תוכנית חדשה במשרד התחבורה: תשלום מס כניסה לעיר תל אביב
ועדת הפנים ואיכות הסביבה דנה בהטלת אגרת גודש בגובה של 25-50 שקל ליום על נהגים שנכנסים לגוש דן. במשרד התחבורה מעריכים: ניתן יהיה ליישם את התוכנית כבר בשנה הבאה. מנכ"ל משרד התחבורה סיטרמן: "אין מנוס מאגרת גודש במרכז ת"א"

התוכנית מקודמת על ידי משרד התחבורה ופרטיה הסופיים טרם גובשו, אולם במשרד התחבורה מעריכים שניתן יהיה ליישם אותה כבר בשנה הבאה. בשלב ראשון, תחול התוכנית על אזור של 2 ק"מ סביב רחוב אלנבי, ובהמשך תורחב גם לאזור שמחוץ לתל אביב. שיעור האגרה שתיגבה טרם נקבע, עם זאת בוחן המשרד אגרות במחירים של 25 שקל או 50 שקלים ליום.
למרות שלדברי מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן "הכסף שייגבה מהנהגים יועבר ישירות לשיפור התחבורה הציבורית", זכתה התוכנית לתגובה מסויגת בקרב משתתפי הדיון. יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס אמר כי "צמצום זיהום האוויר צריך להיות יעד דומיננטי בתוכנית ולא רק פתרון העומס והצפיפות".
עוד ציין פינס כי באגרת הגודש טמונה פגיעה בשוויון – "מי שיש לו – ישלם, ומי שאין לו – שיסתדר, זה חיסרון שצורם לי. מה גם שאגרת גודש תהיה ישימה, רק אם בצידה תהיה מערכת תחבורת ציבורית נקייה ויעילה".
"לא יכול להיות שעשר שנים לא קרה כלום, יש הרבה דיבורים ומעט מעשים", אמר פינס, "התוכניות הן ראשוניות
נזכיר כי ההמלצה להפעלת אגרת גודש בתל אביב עלתה כבר בשנת 1999 בעקבות עבודה של ועדה בין-משרדית, ובשנת 2004 פורסם המכרז להכנת התוכנית.
יושב ראש מפלגת הירוקים וסגן ראש עיריית תל-אביב יפו פאר ויסנר אמר בדיון כי יש להתחיל ביישום מיידי של פרישת קווי האוטובוסים בתל אביב - עוד לפני שתיושם אגרת גודש. לדבריו, בעקבות התוכנית "חברת דן תצטרך לצמצם 50% מהקווים, שאף אחד ממילא לא צריך".