150 בני אדם נפגעים מדי שנה בתאונת שוליים
בין השנים 2003-2010 נפגעו 1,255 בני אדם בתאונות שוליים, 56 מתוכם נהרגו, בעקבות נתונים אלו אומר מנכ"ל אור ירוק כי "שולי הכבישים הינם שטח אש- בכבישים רבים בארץ השוליים צרים, ונוסעי הרכב יורדים ישר לכביש ומסכנים את חייהם"
"בכבישים רבים בארץ השוליים צרים. כאשר רכב חונה בשוליים צרים ודלת הרכב נפתחת - נוסעי הרכב יורדים ישר לכביש ומסכנים את חייהם ", אומר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב. "שולי הכביש הינם שטח מסוכן ביותר- שטח אש".
נקיטת צעדים למזעור הנזק
אבואב הוסיף: "זאת בשל הימצאותם לצידי כבישים מהירים- בהם עצמת הפגיעה קטלנית. כמו כן, בעת ראות לקויה (לילה, שדה ראיה לא שלם), נהגי הכביש אינם מבחינים ברכב החונה בשוליים, עיניהם של נהגי הכביש המהיר נמשכות לעיתים לשוליים ויחד איתם סוטה הרכב ובנוסף לכך שולי הכביש צרים. השוליים, בהגדרתם בחוק, הינם אזור לשימוש בשעת חירום בלבד".
במצבי חירום,
בהם נדרשת עצירה בשולי הכביש יש לנקוט במספר צעדים על מנת למזער את הסכנה: העצמת הנראות: לבישת אפוד זוהר, הצבת משולש אזהרה, הפעלת פנסי איתות, אפשר אפילו לפתוח את מכסה המנוע.
התרחקות מהכביש המהיר/הסואן: יציאה מהמכונית רק מהדלת הימנית- לעולם לא מהדלת הפונה לכביש וכן, להוריד את הנוסעים ברכב ולהעבירם אל מעבר לגדר הבטיחות.