המסלול האדום: נחל יתלה סגור לרגל שיפוצים
לפני כשנתיים הפסידו ארגוני הסביבה במאבק על אופי עבודות הרכבת בהרי יהודה. עצוב לראות כי האזהרות הולכות להתממש. לאחרונה נסגר הנחל למטיילים. ע"פ הערכות: הנחל ייפגע ללא יכולת שיקום
◄ קו הרכבת לירושלים – פרויקט נכה לדורות
◄ "ברכבת ישראל לא מבינים בבטיחות בסיסית"
◄ הרכבת בדרך לירושלים? כולנו צריכים להיות מודאגים
לאחרונה נסגר מסלול הטיול באזור וחלה התקדמות בעבודות התשתית של רכבת ישראל. נכון, ביום בו תטוס רכבת מתל אביב לירושלים ב-30 דקות נרים לחיים, אבל כרגע ניתן רק לחזור לאזהרות ארגוני הסביבה ולהצטער על הפגיעה הקשה בטבע. על פי הערכות, נחל יתלה, שהוא אחד מהמקומות היפים והחשובים בהרי יהודה ובישראל כולה, ייפגע ללא יכולת שיקום וללא כל הצדקה.

קניון נחל יתלה הוא ואדי עמוק. ברכבת תכננו את קו הרכבת מתל אביב לירושלים, כך שהמסילה תגיע אל הקניון בתוך מנהרה, באזור פארק קנדה תפרוץ מתוך הסלע, תחלוף על פני גשר שיוקם מעל ערוץ נחל יתלה ותחדור לתוך ההר שממול בחלוף 150 מטר. ארגוני הסביבה דרשו לאורך שנים של מאבק שהרכבת תמשיך מתחת לקרקע כל הדרך לירושלים.
הבעיה האמיתית לא הייתה הגשר עצמו. הבעיה היא עבודות ההקמה: כדי להקים בנקודה מבודדת בהרים גשר בסדר גודל כזה, כל האזור יצטרך להפוך לאתר בנייה ענק. השבילים ייסללו לכבישים כדי לאפשר לכלים כבדים להגיע לאזור, הרים שלמים יצופו
"מדובר בהחלטה אומללה ואנטי סביבתית, המבוססת כולה על הנחה חסרת שחר, שהפרויקט נמצא בסכנת ביטול אם תאומץ החלופה הסביבתית", אמרו אז בחברה להגנת הטבע, בין מובילות המאבק.
גם ברשות הטבע והגנים תקפו את ההחלטה. "ההחלטה להעדיף את חלופת הגשר תגרום לנזק בלתי הפיך לאחת מפנינות הטבע הנדירות בישראל", ציין אלי אמיתי, אז מנכ"ל רשות הטבע והגנים. גם היום אמרו לנו ברשות הטבע והגנים כי "אפשר רק להצטער על כך שמקימים שם גשר לרכבת במקום לבחור בחלופת המנהרה שהצענו".