בייג'ינג הופכת לירוקה יותר?
גז במקום פחם, צמצום האבק מאתרי הבנייה והקטנת מספר כלי הרכב על כבישי העיר. בעיריית בייג'ינג החליטו להילחם בזיהום האוויר שפוגע בכל שכבות האוכלוסייה
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

המצב העגום של איכות הסביבה בבייג'ינג הפך למוקד דאגה בעבור הקהילה הבינלאומית עוד ב-2008, כאשר אירחה עיר הבירה הסינית את האולימפיאדה, ועל כן ברור היה שתהיה מוצפת בתיירים. או אז השקיעה הממשלה הסינית מיליארדי דולרים בניסיון להפוך את העיר ל"ירוקה" יותר. פארקים רבים נוספו, מכוניות לא הורשו להיכנס לאזורים מרכזיים בעיר, קנסות החניה עלו והעבודה באתרי הבנייה הופסקה.
נראה היה כי המצב השתפר וראש עיריית סין אף הצהיר כי איכות החיים בבייג'ינג מעולם לא הייתה גבוהה יותר. ואף על פי כן, כיום, חזרו הדברים לקדמותם ובפברואר השנה אף נרשמו בעיר רמות זיהום אוויר כה גבוהות עד שלא ניתן היה למדוד אותן באמצעות המכשור הסטנדרטי.
בשל כך, בכירי הרשות המקומית עושים ככל שביכולתם על מנת לקדם פרויקטים לניקוי האוויר. זיהום האוויר, שלא כמו בעיות אחרות, משפיע על כל תושבי העיר בצורה שלילית, ללא הבדלי מעמד או השקפה פוליטית ולכן יוצר לבייג'ינג בעיה תדמיתית גלובלית לא פשוטה. סגן ראש עיריית בייג'ינג, הונג פאנג (Hong Feng), אשר התייחס בשבוע שעבר לסוגיה במהלך המפגש שקיים עם ראשי חברות ומשרדים ממשלתיים אמר כי כולו תקווה שהשנה יורדו מהכבישים כ-200 אלף כלי רכב ישנים, אשר אינם עומדים בסטנדרטים האירופאים לפליטות גז.
פאנג הוסיף כי העירייה מקווה לפעול בשלושה צירים במקביל על מנת להלחם בבעיית הזיהום: הראשון הוא מעבר לאנרגיה "נקייה", גז במקום פחם, השני הוא מאבק
פאנג ציין כי לאור המצב הבעייתי שנוצר, מקווה העירייה להגיע להישגים מרשימים בתחום כבר השנה. אולם קשה להעריך עד כמה המאמצים, גם אם יישאו פרי לתקופה קצרה, אכן יצליחו לשנות את פני העיר. בייג'ינג היא אחת הערים המסורות ביותר ל"מגמה הירוקה" – תוכלו למצוא בה את כמות האוטובוסים הידידותיים לסביבה הגדולה ביותר בעולם, והיא תמיד הייתה בין הראשונות לאמץ פיתוחים חדשים בתחום מניעת זיהום האוויר. אך עם זאת, היא עודנה אחת הערים המזוהמות ביותר בתבל ואין בידינו כל ערובה לכך שממשלת סין תצליח למגר את הבעיה בטווח הארוך.
◄הכתבה פורסמה במקביל גם באתר iAsia.