תפרו להם תיק: בית האופנה שחייב את הכל לקלאץ' קטן אחד

כבר כמעט 50 שנה שהמותג האיטלקי "בוטגה ונטה" ממשיך להיות בית לנשים אלגנטיות וקלאסיות שרוצות לשמור על אינדיבידואליות. אפילו אנדי וורהול היה מעריץ

מיכל הניג | 26/7/2012 8:37 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשנת 2008 חגג המותג "בוטגה ונטה" 30 שנה לתיק הכי מפורסם שלהם - The Knot. קלאץ' הקופסה הקטן שהפך לאייקון בזכות הסוגר המדמה קשירה, זכה לתערוכה נודדת שבה הוצגו יותר מ-50 סוגים בשלל צבעים, חומרים והדפסים. אבל לתומס מאייר, המעצב הקריאטיבי של בית האופנה הוותיק, לא היה כל כך פשוט למצוא תיקים משנות השמונים והתשעים על מנת להציג ברטרוספקטיבה. "החברה מעולם לא שמרה ארכיון", הסביר. "אז היינו צריכים לחפש בחנויות וינטג' ואצל אספנים פרטיים. זה היה כמו חיפוש אחרי אוצר".

- עשו לייק לעמוד הפייסבוק של סגנון

האוצר שמאייר מדבר עליו הפך במהלך השנים לפריט המייצג של בית האופנה האיטלקי שהוקם ב-1966. "התיק הזה הוא סמל של 'בוטגה ונטה' והוא מקשר בין ההיסטוריה של החברה לבין העתיד שלה", ציין המעצב הגרמני, 47, שהצטרף למשפחה בשנת 2001.

המותג "בוטגה ונטה" הוקם בשנת 1966 בעיר ויצ'נצה שבאיטליה, והתמחה בעיקר במוצרים מעור בטכניקה מקורית בה הם ממשיכים להשתמש עד היום. במהלך שנות השבעים נחלה החברה הצלחה בניהולם של בני הזוג ויטוריו ולאורה מולטדו, ואף זכתה לסרט קצר שיצר המעריץ אנדי וורהול.
גטי אימג'ס
חובבות של המותג. מימין: ריהאנה, אמה ווטסון, אמה סטון וסלמה הייק בפריטים של ''בוטגה ונטה'' גטי אימג'ס

אחד הדברים שמייצגים את "בוטגה ונטה" לעומת בתי אופנה אחרים היא העובדה שהם מסתירים באופן מכוון את הלוגו שלהם בתוך המוצרים והוא אינו מתנוסס על גבי התיקים כמו אצל "שאנל", "לואי ויטון" או "גוצ'י". במותג מסבירים זאת על ידי המוטו שמייצג אותם: "כשראשי התיבות שלך מספיקים", הנותן לכל פריט ולכל לקוח אינדיבידואליות. בהתאם, העניקו ללקוחות בשלב מסוים את האופציה לשלב את ראשי התיבות של שמם על המוצרים.

בתקופתו הכל פרח. תומס מאייר
בתקופתו הכל פרח. תומס מאייר גטי אימג'ס
 
אמנם "בוטגה ונטה" נחשב ליוקרתי כמעט מתחילת דרכו, אך עדיין לא הצליח להתברג בטופ של בתי האופנה ברחבי העולם ושמו לא מתגלגל על הלשון כמו חבריו האיטלקים "פראדה" או "גוצ'י". מאייר, שהצטרף בתחילת שנות האלפיים לאחר שהחברה נרכשה על ידי קבוצת גוצ'י אחרי מספר שנים לא קלות, ממשיך לנסות ולקדם את המותג, בינתיים בהצלחה. אבל כמו החברה שבראשה הוא עומד גם הוא מעדיף לשמור
על אנונימיות. "אני מעניין רק בשביל המוצר שאני יוצר, אבל לאן שאני מבלה בחופש או בערב אין קשר לזה", ציין בראיון למגזין "הארפר'ז באזאר" בשנת 2011.

בשנים 2005 ו-2006 השיק קווי אופנה לנשים ולגברים והם נמכרים לצד תיקים, אקססוריז, תכשיטים, מוצרי טיפוח ופריטים לבית. בתקופתו הפך "בוטגה ונטה" לפופולרי גם על השטיח האדום ונלבש על ידי כוכבות כמו סלמה הייק, אמה סטון, אמה ווטסון, ג'וליאן מור וניקול קידמן, שחובבות עיצובים נשיים, אלגנטיים, קלאסיים ונקיים.

יח''צ
קלאסי ואלגנטי. קמפיין סתיו-חורף 2012 יח''צ
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הכירו את המעצבים

לכל מי שרוצה לדעת יותר על בתי האופנה והמעצבים הגדולים בעולם

לכל הכתבות של הכירו את המעצבים

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים