מתחילת השנה: 19 הרוגים בצמתים העירוניים

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי במחצית הראשונה של 2011 נפגעו יותר מ-4,000 בני אדם בצמתים בתוך הערים

nrg מעריב | 13/11/2011 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: אור ירוק
מדי שנה נהרגים בממוצע כ-50 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, על פי הנתונים של שמונה וחצי השנים האחרונות.
צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק



4,350 בני אדם נפגעו בצמתים העירוניים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2011, 19 נהרגו ו-118 נפצעו קשה. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

בסך הכול נהרגו 428 בני אדם בין השנים 2010-2003 בצמתים בשטח העירוני. תל אביב היא העיר בעלת מספר ההרוגים הגבוה ביותר: 85.
תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים. צומת עירונית
תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים. צומת עירונית צילום: חמד אלמקת


שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "צומת היא מקום מפגש של תנועה המגיעה מכיוונים שונים, בו נדרש הנהג לגלות ערנות גבוהה ולמלא משימות מורכבות יותר מאשר בקטעי דרך אחרים".

צומת הינה הצטלבות שבה סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית-צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר, וזו אכן התאונה השכיחה ביותר. לעתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת.

בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך שונים ומגוונים לצד כלי הרכב ובהם גם הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

קיים הבדל גדול בין צומת מרומזר לצומת שאינו מרומזר מבחינת התנהגות הנהג. מיקום הרכב ומהירות הנסיעה בעת סיום המופע הירוק בצומת מרומזר משפיעים על סוג ההחלטה שהנהג מקבל.

הפתרונות להפחתת תאונות דרכים בצמתים הם: מעגלי תנועה (המאפשרים זרימה של התנועה אולם

גורמים להאטת מהירות התנועה), רמזור (המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל), הארת הצומת (המאפשרת ראות טובה יותר של הנהגים את כל משתמשי הדרך) ושילוט בולט, המתריע כי הנהג מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים