32 ילדים נפגעו בתאונות אופניים במחצית הראשונה של השנה
מנתוני אור ירוק על בסיס ניתוח נתוני הלמ"ס עולה כי שמונה ילדים נפצעו בחצי השנה הראשונה באורח קשה. רחובות היא העיר המובילה בהיפגעות ילדים בתאונות אופניים עם חמישה ילדים פצועים. מנכ"ל אור ירוק: " הוכח כי בתחום הרגלי התנהגות הבטיחות הילדים מושפעים מהורים"
העיר המובילה בהיפגעות ילדים בתאונות אופניים היא רחובות עם חמישה ילדים פצועים.בלוד, יבנה ותל אביב נפגעו 3 ילדים. באילת נפגעו שני ילדים.
מניתוח נתוני 8 השנים האחרונות עולה כי 818 ילדים נפגעו בתאונות אופניים בין השנים 2003-2010. 15 ילדים נהרגו. 250 נפצעו קשה ו-515 נפגעו בצורה קלה.
בתל אביב נרשם בין השנים 2003-2010 מספר הילדים הגבוה ביותר שנפגעו בתאונות אופניים: 98 ילדים נפגעו ברכיבה על אופניים - 3 נהרגו, 7 נפצעו קשה ו-88 נפצעו קל.
בכ-30% מהתאונות מתרחשות פגיעות ראש
לאחרונה אושר בכנסת התיקון לחוק הקסדות ולפיו לא חלה חובת חשיבת קסדה בעת רכיבת אופניים על בוגרים בשטח עירוני. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "הוכח כי בתחום הרגלי התנהגות הבטיחות הילדים מושפעים מהורים. לפיכך, התיקון לחוק הקסדות, שעבר לאחרונה בכנסת, ומסיר את החובה על חבישת קסדה מרוכבים בוגרים בשטח עירוני, עלול להשפיע לרעה על הרגלי חבישת הקסדה של הילדים גם בעתיד".
מאור ירוק נמסר כי: "האופניים הפכו בשנים האחרונות לכלי תחבורה נפוץ ברחובות הערים ובכבישי הארץ. הרכיבה על אופניים פופולארית בקרב בני כל הגילאים, אך
בעיקר בקרב ילדים. האופניים הינם כלי תחבורה זול, ידידותי לסביבה, תורם לשמירה על הבריאות והכושר ויוצק תוכן לבילוי שעות הפנאי. אלא שרוכבי האופניים הינה אוכלוסייה פגיעה במיוחד בקרב משתמשי הדרך".
"האופניים הינם כלי תחבורה דו גלגלי ולפיכך גם יציב פחות. התנגשות או מהמורות ובורות בכביש עלולים לגרום לאובדן שליטה ונפילה מהאופניים. בכ-30% מתאונות האופניים מתרחשות פגיעות ראש.
חבישת קסדה- שומרת הראש של רוכבי האופניים- מפחיתה את הסיכון לפגיעת ראש בכ- 80% . הקסדה יוצרת שכבת הגנה נוספת לראש ולמוח וסופגת את עצמת המכה".