לא מופעלת ענישה מתאימה נגד נהגים שצברו נקודות

מבקר המדינה מותח ביקורת על "שיטת הניקוד" של עבירות התנועה, שלא הצליחה לצמצם את תאונות הדרכים וקובע: "למרות ששר התחבורה הורה ביוני 2006 להכין תוכנית ניקוד חדשה – עד לסיום מועד הביקורת טרם גובשה שיטה חדשה כזאת"

גיל מלמד | 6/5/2009 15:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שיטת הניקוד שהוצגה בשנת 2003 מיושמת באופן חלקי, כך שדווקא נגד הנהגים שצברו את מספר הנקודות הרב ביותר - לא מופעלת ענישה מתאימה. כך עולה מדוח מבקר המדינה.

- גילויים נוספים בדוח מבקר המדינה

בדוח המבקר מצוין כי למרות ביקורת קודמת של מבקר המדינה על חוסר היעילות בהפעלת "שיטת הניקוד" של עבירות תנועה לצמצום העבריינות ותאונות הדרכים, ולמרות ששר התחבורה הורה ביוני 2006 להכין תוכנית ניקוד חדשה – עד לסיום מועד הביקורת טרם גובשה שיטה חדשה כזאת.

בפועל, קובע המבקר, נתוני המשטרה אודות הרשעת נהגים, עליהם צריך להתבסס משרד התחבורה, אינם אמינים, ולכן במשרד התחבורה לא ממהרים להתלות רישיונות.

נתונים שנאספו בישראל מראים כי 30%-60% מהנהגים שרישיונם נשלל מוסיפים לנהוג בתקופת השלילה, אך למרות החומרה הייחודית לעבירה זאת, בין 40%-50% מהודעות הפסילה ששולח משרד התחבורה לא מגיעות ליעדן.

משרד התחבורה, כך נקבע כבר על-ידי המבקר בשנת 2006, לא פעל כדי לאכוף על נהגים שרישיונם נפסל להפקיד אותו, אך מסע פרסום ראשון בעניין זה הופק על ידי משרד התחבורה רק ב-2008.

משרד התחבורה שלח אמנם הודעות לנהגים שרישיונם נשלל על ידי המשטרה, וביחד עם מסע הפרסום עלה שיעור הרישיונות שהופקדו, אך המשרד לא פעל למשלוח הודעות דומות לנהגים שהמשרד עצמו פסל את רישיונם באמצעות "שיטת הניקוד". 

באוגוסט 2008 הופקדו רק
32% מכ-82 אלף רישיונות נהיגה שנשללו על ידי בתי המשפט, המשטרה ומשרד התחבורה. המבקר קובע כי משטרת ישראל לא פעלה כנדרש להזין במערכת המחשב שלה את פרטי מרבית  הרישיונות ששללה, ופרטי רישיונות שנשללו על-ידי משרד התחבורה - לא הוזנו כלל.

המשטרה אמנם הגישה דוחות נגד כ-5,600 נהגים שנתפסו נוהגים בעת שלילת רישיון, אך לא ביצעה כל מעקב אחר מספר התיקים שהבשילו לכתבי אישום, אלה שנסגרו ואחר מכלול הטיפול בהם.

מבקר המדינה קובע כי בשיטת הניקוד הנוכחית, בדרך בה היא מופעלת, אין די תועלת, ודווקא נגד נהגים מועדים, שצברו את מירב הנקודות היא מופעלת באופן חלקי בלבד.

"על הגופים המעורבים", קובע המבקר, "משרד התחבורה והמשטרה, מוטלת האחריות לאכוף את החוק כדי למנוע מעברייני תנועה מועדים להמשיך ולנהוג. על משרד התחבורה לפעול בדחיפות לתיקון שיטת הניקוד, כך שתבטיח טיפול ממוקד בעברייני התנועה המועדים".

אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה מסר בתגובה: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מתייחס לדו"ח המבקר בכל תשומת הלב ונמצא בהליך לתיקון כל הליקויים. תיקון חלק מהם כבר הסתיים וחלקם האחר נמצא בשלבים שונים של תיקון".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דוח מבקר המדינה 2009

צילום: פלאש 90

מבריאות ועד ביוב, מחינוך ועד דת; הדוח המלא על כל הליקויים שנתגלו במשרדי הממשלה

לכל הכתבות של דוח מבקר המדינה 2009

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים