מהפכת הפייסבוק: האינטרנט כמכשיר לקידום חזון חברתי
רשת האינטרנט מאפשרת לפעילים וארגונים חברתיים לספר בקלות למאות אלפי אנשים על חזונם ולגייס תומכים, תורמים ומתנדבים. להקים בלוג, להעלות סרטים ותמונות, להפיץ תכנים ברשתות חברתיות - כך תקדמו את החזון החברתי שלכם באמצעות האינטרנט

גולש באינטרנט. למצולם אין קשר לחזון חברתי צילום: אי-פי
אז איך בדיוק משתמשים באינטרנט כדי להגיע לאנשים? הנה כמה מהעקרונות הבסיסיים שיוכלו לעזור לכם להצליח:
ספרו כמה שיותר על מה שאתם עושים. בלוגים הם האתרים שהכי קל לעדכן. הפכו את האתר שלכם לבלוג (עדיף באמצעות פלטפורמת Wordpress החינמית והנפלאה) וספרו בו על כמה שיותר מהפעילות שלכם. אל תחכו להישגים גדולים, אלא עדכנו בכל פעם שיש משהו שיכול לעניין מישהו. מפגשים מעניינים, פעילויות קטנות ומרגשות, מכתבי תודה, ואפילו קשיים שאתם נתקלים בהם - אל תהססו. אין דבר מגייס יותר מסיפור טוב.
תמונה שווה אלף מילים, וקטעי וידאו כנראה עוד יותר מזה. צלמו כל הזמן, אפילו באמצעות הטלפון הסלולרי שלכם, והעלו את התמונות לבלוג. אם אתם יכולים גם לצלם קטעי וידאו מפעילויות שלכם, להעלות אותם ל-Youtube, ואז לשתול אותם בבלוג שלכם, מה טוב. תנו למי שעוקב אחריכם תחושה אמיתית של משהו שקורה.
פייסבוק שמייסבוק. מאות אלפי ישראלים, ויש מי שאומר שכבר למעלה ממיליון, נמצאים בפייסבוק, מבלים בה יותר ויותר זמן, והופכים אותה למקום העיקרי בו הם עונים על השאלה "מה קורה?". פתחו דף בפייסבוק, הביאו אליו כמה שיותר אנשים, ועדכנו כל
הזמן. אל תהססו לחלוק עם החברים שלכם באתר קישורים מעניינים הקשורים לתחום הפעילות שלכם, גם אם הם אינם קשורים ישירות לפעילות ספציפית שלכם. ספרו על פוסטים חדשים בבלוג שלכם, העלו את התמונות וסרטי הווידאו גם לשם.
התחילו מהחברים שלכם. אפיק ההפצה הזמין והנכון ביותר לסיפור שלכם הוא האנשים שאתם מכירים. דאגו קודם כל להזמין את המעגלים הקרובים אליכם אל הבלוג ואל קבוצת הפייסבוק, ובקשו מהם להפיץ את הבשורה. בקשו מהם לעשות Share בפייסבוק על דברים חשובים לכם במיוחד. המסר יעבור מהם לחברים שלהם, ובתקווה משם הלאה. לאט לאט תגדל הרשימה שלכם ותהפוך לכלי בעל עוצמה.
שתפו פעולה. פרגנו בלינקים ובאזכורים ל"מתחרים" שלכם. חלקם אולי ישיבו לכם בלינק משלהם, אבל גם אם לא, חשוב לזכור שבאינטרנט, מי שמקשר החוצה מרוויח מזה (מישהו אמר גוגל?).
סב-ל-נות. האפקטיביות של פעילות ברשת הולכת וגוברת ככל שמתמידים בה יותר זמן. רשימות החברים שלכם יגדלו, לבלוג שלכם יהיו יותר קוראים, והתוכן שלכם יביא לכם גולשים אקראיים רבים מגוגל, שחלקם גם יישאר לשמוע עוד, ואולי יהפוך עם הזמן לכוח מתנדב ותומך.
צביקה בשור הוא סמנכ"ל תוכן של חברת "דיבור", המתמחה בשיווק במדיה חברתית