במחיר מבצע? קמפיין נגד הפרטת הגנים הלאומיים
החברה להגנת הטבע משיקה קמפיין נגד הצעת חוק המבקשת להעביר לידיים פרטיות את ניהול הגנים הלאומיים. פרסום ראשון
על פי הצעת החוק, כל עמותה שתירשם כפועלת למען הנצחת ערכי מורשת או סביבה, תוכל לקבל לידיה למשך 20 שנה ניהול ותפעול של אתרים מבין האתרים המשמעותיים ביותר עבור הציבור הישראלי. בישראל ישנם כ-120 גנים לאומיים מוכרזים ומאושרים, ביניהם חוף פלמחים, חוף השרון, גן לאומי מקורות הירקון, חוף השרון, הכרמל ומצדה.

מתוך קמפיין החברה להגנת הטבע
במסגרת הקמפיין יוצעו, בין היתר, למכירה פומבית, הגנים הלאומיים של ישראל, במחיר של החל מ-130 שקל. בחברה להגנת הטבע
מתכננים לנצל את תקופת החגים, בה רבים יוצאים לטבע ומטיילים, על מנת לעורר מודעות של מטיילים ולרתום אותם למהלך.

מתוך קמפיין החברה להגנת הטבע

קמפיין החברה להגנת הטבע
"על לנו להפריט עצמנו לדעת, ניהול שטחים בעלי חשיבות לאומית חייבים להיות מנוהלים על ידי גוף ציבורי ממלכתי, קל וחומר כאשר מדובר בשטחים פתוחים ערכיים כגנים לאומיים ולכן אסור להעביר את ניהולם לידיים פרטיות. לדבריו, שמירת טבע לא תתאפשר, באופן המיטבי והנכון, תחת ניהול פרטי. "ניהול טבע שונה מניהול קבוצת מבנים ולכן אין מקום לאפשר את הפרטת הגנים הלאומיים", הוסיף.
סיסמת הקמפיין תהיה: "את הטבע לא מוכרים". הקמפיין יכלול סרטונים ויראליים, חתימה על עצומה נגד הצעת החוק ופעילות ברשתות החברתיות. "מטרת הקמפיין היא להעביר את המסר החד משמעי לפיו אסור למכור את הטבע ולעורר את הציבור להתנגד להצעת החוק ולחתום על עצומה", מסבירים בחברה להגנת הטבע.