מה בר רפאלי, נינט ואגם רודברג מחביאות בארון
איך קרה שכל פאשניסטה שמחשיבה את עצמה, מבר רפאלי ועד נינט, לובשת הקיץ טי-שירט של פיקאבו? קלייר הירשברג וסיון כהן איפנברג, מייסדות המיזם, מסבירות איך ניסיון להשיק מותג "מאפס עד מאה" הפך לקטע האופנתי הרותח של הרגע
זו לא הייתה הפעם הראשונה שטי-שירט של פיקאבו, ללא ספק המותג המדובר של השנה, נלבשה על ידי סלב מוכר בביצה. יהודה לוי ונינט טייב, עוד טרם פרידתם, נצפו במספר אירועים כשהם לובשים חולצות עם הכיתובים:Edition Bitch, I'm Limited או I Feel You In My Bones א ו Me Weird; רותם סלע קיבלה במתנה מלירון ויצמן - שמחזיקה בארונה הפרטי מספר לא מבוטל של חולצות המותג - את החולצה עם הכיתוב Happens Chic, וגם גיא פינס, עינב גלילי, שלום מיכאלשווילי, סיון קליין, אילנית לוי ויון תומרקין הם חלק מהנרקומנים של פיקאבו, שמקפידים להתעדכן בקריאייטיב המתחדש על החולצות בתדירות גבוהה.

"בר היא חברה ומכרה שנים אחורה, אנחנו מכירות מגיל צעיר דרך ההורים", מסבירה קלייר הירשברג, מייסדת פיקאבו. "אחרי ההופעה קיבלנו תגובות נלהבות, אבל זה לא משהו שהיה לנו זר, עם כל הצניעות. מאוד שמחנו. זה היה כיף, כמו שכשנינט לובשת אותנו להופעות זה סופר כיף".
מאיפה את מכירה את נינט?
"אני חברה מאוד טובה של סופי. רוב הסלבס שלובשים אותנו זה לא ממומן וזה לא פרומושן. אלה חברים שמאוד אוהבים את המותג. גם החברים שלי שהם לא סלבים הם מעריצים של המותג. זה משהו מאוד לא יח"צני ומאוד אורגני. עם הזמן כבר למדנו לזהות את הטעם האישי של כל אחד ואחת. אגם רודברג, למשל, אוהבת רק חולצות לבנות, שום צבע אחר לא יעבוד אצלה".
פיקאבו הוא פרי שיתוף פעולה בין הירשברג, 30, אשת פרסום, לסיון כהן איפנברג, 29, מעצבת גרפית המתמחה בתחום הדיגיטל. "קופירייטינג היה החיידק שלי תמיד, מאז שאני זוכרת את עצמי", מסבירה הירשברג. "מגיל ארבע ידעתי שאהיה פרסומאית. אני מאוד-מאוד רעיונאית, בדם".
הירשברג החלה את הקריירה שלה בתחום דווקא בלונדון, לשם עברה עם בעלה לפני מספר שנים בעקבות עבודתו כבנקאי. הירשברג הצליחה להתקבל למשרד פרסום לונדוני, ובמסגרת העבודה "עשיתי שיווק ומרקטינג לסלפרידג'ס, הארווי ניקולס והרודס". במקביל , עשתה תואר בתקשורת בהתכתבות באוניברסיטה הפתוחה. כשבני הזוג חזרו לארץ עבדה הירשברג במשרדי פרסום שונים, ולפני שנתיים פתחה משרד משלה שמתמקד במיתוג ופרסום דיגיטלי, וקראה לו "פיקאבו בראנדינג". היום היא עובדת עם לקוחות כסטיב מאדן, רולקס, ריפליי וגאפ.
את מותג הטי-שירטים היא פתחה, לדבריה, בתור ניסוי מעבדה. "רציתי להתחיל מותג מאפס עד מאה. לעשות על עצמי סטאז'. אמרתי שאעשה על עצמי ניסיון, וזה הפך להיות עסק בפני עצמו והלקוח הכי גדול של משרד הפרסום שלי".
במסגרת הניסוי שלה, הירשברג שברה את הראש איך לתרגם את הסטטוסים הקוליים שהיא מעלה לאינסטגרם ולתת להם חיים ארוכים יותר, ופתאום זה הגיע. הברקה. היא התקשרה מיד לכהן איפנברג ("הכרנו בזמנו בעבודה, שתינו באות מעולם המיתוג והפרסום הדיגיטלי, וידעתי שמתישהו נעבוד ביחד"), וביחד השתיים יצרו את הדי.אן.איי של המותג החדש. הן פנו למספר סטודנטים ובוגרי שנקר ("יש לנו רצון אמיתי לטפח את התעשייה") ויצרו עשר גזרות בסיסיות, רשמו על הגזרות פטנט והצמידו לכל חולצה סלוגן למביני דבר, כשהמשפט של רייצ'ל זואי, "סטייל הוא היכולת לומר מי אתה בלי שתצטרך לדבר", מרחף מעל ראשן. "במקום לכתוב סטטוסים בפייסבוק, החלטתי לכתוב אותם על חולצות", אומרת הירשברג, "והיה לי ברור שמי שתוכל לעשות את זה הכי טוב זאת סיון".

