עיר עם עתיד: בכרמלית אפשר לנסוע עם אופניים
ברכבת מדברים כבר שנים על פיילוטים, באוטובוסים מהססים. רק הכרמלית הרימה את הכפפה ומוכנה לקלוט אופניים בקרונות

הכרמלית. יש מקום לאופניים צילום: אלכס רוזקובסקי
עכשיו, אומר עומרי שפר, רוכב חיפאי אדוק, עומד לרשות המדוושים בעיר התלולה השילוב
המושלם: גולשים מהכרמל אל הים ואל העיר התחתית ברכיבה, מטפסים בכרמלית. אבישי הדר מודה שההחלטה הייתה קלה יחסית: ימי הזוהר של הכרמלית מאחוריה, המסלול שלה כבר לא רלוונטי לרוב החיפאים כפי שהיה כשהוקמה לפני חצי מאה, ובשירותיה משתמשים רק כ-2,300 נוסעים ביום. התנאים האובייקטיביים נוחים יותר משל הרכבת הצפופה, ובכל זאת כדי שזה יקרה היה צורך בקורטוב של רצון טוב.
עכשיו, אחרי שהיעד הראשון נכבש, מסתערים רוכבי האופניים על המטרונית העתידית ועל רכבת ישראל, בדרישה שיישרו קו עם המקובל במדינות מפותחות, יאפשרו לרוכבי אופניים לנוע בעזרתן ממקום למקום, ובכך יחסכו לכולם פקקים וזיהום אוויר. בשישי האחרון התכנסו הרוכבים לטקס חגיגי בכרמלית, אמרו תודה למנכ"ל, והרימו כוסית לחיי הקרונות שבדרך.
aviv67@gmail.com