תוכנית בי-ם: תחנת אוטובוס לחרדים בלבד
עוד שלב בהקצנה הדתית: למרות הביקורת החריפה על קווי המהדרין, המפרידים בין מושבי הגברים והנשים, החליטו במשרד התחבורה על יוזמה חדשה: לפתוח תחנת אוטובוסים לחרדים

לזמן ירושלים נודע כי לאחרונה החליטו במשרד התחבורה לפתוח בהר חוצבים תחנת אוטובוסים. בתחנה ירוכזו רציפים של קווי מהדרין היוצאים מהעיר אל עבר יעדים חרדיים, כדוגמת בני ברק וטבריה.
בבסיס התכנית עומד הרצון להביא להפחתת העומס מהתחנה המרכזית בכניסה לעיר. מנגד, בעירייה מנסים להעביר את מיקום התחנה לנחל צופים, העובר מתחת לכביש 9 וסמוך לצומת הגבעה הצרפתית, כדי לאפשר ממשק תחבורתי הולם יותר בין נסיעות האוטובוסים לתחנת הרכבת הקלה שעתידה לקום במקום. לאחרונה אף הוצגה בפני בכירים בעירייה הדמיה של התחנה, ולפי התכנון בסמוך אליה יוקם אף מבנה למסחר לטובת הנוסעים.
ככל הנראה, התנגדותה של העירייה למיקום התחנה המתוכנן נובעת גם בשל החשש כי התחנה עשויה לא להשתלב בהר חוצבים, שבו מרוכזות חברות היי~טק. מתברר כי אנשי עסקים ובעלי חברות בהר חוצבים חוששים גם הם מיוזמה כזו.
"אני לא חושב שזה המקום לעשות מסוף של 'אגד', בתוך המקום הזה", אומר אהוד אדלמן, מנכ"ל "בק~טק" ירושלים, "הצפיפות פה איומה גם ככה. כל השיחות והפגישות שהיו לנו עם 'אגד' ועם העירייה לא העלו דבר. שיבואו לשבת פה יומיים-שלושה ונראה אם הם שמחים מכל מה שקורה פה".
גם ניסן ליבליין, מנהל "עמותת הר חוצבים", אומר כי "המסוף הזה הוא סכנה בטיחותית ומקשה מאוד על התפעול הנורמלי של החברות בהר חוצבים. צריך להוציא את המסוף הזה מהר חוצבים דחוף. לא לשים אותו ליד הר חוצבים אלא להוציא אותו מהאזור כולו. שמעתי את הטענה שצריך מסוף כזה כדי לתת שירות לאוכלוסיה. הטענה לא נכונה, וזה גם לא אומר שצריך להיות פה מסוף".
ליבליין
מנגד טוען חבר המועצה ומחזיק תיק התחבורה החרדית שלמה רוזנשטיין (יהדות התורה) כי "לא מדובר על שירות לקווי המהדרין דווקא, אלא לקווים שמשרתים את המגזר החרדי בירושלים. לא כולם הם קווי מהדרין. הקווים הבין~עירוניים שמשרתים את המגזר החרדי יוצאים היום מעתירות מדע בהר חוצבים ואוספים נוסעים לאורך שכונות הצפון החרדיות. ממילא השכונות שסובבות את האזור הזה הן שכונות חרדיות, כמו רמת שלמה ושכונות הצפון החרדיות".