שמים פס: 25 נהרגים מדי שנה במעבר חציה
182 הולכי רגל נפגעו ב-2011 בתל אביב כשחצו את הכביש כחוק. עמותת "אור ירוק": "על המדינה להתקין פסי האטה בסביבת מעברי חציה"
בשנת 2011 נפגעו 1,114 הולכי רגל כשחצו את הכביש במעבר חציה, 15 נהרגו ו-92 נפצעו קשה. כ-66% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו כאשר חצו במעבר חציה (עירוני ובין עירוני).
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר החצייה אמור להיות המקום המוגן להולכי הרגל בכביש. על המדינה להשקיע משאבים בהוספת אמצעי ריסון למהירויות הנסיעה בסמוך למעברי החצייה. על הרשויות המקומיות לדאוג שמעברי החצייה ייראו למרחוק וישולטו בשילוט מתריע ומתאים. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה סביב אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעביר חצייה".
תל אביב מובילה במספר נפגעי הולכי הרגל במעבר חציה בשנת 2011 - 182. בירושלים 113, בחיפה 86, בחולון 62, ברמת גן 58 ובבני ברק 54 בני אדם.
קשישים וילדים הן אוכלוסיות פגיעות במיוחד כהולכי רגל. 55% מההרוגים בקרב הקשישים הם הולכי רגל. זמן חציית הכביש שלהם ארוך יותר מאשר של צעירים בשל היכולות המוטוריות. לילדים אין את היכולת לקשר בין רעש המכונית למיקומה במרחב ואין להם את היכולת להעריך נכונה את המרחק בין המכונית לבין מעבר החצייה.
לכן יש ליצור תנאי דרך בטוחים במקומות שבהם יש ריכוז אוכלוסיות של קשישים וילדים.
בקרבת בתי אבות, מועדוני קשישים ומוסדות חינוך לילדים יש להתקין רמזורים עם מופע אור ירוק ארוך מהרגיל. התקנת רמזורים תמנע את החיכוך בין הולכי הרגל שחוצים מעבר חציה לבין המכוניות ותבטיח את שלומם של החוצים בכביש.
ב-4 בדצמבר 2011 נפטרה מפצעיה הילדה אמור מלכה ז"ל, לאחר שנדרסה שישה ימים לפני כן, כאשר חצתה את הכביש במעבר חציה. מאז התאונה, פועלת המשפחה
לחקיקת חוק אשר יסדיר פסי האטה לפני מעברי החציה בכבישים שמהירות הנסיעה איננה עולה על 50 קמ"ש.
ב-21 למאי 2012 הוגשה לכנסת הצעת חוק ביוזמת חברי הכנסת חמד עמאר, יריב לוין וליה שמאטוב ובה הם מבקשים לפעול ליצירת תשתיות מותאמות לצורך העלאת המודעות של הנהגים למעברי חצייה, גם בצמתים שבהם לא מוצב רמזור. הכוונה של חברי הכנסת היא להגביה את מעבר החצייה, להתקין פס הרעדה לפני מעבר החצייה ולהציב תמרור מתן זכות קדימה להולכי רגל.