ריח הזיכרון: הבשם השבדי שהצטלם ל-H&M
בן גורהם, כמעט שני מטר של גוף מקועקע ומייסד חברת הבשמים "ביירידו", מביא את הלוק ההודי לקמפיין הגברי של H&M
גורהם, המתנשא לגובה של כמעט שני מטרים, מתהדר בשיער ארוך ושחור וגוף מקועקע, הוא האנטיתזה לדימוי ה"אף" של חברת בשמים. הוא נולד בשבדיה לאם הודית ולאב שהוא חצי סקוטי וחצי קנדי, למד בשטוקהולם ובניו יורק ובילה הרבה בקנדה. בצעירותו אהב לשחק כדורסל ואף ניהל קריירה מקצועית שהסתיימה ביום בהיר אחד בשל בעיות ביורוקרטיות. הוא החליט לפנות לכיוון אמנותי ונרשם ללימודים בשטוקהולם במסגרתם למד ציור, פיסול וצילום.
הכל השתנה כאשר נתקל במהלך ארוחת ערב בבשם הנודע פייר וולף: "אני זוכר את הבושם שאבי היה משתמש בו כשהייתי ילד. אמרתי לפייר שזה הריח כמו תמצית של שעועית ירוקה והוא מיד זיהה אותו". בהמשך נסע להודו, למקום שבו גדלה אמו: "המסע לשם החזיר לי כל מיני זיכרונות והרבה בזכות הריח. רציתי ליצור בושם שיעורר את התחושה של להיות שם".

האנטיתזה לדימוי של חברת בשמים. גורהם (משמאל) בקמפיין האביב של HM
יח''צ

פיתח אובססיה להכנת בשמים. גורהם גטי אימג'ס
הנרות נחטפו מיד. גורהם הבין שהוא פיתח אובססיה להכנת בשמים ושאם הוא רוצה לעסוק בכך במשרה מלאה הוא ייאלץ להפוך את העניין לעסק. הבושם הראשון שרקח עסק באותו זיכרון של אביו כשהוא למעשה מנסה להתחקות אחר הבושם הנודע גריי פלאנל של ג'פרי בין. הוא פירק את הריח לגורמים וקרא לו בפשטות גרין.
בשנת 2006 הקים באופן רשמי את "ביירידו" כשהמטרה הייתה ליצור חברת בשמים שמתמחה בריחות שעוסקים בזיכרון ספציפי,
גורהם ידוע בזכות שיתופי פעולה, ובין היתר יצר עבור המותג "אקנה" נר ריחני ובושם המכונה שלג שחור בשבדית, והוא גם זה שאחראי לבושם של למסווירדה ומטאדין, קירסטן 1996. אולם גולת הכותרת היא ללא ספק הבושם שהשיק בשנה שעברה יחד עם הסטודיו לעיצוב גרפי M/M Paris, השותף ליצירתם של למסווירדה ומטאדין וידוע כמי שלוקח את העיצוב הגרפי צעד אחד קדימה לנישה אמנותית.

בשמים שהפשיטו אותם מקישוטים. חנות ביירידו בשטוקהולם
יח''צ
הבושם שלהם מכונה M/M Ink: "יצרתי את הבושם יחד עם הסטודיו. הם אחראים לכל הקמפיינים הגדולים שאתם רואים. הם הביאו לי דיו שמשמש לקליגרפיה, דיו מסורתי, כזה שמשמש אמנים יפנים וקוריאנים. אהבתי את ריח הדיו. הם חשבו על זה שזה משהו שאתה או אוהב או שונא וכזה שדוחף את הגבולות".

בושם שעוסק בכיסוי. Seven Veils יח''צ
הבושם האחרון של גורהם מכונה Seven Veils (שבע ההינומות) ולדבריו עוסק בכיסוי. השם לקוח מסיפור הברית החדשה על "ריקוד שבעת הצעיפים" של שלומית בת הורדוס במהלכו היא הסירה את שבעת הצעיפים בעוד ראשו של יוחנן המטביל מונח לפניה על צלחת. אנו ממליצים במיוחד על פאלפ שנוצר בהשראת סלסילת פירות שמקורם ברחבי העולם ושמתאפיין בקומפוזיציה דרמטית המתבססת על פירות בשלים ומתוקים בעלי ניחוח מאוד אינטנסיבי, אך עם זאת מעניין. כמו כן אהבנו את Mr. Marvelous, שהפך ללהיט בחוגי האופנה, גם בקרב נשים.
הקולקציה מתחדשת כל זמן שההשראה נופלת על גורהם ומיועדת לאמיצים שמחפשים בושם שאינו ממותג ואינו מתפשר או מתנצל על ריחו החזק. באמצעות הניחוחות שרקח גורהם הוא הוכיח שאפשר ליצור משהו יצירתי במו ידיך ללא שום ידע מוקדם ולהפוך אותו לקאלט. צאו והתיזו על עצמכם את הבשמים של ביירידו ולעולם לא תסתכלו לאחור.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
