 |
 |
|
|
אריאל הורוביץ סבור כי בישיבת בית-אל שגו,
כשהחליטו להדיח את הרב אבינר מתפקידו |
|
|
 | דפדף בחדשות |  | |
אריאל הורוביץ 6/3/2005 12:40 |
|
|
|
|
 |
נושא סירוב הפקודה במחנה הימין של הציבור הציוני-דתי הוא נושא חם, רלוונטי מתמיד, ולא נותן מנוחה לחיילי צה"ל חובשי הכיפות. השאלה "לסרב/לא לסרב" היא שאלה פופולארית באינטרנט ובפולמוסים בתקשורת הדתית-לאומית.
רבנים רבים יצאו בפומבי בעד ונגד סירוב הפקודה. בין הרבנים שתומכים בסירוב פקודה ניתן למצוא את הרב אברהם שפירא (לשעבר הרב הראשי לישראל וכיום ראש ישיבת "מרכז הרב"), הרב צבי טאו (ראש ישיבת "הר המור") והרב זלמן מלמד (ראש ישיבת ההסדר בבית-אל). בין הרבנים שמתנגדים לסירוב פקודה ניתן למצוא בין השאר את הרבנים יהודה עמיטל ואהרן ליכטנשטיין (ראשי ישיבת "הר עציון"), הרב יובל שרלו (ראש ישיבת ההסדר פתח תקווה) והרב שלמה אבינר (ראש ישיבת "עטרת כוהנים").
הגדיל לעשות הרב אבינר, שבשבוע שעבר חזר על דבריו, לפיהם אין להתנגד בכוח לפינוי.
בניגוד לדעות הרבנים הגדולים, הראה הרב אבינר כי דעתו חשובה לו, גם אם היא מנוגדת לדעת הרבנים. הויכוח המר בנושא סירוב הפקודה הגיע לשיאו בשבוע שעבר. ב"מעריב" פורסמה ידיעה לפיה הוחלט כי הרב שלמה אבינר, מהמתנגדים לסרבנות, יפסיק לתת את שיעוריו הגבוהים בישיבת ההסדר בבית-אל.
הרב זלמן מלמד, ראש הישיבה, מן הרבנים התומכים בסירוב פקודה, החליט זאת לאחר שדעתו של הרב אבינר לא עולה בקנה אחד עם דעתו שלו. הרב אבינר למעשה חולק על דעת ראש הישיבה. וכך, הרב אבינר יפסיק ללמד בישיבת בית-אל. למה? כי הוחלט כי הוא לא מתאים לשם. בשביל ללמד בישיבת בית-אל, כך מתברר, צריך להסכים עם ראש הישיבה. דרך אגב, בעיתון "הצופה" נכתב כי הרב אבינר עצמו אישר את הידיעה, אך הדגיש כי יחסיו עם הרב מלמד ידידותיים, וכי אין ביניהם ריב על אף הדעות השונות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
נכס שחבל להפסיד
|
 |
|
 |
 |
 |
|
כשקראתי את הידיעה ב"מעריב" התקוממתי. כעסתי על כך שבישיבת בית-אל לא מוכנים לקבל אנשים בעלי דעות קצת שונות. שמא תאמרו שבישיבת בית-אל חוששים שמא יפלוט הרב אבינר בשיעוריו מילה נגד הסרבנות? ובכן, יש לציין שהרב אבינר הוא אדם נעים ונוח עם הבריות, ואם הוא ידע שדבר זה הוא רגיש בישיבה, אני משוכנע שהוא לא ידבר עליו שם. חוץ מזה, הרב אבינר עוסק הרב מאוד בנושאים חברתיים וחינוכיים, ולאו דווקא בפוליטיקה.
אם כן, מדוע הרב אבינר יפסיק ללמד בישיבת בית-אל? לא חבל לפספס אדם כל כך חשוב וחכם כרב אבינר, ששיחותיו מושכות מאות אנשים וספריו נמצאים כמעט בכל בית בציבור שלנו? אדם שעושה כל כך הרבה למען עם ישראל ותורת ישראל, מגורש כך מישיבת בית-אל, רק משום שהוא לא מסכים עם ראש הישיבה?
המקרה הזה הוא מפתח לדיון מרתק אודות אנשי חינוך שעובדים במוסד חינוכי שדעותיו הפוליטיות אינן תואמות לדעותיו. האם יש לקבל לישיבה תיכונית, למשל, שכל ראשיה ורוב מוריה ותלמידיה ימנים, מורים שמאלניים? האם אפשר לקבל לישיבה תיכונית מורה למתמטיקה או מורה להיסטוריה, או אפילו רב-מחנך, שדעותיו אינן תואמות לדעת ההנהלה והתלמידים? אני סבור שכן. ואכן, ישנן ישיבות תיכוניות פתוחות שבהן כשמקבלים מורה חדש לעבוד, לא בודקים קודם איזה סטיקרים יש לו על האוטו.
אם נחזור למקרה שלנו, אין כל סיבה שהרב אבינר, או כל אדם אחר, לא יוכל ללמד במקום מסוים בשל דעותיו הפוליטיות. אכן, אם הרב אבינר היה באופן קבוע מעביר בישיבת בית-אל ביקורת על ראש הישיבה ואומר שם את דעתו, הייתי מסכים עם הצעד הזה. אך כפי שציינתי לעיל, הרב אבינר הוא לא אחד שיעשה "דווקא". אני אומר את זה גם בצד ההפוך: לא יכול להיות שבבית ספר ברמת אביב לא יקבלו לעבודה מורה מהתנחלות.
אם תשאלו אותי, הרב אבינר הוא נכס שחבל להפסיד. בפרשה מצערת זו ההפסד כולו של ישיבת בית-אל.
אריאל הורוביץ הוא תלמיד ישיבה תיכונית, גר בשכונת רמות שבירושלים
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
על "קול העם"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
רוצים שטור אישי שלכם יתפרסם באתר? קחו את המקלדת ליד ותתחילו לכתוב. את הטור שלחו אלינו בדואר האלקטרוני.
שימו לב, לאתר יעלו טורים שאורכם אינו עולה על 300 מילה, ובכפוף לשיקולי מערכת החדשות של NRG מעריב.
ציינו את שמכם המלא, וכמה מילים על עצמכם. אל תשכחו לצרף תמונה.
הכתובת למשלוח טורים: ithink@maariv.co.il
לפרטים נוספים הקליקו כאן. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|