חלוקת התפקידים ביניהן מאוד ברורה. סיון היא המעצבת האמנותית, אחראית על הנראות הגרפית, ולמעשה מתרגמת את הרעיון לכדי דימוי ויזואלי. קלייר היא הקופירייטרית והאחראית על אסטרטגיית השיווק והפרסום של המותג, ושתיהן ממונות על השפה המיתוגית, נראות המותג וקבלת ההחלטות בכל נושא הייצור והתפעול.
מאיפה מגיעים כל הרעיונות האלה?
קלייר: "רוב הרעיונות נולדים מהסיטואציות הקטנות של החיים. כל מיני דברים בנאליים שלא חושבים עליהם בכלל, אבל כשמתעכבים עליהם הם סופר מצחיקים".
סוג של סיינפלד פוגש את עולם האופנה.
"בדיוק. למשל, הסלוגן Shame, שהפך לאחד מהבסט סלרים שלנו, מבוסס על סיטואציה שאין אשה תל-אביבית שבשלב זה או אחר בחייה לא התוודעה אליה, כשהייתה צריכה לחזור הביתה בבוקר שאחרי ליל אהבה סוער ולא צפוי, כשהיא לובשת את שמלת הנצנצים של אתמול ונועלת נעלי עקב, וברור לכל מי שרואה אותה שהיא לא העבירה את הלילה בבית. אז במקום להתבאס על זה, למה לא ללבוש את הטי-שירט עם הסלוגן ולעוף על זה. זה מצחיק. או למשל Hi Your Sister Says, חולצה לגברים. הסלוגן הזה ישר קפץ לי בראש כשאחי סיפר לי שחבר שלו ביקש ממנו למסור לי ד"ש חם. כמובן שזה נגמר רע, אבל זה נתן לי אחלה רעיון לחולצה. או' 'Chanel Swear On, ציטוט שכבר הפך לקאלט מימי'סקס והעיר הגדולה', כשקארי בראדשו לא מאמינה למשהו שמירנדה מספרת לה ומבקשת ממנה להישבע בשאנל. אני וכל החברות שלי מיד אימצנו את זה. זה נשמע הרבה יותר טוב מלהגיד סתם'תישבעי'".
סיון : "אנחנו יוצרות סוג של הסתלבטות על עולם האופנה. אנחנו מעריצות את כל המותגים, אבל כנראה שלא נוכל לקנות אותם על בסיס קבוע. אז במקום לבכות שאנחנו לא יכולות לקנות תיק של פראדה או של שאנל, בואו לפחות נשתעשע ברעיון".
מעבר לרסיסי רגעים מהיומיום, מאיפה עוד אתן מביאות השראות? מי המוזות שלכן?
סיון: "מספרי קולקציה של קוטור, צילומים מתקופות שונות, טיולים בעולם, תערוכות, פופ ארט, פיגורות, אייקונים וכמובן כל הרשתות החברתיות".
קלייר : "ופאשניסטות כמו קייט מוס, סיינה מילר, ניקול ריצ'י, קיארה פיראג'ני, התאומות אולסן, פארל וויליאמס, ואייקונים על-זמניים כמו קוקו שאנל כמובן, קרל לגרפלד, אנדי וורהול, אנה ווינטור, הלמוט ניוטון ודיוויד לה שאפל".

העסק שלהן ממוקם בביתה של הירשברג. "אני גרה ברמת אביב על הים, ויש שם שואו רום שהוא בעצם הסטודיו וגם המשרד עצמו, כל העסק מתנהל בעצם משם. החיים זה הביזנס".
מה בעצם היה הקשר שלכן לאופנה לפני פיקאבו?
הירשברג: "אהבה טהורה. זה לקנות'ווג' במקום ארוחת צהריים. זו אמנות לכל דבר. מבחינתי להיכנס לחנות של לנוון באירופה זה כמו להיכנס למוזיאון מודרני. אני מעריכה אופנה ומעודכנת במה שקורה. במסגרת העבודה של בעלי גרתי תקופה בגרמניה, מוסקבה ודרום אפריקה. זה מאוד מעצב ומעורר השראה".
יש לכן חלום לפתוח בוטיק, או לחלופין רשת חנויות מצליחה של פיקאבו?
סיון: "אנחנו לא פוסלות את האפשרות שבעתיד נפתח חנויות, אבל נכון לעכשיו אנחנו מאמינות במכירות אונליין, בפרט כשמדובר בפריט בייסיק כמו טי-שירט. פעם בחודשיים-שלושה אנחנו מקיימות מכירות פופ-אפ".
קלייר : "האתר של המותג הוא הרבה מעבר לפלטפורמה מכירתית. הוא משמש כפורטל אופנה של ממש עם בלוגים, לוקים, השראות, המלצות וטיפים, ומתפקד כאזור חברתי פעיל ורוחש. בנוסף לפעילויות השוטפות, כל מספר חודשים אנחנו מארחות באתר קולקציות קפסולה בייבוא אישי ושת"פים של אקססוריז שונים".
ומה עם לצאת אל מחוץ לגבולות הארץ?
סיון: "ברור. פיקאבו הוא מותג עולמי לכל דבר ועניין. המחירים והחומרים באתר הם באנגלית, יש לנו כבר מספר לקוחות קבועים ממקומות שונים בעולם שמגיעים אלינו דרך האינסטגרם והפייסבוק, ובנוסף אנחנו מוכרות בבוטיקים בלונדון, פריז, ניו יורק וברלין".
את מי הייתן הכי רוצות לראות לובשת פיקאבו?
קלייר: "ריהאנה, ביונסה, ויקטוריה בקהאם וקייט מוס. אנחנו מנסות להגיע אליהן. זה יקרה בקרוב".