מה גברים לא רוצים: הכירו את הבחורה האופנתית שדוחה גברים
אחרי שהגיעה למסקנה שהבגדים שהיא אוהבת ללבוש דוחים גברים, השיקה ליאנדרה מדין את הבלוג The Man Repeller. היום, עם 2.6 מיליון כניסות בחודש, שיתופי פעולה עם בכירי המעצבים ומעריצה בשם בט מידלר, היא כנראה כבר פחות דוחה גברים. עובדה: היא התחתנה

לבלוג האופנה הניו יורקי שלה בחרה ליאנדרה מדין לקרוא בשם המפתיע The Man Repeller, ובתרגום חופשי - דוחה גברים. "דוחה גברים" היה ביטוי שבו השתמשו כבדיחה פנימית מדין וחברתה הקרובה רייצ'ל, בכל פעם שיצאו לשופינג. הן מדדו וקנו בגדים או יצרו שילובים נועזים, מופרכים, אקסצנטריים ולעתים על גבול הביזאריים. עם הזמן הבינה מדין שהבגדים שהיא אוהבת ללבוש הם בדיוק אלה שמרבית הגברים לא יימשכו לאשה שלובשת אותם, או על פי הגדרתה של מדין - אלה הבגדים שידחו אותם. היא פתחה את הבלוג בעקבות התובנה שבגלל סגנון לבושה גברים רבים לא ירצו בה כבת זוג, ומתוך התסכול שחוותה בעולם הדייטים כתוצאה מכך. מדין ניחשה שהיא אינה לבד בעולם. היא רצתה לשתף עוד נשים בתחושותיה - וגילתה מהר מאוד שצדקה. אותה בדיחה פנימית הובילה אותה לגילוי מהיר שלפעמים רעיון פשוט וטוב הוא בסיס לעסק רווחי ביותר, ובמשרה מלאה.
בשנת 2010, כשפתחה מדין את הבלוג, היא הייתה סטודנטית רווקה בת 21, שהתגוררה עם הוריה באפר איסט סייד. למרות היותה נלהבת, נתוני הפתיחה שהמתינו לה בבלוגוספירה לא היו מעודדים: אחרי מספר שנים של שגשוג הגיע התחום לרוויה. הוא הוצף באינספור בלוגי אופנה מכל העולם, דומים זה לזה, כשאת אליטת הבלוגרים הוותיקים והבלתי מעורערים הובילו אז, וגם היום, סקוט שומאן ("הסרטוריאליסט"), טאבי גבינזון (" סטייל רוקי") וטומי טון ("ג'ק וג'יל").
כך שעוד בלוג אופנה הוא ודאי לא מה שהעולם המתין לו, אבל היום, עם יותר מ-2.6 מיליון כניסות בחודש, מדין זוכה למעמד של כוכבת בעולם האופנה. היא הפכה אהובה במיוחד על גדולי המעצבים הניו יורקים, מאוסקר דה לה רנטה ועד פראבל גורונג, היא אורחת קבועה בכל תצוגות האופנה והאירועים הנחשקים, ובמקביל היא יוצרת שיתופי פעולה רבים עם מותגי אופנה, ומנהלת רשימת המתנה ארוכה של מפרסמים. נדמה שלמדין יש נוסחה חדשה ומרעננת, שהיא בהחלט לא עוד בלוג אופנה.
"אני חושבת שבסופו של דבר היה לי מזל, כי בחרתי קונספט מהודק והלכתי איתו עד הסוף", מספרת מדין בראיון ל"סגנון". "'מן ריפלר' לא היה סתם עוד בלוג אופנה, זה בלוג אופנה על אודות דחיית גברים. הרבה בלוגרים מפספסים את ה'על אודות', וזה מקשה עליהם להצליח. אני מחויבת היום להפיכת 'מן ריפלר' ליעד האבסולוטי של נשים שחושבות כמוני. אני רוצה שהן יתרווחו בכיסאותיהן, חוגגות את האינטלקט שלנו ואת המגמות האופנתיות".
מדין, כיום בת 23, יהודייה אמריקאית אינטליגנטית ובעיקר מאוד משעשעת, לא לוקחת את עולם האופנה ברצינות רבה מדי. בשפתה הייחודית היא חולקת עם קוראיה את מחשבותיה ואת האהבה שלה לאופנה דרך התמונות שבהן היא מצולמת, מבלי לפחד ללכת עד הסוף - באופן כזה שעשוי לדחות את הדייט הפוטנציאלי.
הופתעת מגודל ההצלחה של הבלוג?
"ברור שהופתעתי! כל תלמידת קולג' שמתחילה לעשות משהו מתוך תשוקה, בתור תחביב, תמצא את עצמה מופתעת כשהבייבי שלה הופך לעסק של ממש. אני חושבת שהפעם הראשונה שהבנתי שעליתי על משהו, הייתה כשבניו יורק טיימס פרסמו כתבת פרופיל עלי".
החשיפה והתגובות להן זכה "מן ריפלר" היו חסרות תקדים. כתבות על אודות מדין והבלוג התפרסמו בהמשך ב"ווג", ב"הארפר'ז באזאר", ב"וול סטריט ג'ורנל", והרשימה עוד ארוכה. בחלוף שנתיים בלבד הפך "מן ריפלר" לעסק של ממש - הרווחים, לדברי מדין, מגיעים מחנות האונליין שהיא מנהלת ומוכרת בה פריטים מארונה, לצד הכנסות מפרסום באתר. אולם את עיקר זמנה מקדישה מדין לשיתופי פעולה מסחריים שעבורם היא מקבלת תשלום, ובמסגרתם נשכרים שירותיה כדי לכתוב, לעצב, ליצור סטיילינג ולדגמן עבור מותגי אופנה רבים.
רק בחודשים האחרונים היא יצרה עם מייקל קורס סרטון וידיאו לרגל השקת חנות המותג החדשה ברחוב מדיסון במנהטן; אירחה עבור סטיוארט ויצמן אירוע של שופינג בחנות הדגל של המותג; ועבור חנות הכלבו היוקרתית סאקס פיפת' אבניו דגמנה בחלונות הראווה בלייב. בשנה שעברה גם עיצבה למותג המעילים הניו יורקי "גריפון" מעיל טרנץ' כחול עם שרוולי עור שחורים והדפס הסוואה מוזהב. מדין פרסמה פוסט בבלוג על שיתוף הפעולה, המעיל אזל מהמלאי בחנות האונליין שופבופ בתוך מספר שעות, ומדין נהנתה מאחוזים מהמכירות. בנוסף, חתמה מדין על חוזה עם הוצאת ספרים, וב-2013 תפרסם את ספרה הראשון. בספר יהיה אוסף של מאמרים שכתבה בהשראת חייה, המחברים בין רגעי מפתח בחייה לבין הבגדים שלבשה בהם, כי לדבריה, הזיכרון הנשי מונע מתוך האופנה.

המושג "דוחה גברים" הפך למטבע לשון שגור היטב בפי נשים אופנתיות. אל המושג הזה צירפה מדין את הביטוי "מסיבת ידיים" (arm party), שפירושו להעמיס עוד ועוד צמידים על פרקי הידיים, ולערבב צמידי ניטים מחודדים עשויים זהב ויהלומים עם עיטורי גולגלות, חרוזי פלסטיק ושרוכים מלופפים. מדין משתפת פעולה עם מספר מותגי תכשיטים, שעבורם היא מעצבת קולקציות או יוצרת "מסיבות ידיים" באירועי מכירה, מקדמת אותם בבלוג ומרוויחה אחוזים מהמכירות הממריאות.
כך, למשל, בשיתוף הפעולה עם מותג התכשיטים Dannijo. מדי עונה משיקים מדין והמותג סרטון וידיאו בכיכובה של מדין, ובבלוג היא מציגה את התכשיטים לקהל הקוראות. "אנחנו משתפים פעולה באופן עקבי עם ליאנדרה", סיפרה לאחרונה דניאל סניידר, ממקימות המותג, בראיון למגזין "ביזנס אוף פאשן". "שיתוף הפעולה הזה האיץ באופן ניכר את המכירות שלנו, והגביר משמעותית את הכניסות לאתר".

את כל תחומי פעילותה מציגה מדין לקוראיה באתר, וגם באינסטגרם (154 אלף עוקבים), בטוויטר (90 אלף עוקבים) ובפייסבוק (46 אלף חברים), כשבכולם היא כמובן השחקנית המרכזית.
בחורה 1: "מה את לובשת הערב?".
בחורה 2: "את מכנסי הדגמ"ח המקסימים שלי, אלה בגזרת הרמון בצבע ירוק ליים,כמובן".
בחורה 1: "אה, אז את דוחה גברים הערב?" (שיחה מתוך הבלוג).
מדין גדלה בניו יורק ולמדה בבית ספר יהודי אורתודוקסי. בילדותה לבשה בעיקר תלבושת אחידה או בגדים צנועים, ועד היום, לדבריה, היא שומרת שבת. היא חלמה להיות רקדנית, אך בהמשך החליטה שתרצה לעסוק באופנה. בגיל 17 כבר עברה התמחות במחלקת השיווק של ולנטינו. מאוחר יותר, סיפרה בראיון, "עברתי התמחות אצל פיליפ לים, אבל פוטרתי".
הסגנון שלך היום הוא סוג של תגובת נגד לבית הספר הדתי שבו למדת?
"זו בהחלט לא איזו נקמה. אם כבר, אני כנראה יותר קרובה היום מאשר אז לציות לקוד הלבוש של בית הספר שלי. בסופו של דבר, אני משקיעה מעט מאוד זמן בבחירת לבוש. אני פשוט לובשת מה שמתחשק לי, וזה המסר שאני מנסה להעביר. אין שום דבר שגוי בלא לחשוב יותר מדי על הלבוש שלך. ואני אף פעם לא שוכחת כמה הנאה יש באופנה, כמה היא כיפית! תסתכלי על מעצבים כמו מידהאם קירשוף, ניקולס קירקווד, ג'רמי סקוט. הם מגלמים את היצירתיות ואת ההנאה שבאופנה".
מה קורה כשהארון שלך עולה על גדותיו?
"המפתח למלתחה טובה הוא להיות מסוגלת לגשת אליה בעיניים מכוסות, ולשלוף ממנה מערכת לבוש שהיית רוצה ללבוש. 'עריכת הארון' היא דבר שמאוד חשוב לי, וגם בזמן שאני חושבת שיש לי יותר מדי בגדים ונעליים, לפחות אני יודעת שאת כל מה שיש לי - אני אוהבת. כל הבנות מסתכלות על הארון המפוצץ שלהן ונדהמות לגלות: 'אין לי שום דבר ללבוש'. זה מצב רוח והרגל שאין לו שום קשר עם הארון עצמו".
העבודה שלך היא בעצם להיות את. אנשים מזהים אותך ברחוב, מצטלמים איתך. את חוששת מאובדן הפרטיות שלך?
"לא. התהילה שמתלווה לחיי בלוגר היא שולית מאוד. כל עוד אני מייצרת תוכן שנותן לבנות צורך לעצור אדם זר ברחוב ולהגיד שלום, אני יודעת שאני עושה משהו נכון. הדבר הכי מטורף שקרה לי מאז שפתחתי את הבלוג, הוא שפגשתי את בט מידלר. היא סיפרה שהיא מעריצה גדולה של האתר שלי. לא האמנתי! בתגובה סיפרתי לה שהתחתנתי, רק כדי שאוכל להיכנס סוף סוף ל'מועדון האקסיות' בעצמי".

החתונה של מדין, שנערכה לפני כחודש במלון סיינט רג'יס במנהטן, הייתה אחד האירועים המדוברים ברשת. למרות החשיפה המסיבית של החתונה, מדין אינה חושפת את זהותו של בן זוגה, שעוסק בניהול פיננסי. לחתונה, שעוצבה בהשראת הסרט "חצות בפריז", לבשה מדין שמלה של המותג מרקזה. חברתה הקרובה, המעצבת רבקה מינקוף, עיצבה לכבוד האירוע גם ז'קט אופנוענים מסאטן לבן.
בראיון שהעניקה למגזין WWD לקראת החתונה, נשאלה מדין אם תהיה עוגה בחתונה. בתגובה היא ענתה: "עוגה? אני לא בטוחה שתהיה עוגה. את יודעת כמה תיקים של סלין אני אוכל לקנות במחיר של אותה עוגה?". התגובות הנסערות ברשת לא איחרו להגיע.
באותו יום היה נדמה שכל הרשת דיברה עלייך. צפית את זה?
"אנשים פשוט נהנים לא לאהוב אותי. בזה זה מסתכם. יכולתי להגיד כל דבר, ואנשים עדיין היו נובחים".
עכשיו, כשהבלוג כל כך פופולרי, אולי הסגנון שיצרת פשוט יהפוך לאופנה ולא ידחה יותר גברים?
"אני בהחלט לא מודאגת ממצב כזה. מן ריפלר לא עוסק בדחיית גברים אמיתית. זו מנטליות, זו גישה, זה לייף סטייל. אני נשואה, אחרי הכל. המסקנה היא שיש גברים מדהימים שם בחוץ, אבל אלה שבאמת מוצאים עצמם נדחים הם כנראה לא אלה שהזכרתי".
אני לא יכולה שלא לשאול - מה בעלך הטרי חושב על האופן שבו את מתלבשת?
"הממ... אני בהחלט עדיין דוחה אותו".
