בוטלה חובת חבישת קסדה ברכיבה על אופניים
ארבע שנים לאחר שחוקק, הכנסת שינתה את החוק. רוכבי האופניים יכולים להוריד, בראש שקט, את הקסדה בעת רכיבה בערים

"זהו סופו של מסע ארוך של שכנוע בכנסת שאין להילחם ברוכבי האופניים", אמר חנין לאחר ההצבעה. לדבריו, אופניים אינם הבעיה אלא חלק מהפתרון לבעיות סביבתיות ותחבורתיות. "הבטחת בטיחות רוכבי האופניים תושג, על פי המחקרים, קודם כל באמצעות נתיבי תחבורת אופניים בטוחים ויעילים ובאמצעות הגדלת מספר הרוכבים".
חנין סבור שחובת הקסדה דווקא מקטינה את מספר רוכבי האופניים. "אין לפתור את אוזלת ידה של הממשלה בתחום זה באמצעות הפרטת האחריות לבטיחות באמצעות גילגולה אל הרוכבים והפיכתם לעבריינים פליליים. על הממשלה והשלטון המקומי לפעול יחדיו למען עידוד תחבורת האופניים ולא להציב לה מכשולים", אמר.
"אנחנו מאמינים שהחוק שאושר הינו פשרה נכונה בין הצורך לעודד את השימוש באופניים ובין הצורך לשמור על בטיחות הרוכבים", הוסיף יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים. "אנחנו מקווים שבמושב הבא תשלים הכנסת את המהלך ותעביר בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק 'לעידוד תחבורת אופניים' אותה יזמו בכנסת הקודמת, השר גלעד ארדן, השר גדעון סער ויו"ר השדולה החברתית-סביבתית-
גם ד"ר ברנהארד אנסינג, מזכ"ל פדרציית הרוכבים האירופאית, הצטרף למברכים. "יש לעשות כל מאמץ כדי לקדם ולעודד רכיבה על אופניים מסיבות רבות, ובכללן התרומה לאיכות הסביבה, לבריאות האישית ולבריאות הציבור". לדבריו, לקסדות האופניים תרומה מזערית לבטיחות הרוכבים. הדרך הטובה ביותר לשפר את בטיחות רוכבי האופניים, היא לעודד את השימוש באופניים ולהגדיל את מספר הרוכבים. "פדרציית הרוכבים האירופאית המליצה לחברי הכנסת של ישראל לבטל את חוק קסדה גורף", ציין.