"הקפאת תכנית הגריטה תגבה מחיר דמים יקר"

בעמותת "אור ירוק" מתנגדים לביטול התוכנית, שאמורה הייתה להוריד את הגיל הממוצע של הרכבים בכבישי ישראל. המנכ"ל שמואל אבואב: "שהרכב ישן יותר, במקרה של תאונה גדלים סיכויי הנוסעים ברכב להיפגע"

nrg מעריב | 7/11/2011 16:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הגיל הממוצע של כלי הרכב בשנת 2010 הוא 6.6. מדובר בירידה קלה בגיל הממוצע, כאשר בשנת 2009 עמד הגיל הממוצע של הרכבים הפרטיים בישראל על 7.1 שנים. אגב, לאחרונה הוקפאה תכנית הגריטה, שמטרתה הייתה לצמצם את מספר הרכבים הישנים בישראל.
צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק



שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק ציין: "ככל שהרכב ישן יותר, במקרה של תאונה גדלים סיכויי הנוסעים ברכב להיפגע. הקפאתה של תוכנית הגריטה הממשלתית תגרום לנזק כלכלי למדינה ובנוסף תגבה מחיר דמים יקר".

עוד נמסר מ"אור ירוק" כי ככל שהרכב ישן יותר, כך הוא פחות בטיחותי. מערכות חכמות ומצילות חיים נכנסו כסטנדרט אל כלל הרכבים, ביניהן ניתן למנות את מערכת הבלימה ABS, שש כריות אוויר, מערכת למניעת החלקה ומערכות נוספות שאינן קיימות ברכבים הישנים. 

"מקובל להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות וגרימת תאונות דרכים, אך התמונה שונה. מסתבר שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק רב יותר, הקשר בין כשל טכני לתאונה מתחזק", מוסיף אבואב, "עלותו של הנזק הכלכלי, הישיר והעקיף, למדינה, מתאונות דרכים, מסתכם בכ-7.75 מיליארד שקל בשנה".
מכוניות בדרך לגריטה.
מכוניות בדרך לגריטה. "הקפאת התוכנית תגבה מחיר" צילום: רויטרס

תכנית ההפרטה אפשרה לבעלי רכבים ישנים למסור את רכבם למגרשי הגריטה תמורת 3,000 שקלים. הגריטה מצמצת את הנזק מתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ומגדילה את חומרי הגלם של הרכב. לאחרונה פורסמה באתר משרד התחבורה ההחלטה להקפיא את תוכנית הגריטה הממשלתית, של כלי הרכב הישנים, וזאת בעקבות היעדר תקציב.

קרוב ל-60 אלף כלי רכב ישנים (בני יותר מעשר שנים) נוסעים בכבישי ישראל ומהווים כארבעה אחוזים מכלל כלי הרכב, כך נמסר מעמותת "אור ירוק".

חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הנמוך הן בני

ברק (2.2 אחוז), פתח תקווה (3.8), לוד (4.1), תל אביב (4.7) וכפר סבא (5.7). חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הגבוה הן קלנסווה (11.9 אחוז), אום אל פאחם (11), ביתר עילית, טמרה ורהט (10.7).

חשוב לציין כי גיל הרכבים הממוצע בבני ברק, פתח תקווה ולוד נמוך במיוחד לעומת שאר ערי ישראל, בשל חברות השכרת רכבים וליסינג באותן ערים. לכך יש השלכות על הגיל הממוצע של כלי הרכב בערים.

אגב, בשנת 2010 נרשמו כ-179,634 רכבים חדשים, כאשר בסך הכול קיימים כ-1,594,501 רכבים הנוסעים בכבישי ישראל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים