החל מהאביב: ברבי עם מבנה גוף מציאותי
חברת מאטל הכריזה כי היא מוסיפה שלושה מבני גוף חדשים לסדרת הבובות הפופולארית- גבוה, בעל קימורים, ונמוך. כמו כן יתווספו לקולקציה החדשה בובות במגוון צבעי עור, עיניים ותספורות. חברת לגו גם היא נקטה צעד משמעותי לייצוג מגוון אנושי והשיקה דמות היושבת בכיסא גלגלים. "מבחר שמשקף את העולם שאנו רואים היום"
לא עוד מודל יופי אחד: חברת הצעצועים האמריקאית מאטל הכריזה כי היא מוסיפה שלושה מבני גוף חדשים לסדרת הבובות הפופולארית, ברבי. החברה השיקה ברביות חדשות בעלות מבני גוף "גבוה, בעל קימורים, ונמוך". מלבד זאת, החברה הצהירה כי לקולקציית הבובות החדשה יתווספו בובות בעלות מגוון צבעי עור, צבעי עיניים ותספורות.עוד כותרות ב-nrg:
בן לילה: צוקרברג התעשר ב-6 מיליארד דולרים
בעננים: עלה למטוס וגילה שהוא הנוסע היחיד
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
הגזרה של ברבי זכתה למתקפות רבות במשך השנים בשל הטענה כי היא מציגה דימוי גוף נשי שהוא אינו מציאותי. מומחים העריכו כי בקנה מידה אנושי, גוף כזה של ברבי, שנודעת ברגליים ארוכות, מותניים צרים מאוד, חזה שופע, וצוואר דקיק, אינו בר השגה או בר קיימא – עם גזרה כזאת היא לא תוכל אפילו לעמוד כי מבנה גופה יהיה כל כך לא מאוזן. עם הגזרות החדשות של ברבי, במאטל אומרים כי הם "מציעים לילדות מבחר שמשקף יותר את העולם שאנו רואים היום".

''מגוון שמשקף את העולם שאנו רואים היום''. הברביות החדשות
צילום: מתוך האתר הרשמי
בשנה שעברה הושקו 23 ברביות חדשות, שגם הן ייצגו מגוון של צבעי עור ושיער. אך החידוש המרכזי בהן היה הרגל השטוחה, שהחליפה את העקבים המפורסמים של ברבי. בעדכונים השנה יתווספו: 33 בובות חדשות, 30 צבעי שיער, 24 תספורות שונות, 22 צבעי עיניים, 14 מבני פנים שונים, שבעה גווני עור, וארבעה מבני גוף – המקורי, וכאמור גבוהה, בעלת קימורים ונמוכה.
מנהלת בכירה בחברת מאטל, אוולין מזוקו אמרה בהצרה כי "אנחנו מתרגשים לשנות, פשוטו כמשמעו, את הפנים של המותג. מגוון מבני הגוף, צבעי העור והסגנונות, מאפשרים לילדות למצוא בובה שתדבר אליהן". הבובות החדשות ימכרו החל מהאביב השנה, ובמאטל מזהירים מראש כי "לא כל הבגדים יתאימו לכל הבובות".
הברבי החדשה על שער הטיים מגזין:
What a powerful moment and this is just the beginning... #TheDollEvolves #Barbie https://t.co/wuAgbidIby pic.twitter.com/e0tCmOxDlt
— Barbie (@Barbie) January 28, 2016
למרות השינויים המבורכים, מומחים מהתעשייה מטילים בספק את היכולת להחיות את הפופולאריות של בובת הברבי, שהושקה לראשונה לפני 57 שנים. בשנים האחרונות נתוני המכירות של הבובה נמצאים בירידה מתמדת של עשרות אחוזים. עם זאת במאטל אופטימיים, ומצביעים על עליה קלה במכירות של הבובה בחנויות.

גם לגו מוסיפים למגוון בעולם הצעצועים. פיגורת הלגו החדש
צילום: EPA
בתוך כך, גם בחברת לגו השיקו בובה חדשה שמייצגת בצורה טובה יותר את הגיוון בחברה. השבוע נחשפה בובה חדשה היושבת בכיסא גלגלים. היא תהיה זמינה למכירה החל מחודשי הקיץ השנה. ארגון Toy Like Me (צעצוע כמוני), שקורא לייצוג טוב יותר לילדים עם מוגבלויות בתעשיית הצעצועים, התחיל עצומה שקוראת לחברת לגו להוסיף דמויות עם מוגבלויות לסטים שהיא מייצרת. בתגובה לדמות החדשה שהושקה, אמרו בToy- Like Me כי "אנחנו בוכים דמעות של אושר עכשיו", וכתבו בטוויטר כי "המסר מאחורי זה יותר גדול מבחור מפלסטיק בגובה של אינץ' אחד".
הציוץ של Toy Like Me
It’s momentous, The message behind it is far bigger than a little one-inch-tall plastic guy. #toylikeme https://t.co/vLiZPtuB6F
— Toy Like Me (@toylikeme) January 28, 2016
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg