המכונית מונעת על גז? אין הטבת מס ירוקה
רכשת מכונית היברידית? זכית בהטבות מס. הסבת את כלי הרכב מדלק לגז? הזכאות להטבות לא קיימת. מדוע המדינה לא מתמרצת אותנו לעבור לכלי רכב ידידותיים יותר לסביבה?

כמו כן, ישנה הטבת מס רכישה לרכב היברידי ואילו לרכב המופעל על מנוע גז - אין. הרכב ההיברידי זוכה להטבות המס בשל היותו ידידותי לסביבה. אם כן, אם רכב המופעל באמצעות גז ידידותי גם הוא לסביבה מדוע הוא אינו מקבל את ההנחות שמקבל הרכב ההיברידי? מדוע המדינה לא מתמרצת אותנו לעבור לכלי רכב ידידותיים יותר לסביבה?
הגז משמש כדלק חלופי לכלי רכב, ושימוש בו מכיל שני יתרונות מרכזיים: הקטנת התלות בנפט וצמצום זיהום האוויר. כל כלי רכב, מכל סוג, יכול להתקין ברכבו מערכת שממירה את הפעלת הבנזין לגז ואחזקתו זולה יותר מאשר שימוש בבנזין. אמנם התקנת המערכת כרוכה בעלות של כמה אלפי שקלים, אך לאחר מכן אספקת הגז זולה משמעותית - קרוב ל- 50% מצריכת בנזין או סולר.
כלי רכב שנוסע באמצעות גז הוא בעצם כלי רכב שיש בו מערכת של הנעת הרכב באמצעות דלק ובנוסף בעל מערכת הנעה בגז. הנהג הוא זה שמחליט מתי לנסוע באמצעות המערכת המספקת גז ומתי לנסוע באמצעות מערכת הדלק הרגילה. כלי רכב הנוסע באמצעות הנעה בגז מפחית באופן
"חשוב שהמשרד להגנת הסביבה יקדם את הרכבים המונעים בגז", מסביר אלי אורן, מבעלי חברת מורנו בע"מ, אשר עושה ליסינג תפעולי למכוניות המונעות בגז. "אם המשרד להגנת הסביבה יבקש הנחה לכל מכונית עם אנרגיה חלופית לבנזין וסולר, לא רק מכונית גז אלא גם מכוניות חשמליות או רכבים היברידים זה יקדם את איכות האוויר". אורן מעריך כי יש בישראל כמה עשרות אלפים של מכוניות שנוסעות בגז ומגיע להם הטבות מס שיעודדו אנשים נוספים לעשות המרה של המנוע..
במשרד להגנת הסביבה מסבירים כי "יש הבחנה ברורה בין כלי הרכב אשר לפיה קובעים מי זכאי להטבות ומי לא. לדבריהם, כלי הרכב המונעים בגפ"מ בישראל הם כלי רכב שנבנו במקור לשימוש בבנזין והוסבו לשימוש דואלי בבנזין ובגפ"מ, זאת בשונה מכלי הרכב ההיברידיים המגיעים לישראל שיוצרו על ידי יצרן הרכב כהיברידיים".
במשרד להגנת הסביבה מציינים כי עמדתם היא כי יש לעודד את השימוש ברכבי גפ"מ עבור כלי רכב להם רמת נסועה גבוהה בסביבה העירונית (מוניות, מורי נהיגה וכד') כאלטרנטיבה לרכבי הדיזל אך מוסיפים כי בכל מדינות המערב, טכנולוגיית הגפ"מ לא נכללת כאחד האמצעים היעילים להפחתת פליטות מכלי רכב בטווח הרחוק.
באשר להטבת מס אומרים במשרד כי "מכיוון והרכב (המונע בגז) נרכש כרכב סטנדרטי וההסבה מתבצעת מאוחר יותר ומכיוון והמטרה היא לתמרץ את כלי הרכב המתאפיינים ברמת נסועה גבוהה הוחלט לבטא את ההטבה באמצעות מיסי בלו נמוכים מאוד ולא באמצעות מיסי הקנייה ושווי השימוש". במשרד להגנת הסביבה מוסיפים כי הוועדה למיסוי ירוק מצאה כי הטבת המס הניתנת כיום לשימוש בגפ"מ בכלי רכב, הינה גדולה יותר מהתועלות הסביבתיות המתקבלות מהשימוש בכלים אלו.
ברשות המיסים מציינים כי מבדיקה שערכו המבוססת על מחקרים שונים בתחום, עולה כי אין שיפור משמעותי במאפייני הזיהום של רכב שעבר הסבה לגפ"מ, לעומת רכב שלא עבר הסבה ולפיכך, הוחלט לא להעניק הטבות לרכב שעבר הסבה כאמור.