זעם ברשת: "קמפיין נגד שמנים, לא נגד השמנה"

לא פשוט להיות ילד, מסובך אפילו יותר להיות ילד שמן. קמפיין חדש שרצה להעלות את המודעות ולעזור לילדים בעלי משקל עודף מצליח בעיקר להעליב אותם

nrg מעריב | 8/1/2014 10:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נתוני השמנת ילדים מדאיגים (בישראל אחד מכל ארבעה ילדים בעל משקל עודף) האוכל התעשייתי שוחה בסוכר, ההורים והגננות משתמשים פעמים רבות במתוקים כסוג של נחמה. כדי להעלות את המודעות להשמנת ילדים פנתה חברת פרסום החוצות JCDecaux לכמה משרדי פרסום כשהמטרה הייתה יצירת קמפיין חברתי להעלאת מודעות להשמנת יתר אצל ילדים. הקמפיין עלה ואפשר לראות את תוצאותיו על שלטי חוצות ברחובות הערים, אבל במקום לעורר מודעות הוא מעורר תרעומת ועלבון. הקמפיין תוקף את הילדים במקום את התופעה.
 
צילום מסך
מעליב במקום לעודד. כרזת רחוב מהקמפיין להעלאת מודעות להשמנת ילדים צילום מסך

"אחיי ואחיותיי, נתגלה הרוע בקרבנו ונחשפה זהותו" פרסמה רוני גלבפיש בדף "סטטוסים מצייצים" בפייסבוק "הסכנה האמיתית לחוסננו הלאומי והאנושי היא ילדים שמנים. הנה נתלו המודעות בחוצות הערים. מלעיגות, משפילות, דורסניות. המודעות האלה מזכירות, שנדע כולנו, שנצביע עליהם, שלא נשכח את הבושה. שירכינו הוריהם את ראשם בכניעה ויתוודו על חטא הגרגרנות והעצלות הנורא שפשה בביתם, בילדם. שידעו כולם: אשמתם. את הנזק שעושה הקמפיין החדש נגד הילדים השמנים דורות של פסיכולוגים לא יצליחו לרפא"

צילום מסך
נטול חמלה. הקמפיין להעלאת מודעות להשמנת ילדים צילום מסך

תמונות הקמפיין מציגות ילדים שמנים כדחויים חברתית, כאומללים, כשונים. במקום לדבר על הרגלי אכילה, ארוחות מאוזנות, הזנה בבתי הספר ועוד שלל גורמים שהופכים ילדים ומבוגרים לבעלי משקל עודף ובריאות בסכנה הקמפיין שם את הילד השמן, או ההורה במרכז ובצורה זו או אחרת מעליב אותו.

"אין בקמפיין הזה מילימטר אחד של חמלה" כותבת שרונה ראובני בעלת בלוג "השבלוג", "אל תבלבלו חמלה עם רחמים. רחמים באים ממקום של התנשאות. חמלה היא הרגש המבטא אנושיות, שותפות גורל, רצון להפחית מסבלו של האחר. הקמפיין נטול חמלה ולכן הוא מקדם בושה ואשמה".

יצחק קדמן פנה במכתב אל עו"ד תמר פינקוס הממונה על הגנת הצרכן בבקשה להוריד את הקמפיין, וכך נכתב בו: "תקנות הגנת הצרכן קובעות שורה ארוכה של מגבלות על פרסום ובהן להימנע ממצב שבו קטינים עלולים לעשות מעשים שיש בהם כדי להשפיע לרעה על בריאותם או שלומם...יש בקמפיין סכנות מרובות והוא פוגע ללא כל צורך בילדים שמנים ועלול להביאם לבצע מעשים חמורים ולמיזער לשים אותם ללעג בעיני חבריהם ולגרום להתנכלות להם. לנוכח כל אלה אבקשך להפעיל את מלוא השפעתך וסמכויותיך כדי להפסיק את הפרסום הפוגעני והשלילי המדובר".

תגובת JCDecaux: "זו השנה הרביעית בה חברת JCDecaux מביאה למודעות הציבור נושאים חברתיים בעלי ערך וחשיבות. השנה, נבחר נושא השמנת יתר בקרב ילדים,  כשמדינת ישראל נמצאת במקום ה-5 בעולם בהשמנת ילדים.

משרדי הפרסום, כמו גם הגולשים והקהל הרחב, עיצבו כראות עיניהם את הדרך להעביר את המסר.
אנו מצרים על תחושות חלק מהציבור כלפי הקמפיין. מטרתו אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים.

נמשיך לקדם בכל עת נושאים בעלי ערך ציבורי וחברתי, ונזמין את הציבור להביע את דעותיו ותחושותיו כפי שעשינו בעבר".

יחצ
לא כל הכרזות פוגעניות. מתוך הקמפיין יחצ
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק