סקר: הציבור ישלם יותר על מוצר ירוק
כ-70% מהישראלים מוכנים לשלם יותר על מוצר ידידותי לסביבה. על פי הסקר, נושא איכות הסביבה מהווה שיקול חשוב ל-40% מהציבור

מסע קניות. מוכנים להשקיע יותר במוצר ידידותי לסביבה צילום: יוסי אלוני
מהסקר, שנערך בקרב 500 נשאלים בוגרים, עולה כי מחצית מהישראלים נוהגים למחזר בתדירות גבוהה. נטייה זו עולה יותר בקרב בני 40-60 אקדמאיים. כמו כן, נראה כי חל שיפור עם השנים גם בנוגע להתנהלות הביתית של הישראלים בכל הנוגע לשמירה על הסביבה: כשלושה מתוך ארבעה מהנשאלים שיפרו את ההתנהלות הביתית בשלוש שנים האחרונות בשמירה על הסביבה.
הסקר נערך לקראת השקת קו מוצרים ירוקים
של חברת פיליפס. בניהם, מגהצי אדים בעלי מנגנון אוטומטי לחסכון באנרגיה וסדרה של קומקומים המאפשרים שליטה על כמות המים המורתחת וחלקם אף מאפשרים שליטה על טמפרטורת הרתיחה.
"למדנו מהסקר כי הצרכנים מוכנים להוסיף פרמיה עבור מוצר ידידותי לסביבה ושחיסכון באנרגיה מהווה עבורם שיקול משמעותי", ציינה ג'ודי קורן, מנהלת שיווק קו מוצרים לבית ומוצרי טיפוח בפיליפס ישראל.