נסיעה בתוך הנחל? התנגדות לכביש חדש בניצנה

החברה להגנת הטבע הגישה ערר נגד סלילת כביש 10, בגבול עם מצרים. "אין הצדקה לסלילת הכביש, שצפוי לפגוע בחי ובצומח"

nrg מעריב | 1/6/2011 11:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אירוס הנגב בחולות ניצנה. צפוי להיפגע?
אירוס הנגב בחולות ניצנה. צפוי להיפגע? צילום: איתמר בן דוד, החברה להגנת הטבע
"סלילת כביש 10, על גבול ישראל-מצרים, תגרום לפגישה סביבתית, אקולוגית ונופית", כך נכתב בערר שהגישה החברה להגנת הטבע על ההחלטה לסלול את הכביש. "יש לבחור בחלופת שדרוג הכביש הקיים", מבקשים בחברה להגנת הטבע בערר שהגישו לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה.

תוואי הכביש המוצע, באורך 30 קילומטר, ייחצה שני נחלים - לבן ורות, יקטע את שמורת הטבע חולות עגור, יבתר שטחים פתוחים, ייצור תא שטח כלוא ובכך יגרום לנזק סביבתי אנוש לשטח ערכי ולא מופר וכן יביא לפגיעה קשה במגוון הביולוגי הייחודי המצוי באזור.

"חולות מערב הנגב הם גוש החולות הגדול ביותר בארץ, שעדיין מתקיים במצבו הטבעי", נכתב בערר. "חלק מבעלי החיים והצמחים המצויים בחולות

מותאמים באופן קיצוני לחיים בבית גידול זה, חולות אלה מהווים את בית גידולם היחיד בארץ, אם ייעלמו מאזור זה ייכחדו מהארץ ותפוצתם העולמית תצטמצם".

בחברה להגנת הטבע טוענים כי תסקיר שהוכן הוכיח את אי נחיצות הדרך מבחינת נפחי התנועה החזויים, המעידים על ביקושים נמוכים עד אפסיים. "עוצמות כאלה של דרך לא מצדיקות סלילה שכזו או הרחבה ולבטח לא השקעה כלכלית אדירה כל כך".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דעות וטורים

המייל הירוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/green/ordering_new_1/ -->