כביש 4 מוביל במס' הנפגעים ב-2009 ו-2010
כ-20 אלף בני אדם נפגעו בכבישים הבינעירוניים בשנתיים האחרונות. יו"ר עמותת "אור ירוק" שמואל אבואב: "יש לטפל מיידית ב-337 הק"מ של הכבישים האדומים, בהם שיעור הנפגעים גבוה במיוחד"
שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "המידע על מספר הנפגעים לפי כבישים/קטעי כביש הינו כלי עבור מקבלי ההחלטות למיפוי הכבישים האדומים בישראל ולקביעת סדרי העדיפות בטיפול בתשתיות הכבישים. בישראל 337 ק"מ של קטעי כביש אדומים, בהם שיעור הנפגעים בתאונות דרכים גבוה במיוחד, ובהם יש לטפל באופן מיידי".

התאונה בכביש 4 . 3,062 נפגעים בממוצע לשנה צילום: אריק סולטן
הכבישים האדומים מאופיינים בנקודות תורפה תשתיתיות כגון: שדה ראיה מוגבל, עיקול מסוכן, היעדר גדר הפרדה, העדר תאורת לילה או העדר מעקה סופג אנרגיה, מסלול אחד בלבד ושוליים צרים.
על פי המלצות ועדת שיינין, כדי להגביר את בטיחותם של הכבישים ואת ביטחונם של הנוהגים בכבישים האדומים, נדרשת מדינת ישראל להשקיע כ-400 מיליון שקל במשך חמש שנים, ובסך הכול שני מיליארד שקל בשיפור התשתיות בכבישים אלו.
בישראל קיימים כ-3,000 ק"מ של דרכים בין עירוניות, חד מסלוליות אשר מאופיינות בשוליים צרים ושדה ראיה לקוי, וכן היעדר תאורה ראויה ומפרדה קשיחה בין הנתיבים.
השקעה ראויה של המדינה בשיפור הכבישים תיצור תשתית סלחנית, אשר גם במקרים של טעות אנוש או התנהגות פרועה של נהג על הכביש, תספוג את המכה ותמנע אסון.
חמשת הכבישים הבין-עירוניים בעלי ממוצע הנפגעים הגבוה לקילומטר כביש
כביש 20: ממוצע נפגעים של 49.55 לקילומטר בשנה
כביש 55: 22.86
כביש 57: 21.45
כביש 1: 19.80
כביש 85: 15.70
חמשת הכבישים הבין עירוניים בעלי ממוצע הנפגעים הגבוה בשנה
כביש 4: ממוצע נפגעים כולל של 3,062 בשנה
כביש 40: 1,567
כביש 20: 1,269
כביש 1: 1,133
כביש 2: 1,087
עשרת הכבישים האדומים
כביש 4 (3,062 נפגעים בממוצע לשנה), כביש 70 (778), כביש 65 (755), כביש 90 (423)
כביש 79 (323), כביש 31 (230), כביש 805 (218), כביש 71 (108) וכביש 581 (52).