוח, מכנסיים בגזרה נמוכה מאוד וחליפת שלושה חלקים עם וסט בצבע ורוד עדין ומכנסיים רחוקים מהגוף. עוד היו שם ז'קט בצבע כחול בוהק, וסט בסגנון אריסטוקרטי עם שרשרת לשעון כיס וגרסה עדכנית לטוקסידו שכללה מכנסי פסים בסגנון פיג'מה.
שני לוקים הרשימו במיוחד במהלך התצוגה: הראשון כשלמסלול יצא נער מתולתל עם חולצת נמר, מכנסיים חומים רחבים, חגורת זהב ומעיל טרנץ', והשני חליפה בעלת דוגמת פרחים שמתוך כיסה בצבצה מטפחת אדומה. בשני המקרים היה נדמה לרגע שצופים בלורד ביירון המודרני צועד על המסלול. בכל אופן, הקיץ גם אם אתם לא מתחברים לשירתו של המשורר האייקוני כדאי שתתחילו להתחבר לפחות לסטייל שלו.
